مقالات من

دانلود مقالات

مقالات من

دانلود مقالات

دانلود مقاله برنامه های کاربردی نانو تکنولوژی در آبزی پروری، صنایع غذایی دریایی و اثرات جانبی آن بر محیط زیست با word


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله برنامه های کاربردی نانو تکنولوژی در آبزی پروری، صنایع غذایی دریایی و اثرات جانبی آن بر محیط زیست با word دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله برنامه های کاربردی نانو تکنولوژی در آبزی پروری، صنایع غذایی دریایی و اثرات جانبی آن بر محیط زیست با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله برنامه های کاربردی نانو تکنولوژی در آبزی پروری، صنایع غذایی دریایی و اثرات جانبی آن بر محیط زیست با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله برنامه های کاربردی نانو تکنولوژی در آبزی پروری، صنایع غذایی دریایی و اثرات جانبی آن بر محیط زیست با word :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: اولین همایش ملی توسعه پایدار دریا محور
تعداد صفحات: 5
چکیده:
فناوری نانو شامل استفاده از مواد در مقیاس نانو برای تولید محصولات جدید طی پروسه های مختلف است. به عنوان مثال با استفاده از فناوری نانو خوراک موثری را می توان تولید نمود. با توجه به برخی مطالعات، نانو ذرات از عناصری مانند سلنیوم، آهن و غیره منابع مکملی در رژیم غذایی هستندکه می توانند رشد ماهی را بهبود بخشند. مواد جدید به دست آمده توسط فناوری نانو می تواند در جنبه های مختلف شیلات و آبزی پروری مورد استفاده قرار گیرد. از این فناوری می توان در آکواریوم ها و حوضچه های پرورش ماهیان تجاری جهت کاهش هزینه های مربوط به تصفیه آب کمک گرفت. محققان براین باورند که فناوری نانو می تواند ارائه کننده مسیری جهت حفاظت استخرهای پرورش ماهی از عوامل بیماری زا باشد. یکی دیگر از امکانات فناوری نانو استفاده از روش های مختلف حفاظت و بسته بندی غذاهای دریایی جهت جلوگیری و به تعویق انداختن فساد آنزیمی و میکروبی است. نانو فیلتراسیون و فرایند اسمزی معکوس، جهت کاهش شوری آب های مورد استفاده در شست و شو و فراوری غذاهای دریایی کاربرد دارد. نانو فیلتر اسیون کیفیت آب را تاحد بالایی می تواند بهبود ببخشد. استفاده از فناوری نانو در صنایع شیلاتی و آبزی پروری نیازمند به برقراری تعادل در برابر با محیط زیست به ویژه اثرات آن ها بر موجودات آبزی و همچنین بهداشت حرفه ای کارگران دارد. بنابراین باید اثرات جانبی برخی از برنامه های کاربردی نانو تکنولوژی بر محیط زیست در آینده مورد توجه قرار گیرد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.