مقالات من

دانلود مقالات

مقالات من

دانلود مقالات

دانلود مقاله اثر کود ورمی کمپوست، کودهای شیمیایی و زیستی فسفره بر عملکرد و اجزا عملکرد گاودانه Vicia ervilia L. با word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله اثر کود ورمی کمپوست، کودهای شیمیایی و زیستی فسفره بر عملکرد و اجزا عملکرد گاودانه Vicia ervilia L. با word دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله اثر کود ورمی کمپوست، کودهای شیمیایی و زیستی فسفره بر عملکرد و اجزا عملکرد گاودانه Vicia ervilia L. با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله اثر کود ورمی کمپوست، کودهای شیمیایی و زیستی فسفره بر عملکرد و اجزا عملکرد گاودانه Vicia ervilia L. با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله اثر کود ورمی کمپوست، کودهای شیمیایی و زیستی فسفره بر عملکرد و اجزا عملکرد گاودانه Vicia ervilia L. با word :

سال انتشار: 1394
محل انتشار: اولین همایش ملی تخصصی علوم کشاورزی و محیط زیست ایران
تعداد صفحات: 7
چکیده:
در سال های اخیر در پی بحران آلودگی‎های زیست محیطی به دلیل استفاده بی رویه از نهاده‎های سنتزی که منابع غذایی انسان ها را آلوده کرده و سلامت جوامع انسانی را مورد تهدید قرار داده اند، تلاش‎های گسترده ای به منظور یافتن راهکار های مناسب برای بهبود کیفیت خاک ، محصولات کشاورزی و حذف آلاینده ها آغاز شده است. به منظور بررسی اثر کود ورمی کمپوست ، کود های شیمیایی و زیستی فسفره بر عملکرد و اجزا عملکرد گاودانه Vicia ervilia L.)) آزمایشی به صورت فاکتوریل در قالب طرح بلوک کامل تصادفی در سه تکرار 24 تیمار در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه بو علی سینا همدان اجرا شد. تیمار های این آزمایش بر اساس ترکیبی از سه منبع کود ورمی کمپوست (در سه سطح صفر، 10 تن در هکتار و 20 تن در هکتار) ، کود شیمیایی فسفر ( در چهار سطح صفر، 25 درصد، 50 درصد و 100 درصد ) و کود زیستی فسفر(در دو سطح مصرف و عدم مصرف) تعیین شدند. نتایج نشان داد که بیشترین عملکرد دانه(22933 کیلو گرم در هکتار) و بیشترین عمکرد بیولوژیک (47493 کیلو گرم در هکتار) از تیمار (20 تن ورمی کمپوست + کود شیمیایی 50 درصد + کود زیستی فسفر) بدست آمد همچنین بیشترین تعداد غلاف در بوته و بیشترین تعداد دانه در بوته، در تیمار (10 تن ورمی کمپوست + کود شیمیایی 100 درصد + کود زیستی فسفر) مشاهده گردید. با توجه به نتایج بدست امده تلفیق کود ورمی کمپوست و کود های شیمیایی و زیستی فسفره روش مناسبی برای افزایش عملکرد گاودانه محسوب می گردد. همچنین با مصرف کود های ورمی کمپوست و زیستی فسفره می توان مصرف کود های شیمیایی فسفاته را کاهش داد.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.