مقالات من

دانلود مقالات

مقالات من

دانلود مقالات

دانلود مقاله شیوع سوء رفتار با همسر و برخی از روشهای مقابله با آن از دیدگاه زنان شهر اراک با word


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله شیوع سوء رفتار با همسر و برخی از روشهای مقابله با آن از دیدگاه زنان شهر اراک با word دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله شیوع سوء رفتار با همسر و برخی از روشهای مقابله با آن از دیدگاه زنان شهر اراک با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله شیوع سوء رفتار با همسر و برخی از روشهای مقابله با آن از دیدگاه زنان شهر اراک با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله شیوع سوء رفتار با همسر و برخی از روشهای مقابله با آن از دیدگاه زنان شهر اراک با word :

دانلود مقاله شیوع سوء رفتار با همسر و برخی از روشهای مقابله با آن از دیدگاه زنان شهر اراک با word که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز 1388 در مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی از صفحه 83 تا 91 منتشر شده است.
نام: شیوع سوء رفتار با همسر و برخی از روشهای مقابله با آن از دیدگاه زنان شهر اراک
این مقاله دارای 9 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله سوء رفتار
مقاله روشهای مقابله ای
مقاله زنان

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: سوء رفتارهای خانگی نسبت به زنان یکی از مشکلات عمده بهداشت عمومی می باشد و زنان نیز راههای مختلفی را جهت مقابله با سوء رفتار اتخاذ می کنند. پژوهش حاضر نیز با هدف تعیین شیوع سوء رفتار و برخی از روشهای مقابله با آن از دیدگاه زنان شهر اراک صورت پذیرفته است.
روش کار: در طی یک پژوهش مقطعی تحلیلی 1037 نفر از مادران شهر اراک از طریق پرسشنامه و مصاحبه سازمان یافته مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت داده ها با استفاده از آزمونهای آماری تجزیه تحلیل شدند.
نتایج: در این پژوهش شایعترین فرم سوء رفتار به ترتیب عبارت بودند از سوء رفتار عاطفی (%646)، کلامی (%571)، مالی (%323) و جسمی (%268). برخی از روشهای مقابله ای موثر از نظر مادران شامل صحبت و گفتگو پس از آرامش (%93)، کمک و راهنمایی خواستن از بزرگان فامیل (%81) و برخی از روشهای غیر کارآمد شامل قهر به مدت طولانی (%51) و مقابله به مثل (%46) بوده است. همچنین ارتباط معنی داری بین بروز سوء رفتار و میزان تحصیلات، شغل، درآمد همسر، سابقه بیماری عصبی در زن یا شوهر، اعتیاد همسر و تعداد فرزندان مشاهده شد (P<0.05).
نتیجه گیری: یافته های این مطالعه نشان داد که تعداد زیادی از زنان مورد مطالعه تحت تاثیر انواعی از سوء رفتار قرار داشتند به نظر می رسد با افزایش آگاهی زنان متاهل و دختران در خصوص روشهای مقابله ای موثر با سوء رفتار بتوان گامی در جهت کاهش این معضل برداشت.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.