مقالات من

دانلود مقالات

مقالات من

دانلود مقالات

دانلود مقاله بررسی تحمل به تنش شوری در ارقام کلزا با استفاده از شاخص های تحمل به تنش شوری در شرایط آزمایشگاه با word


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسی تحمل به تنش شوری در ارقام کلزا با استفاده از شاخص های تحمل به تنش شوری در شرایط آزمایشگاه با word دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسی تحمل به تنش شوری در ارقام کلزا با استفاده از شاخص های تحمل به تنش شوری در شرایط آزمایشگاه با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی تحمل به تنش شوری در ارقام کلزا با استفاده از شاخص های تحمل به تنش شوری در شرایط آزمایشگاه با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسی تحمل به تنش شوری در ارقام کلزا با استفاده از شاخص های تحمل به تنش شوری در شرایط آزمایشگاه با word :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: اولین همایش الکترونیکی یافته های نوین در محیط زیست و اکوسیستم های کشاورزی
تعداد صفحات: 9
چکیده:
به منظور ارزیابی واکنش ارقام کلزا به تنش شوری آزمایشی در آزمایشگاه تحقیقاتی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در سال زراعی 92-1391 اجرا شد. آزمایش بصورت فاکتوریل، در قالب طرح پایه کاملا تصادفی با سه تکرار بود. عامل اول شامل 10 رقم کلزا و عامل دوم شامل تنش شوری در 4 سطح صفر (شاهد)، 8 ،10 و 12 دسی زیمنس بر متر کلرید سدیم بود. نتایج نشان داد که اختلاف ژنوتیپ ها در تمامی صفات معنی دار بود و اختلاف بین سطوح شوری و اثر متقابل رقم و شوری بر تمامی صفات معنی دار بود. بیشترین وزن خشک ریشه چه و وزن خشک ساقه چه در شرایط نرمال برای رقم Hyola50 مشاهده شد. بالاترین میزان شاخص تحمل به تنش (STI) برای صفت وزن خشک ساقه چه (نرمال در مقابل سطح شوری 8 دسیزیمنس) در ارقام اپرا، زرفام، Hyola420، Hyoal432، Hyola4815، Hyola50 و Hyola401 مشاهده شد. از نظر شاخص حساسیت به تنش (SSI)، ارقام مودنا، Hyola401 و زرفام بیشترین تحمل را به تنش شوری را دارا بودند. همچنین بالاترین شاخص میانگین هندسی (GMP) در ارقام Hyola420 و Hyola4815 به دست آمد، برای صفت وزن خشک ریشه چه (نرمال در مقابل سطح شوری 12 دسی زیمنس)، در شرایط نرمال ارقام Hyoal432، Hyola4815، Hyola50 بیشترین و ارقام مودنا، زرفام وHyola401 کمترین وزن خشک ساقه چه را تولید نمودند و در شرایط تنش شوری ارقام Hyola401، Hyola432، Hyola308 و زرفام بیشترین و ارقام اکاپی، مودنا، لیکورد و Hyola4815 کمترین وزن خشک ریشه چه را داشتند. بر اساس شاخص TOL ارقام مودنا، Hyola401، زرفام و اکاپی ارقام مناسب تری بودند.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.