مقالات من

دانلود مقالات

مقالات من

دانلود مقالات

دانلود مقاله مقایسه میان استفاده از سرم گاوی، مرغی و شتر با سرم جنین گاوی(FBS) در کشت سلول وروVERO با word


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله مقایسه میان استفاده از سرم گاوی، مرغی و شتر با سرم جنین گاوی(FBS) در کشت سلول وروVERO با word دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله مقایسه میان استفاده از سرم گاوی، مرغی و شتر با سرم جنین گاوی(FBS) در کشت سلول وروVERO با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله مقایسه میان استفاده از سرم گاوی، مرغی و شتر با سرم جنین گاوی(FBS) در کشت سلول وروVERO با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله مقایسه میان استفاده از سرم گاوی، مرغی و شتر با سرم جنین گاوی(FBS) در کشت سلول وروVERO با word :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: هشتمین همایش بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران و چهارمین همایش ملی امنیت زیستی
تعداد صفحات: 5
چکیده:
سلول Vero یکی از رایج ترین سللاین های سلول های پستانداران مورداستفاده در تحقیقات میکروبیولوژی، مولکولی و بیولوژی سلولی است. به علت گران بودن استفاده از سرم جنین گاوی درکشت سلول Vero ، فقدان دسترسی آسان به آن و تولید سرم گاوی در داخل کشور با دسترسی راحت و مقرون به صرفه بودن استفاده از سرم مرغی و شتر، هدف از مطالعه حاضر ارزیابی اثر سرم گاوی، مرغی و شتر روی رشد سلول Veroمی باشد. سلول و رواستوک موجود در تانک ازت را دفریز کرده و در فلاسک های حاوی محیط کشت DMEM حاوی سرم های غیرفعال شده 10% گاوی، مرغی، شترو سرم جنین گاوی کشت داده شد. فلاسک ها درون انکوباتور با دمای 37 درجه و 0/5%co2 بمدت 48 ساعت انکویه شد. زمانی که %80 کف فلاسک دراثر تقسیم سلول پر شد، سلول هابه درون فلاسک جدید کشت داده شدند. بعداز 48 ساعت انکوباسیون با سرم جنین گاوی، گاوی، مرغی وشتر ، فلاسک ها به ترتیب 80، 40، 60 و 40% پر شدند. زمان لازم برای پاساژ وپر شدن کف فلاسک های حاوی سرم جنین گاوی2 روز، سرم گاوی3 روز، و برای سرم مرغی و شتر هر کدام 5 روز می باشد. در نتیجه از بین تمام سرم های مورد استفاده برای رشد سلول و رو ، فلاسک های حاوی سرم جنین گاوی بالاترین رشد را داشته و از بین سه سرم مورد استفاده دیگر سرم گاوی اثر بهتری روی رشدسلول نسبت به دو سرم مرغی و شتر داشت.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.