مقالات من

دانلود مقالات

مقالات من

دانلود مقالات

دانلود مقاله بررسی چگونگی بازیابی گازهای ارسالی به فلر در یک پالایشگاه گاز و گاز مایع براساس مفهوم اکسرژی با word


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسی چگونگی بازیابی گازهای ارسالی به فلر در یک پالایشگاه گاز و گاز مایع براساس مفهوم اکسرژی با word دارای 4 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسی چگونگی بازیابی گازهای ارسالی به فلر در یک پالایشگاه گاز و گاز مایع براساس مفهوم اکسرژی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی چگونگی بازیابی گازهای ارسالی به فلر در یک پالایشگاه گاز و گاز مایع براساس مفهوم اکسرژی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسی چگونگی بازیابی گازهای ارسالی به فلر در یک پالایشگاه گاز و گاز مایع براساس مفهوم اکسرژی با word :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: اولین همایش ملی نفت و گاز
تعداد صفحات: 4
چکیده:
از آنجائیکه حجم بسیار بالایی از گاز در صنایع بالادستی نفت و همچنین پالایشگاهها و پتروشیمی ها در فلر سوزانده می شود، بازیابی این گازها جهت بهینه سازی مصرف انرژی و جلوگیری از اثرات نامطلوب بر طبیعت ناگزیر مینماید. در اینمطالعه روشهای مختلف بازیابی گازهای ارسالی به فلردر پالایشگاه گاز و گاز مایع شرکت نفت فلات قاره ایران از دیدگاه اکسرژی مورد بررسی قرار گرفت. مفهوم اکسرژی برآمده از قانون دوم ترمودینامیک است و آنالیز بر اساس این مفهوم نتایج دقیقتر و پر معناتری را در مقایسه با روشهای مبتنی بر قانون اول ترمودینامیک ارائه می دهد. نتایج این مطالعه نشان میدهد که تولید همزمان برق و گرما بوسیله گازهای ارسالی به فلر بیشترین اثر در صرفه جویی در مصرف گاز( 5793 کیلوگرم بر ساعت) و کاهش تلفات اکسرژی را دارا میباشد. چنانچه تقاضایی برای برق تولیدیوجود نداشته باشد، باز گرداندن این گازها به پروسه و تولید بخار بوسیله گازهای خروجی از توربینهای گازی منجر به کاهش 5605 کیلوگرم بر ساعتی مصرف گاز میگردد. همچنین نتایج این پروژه نشان میدهد که روش فشار افزاییگازهای ارسالی به فلر و بازگرداندن این گازها بعنوان سوخت گازی پالایشگاه، ضمن کاهش تلفات اکسرژی در حدود 28 مگاوات، منجر به کاهش در حدود 2100 کیلوگرم بر ساعتی مصرف گاز میگردد. همچنین بازگردانی گازهای ارسالی به فلر به پروسه تولید بوسیله واحد همسان سازی فشار( در صورت عملکرد تاسیسات در بار بسیار پائین) مورد مطالعه قرار گرفت و اثرات مثبت آن لرزیابی گردید.


برای دریافت اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.