مقالات من

دانلود مقالات

مقالات من

دانلود مقالات

دانلود مقاله استفاده از پرتودهی به عنوان روشی جدید در نگهداری خاویار با word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله استفاده از پرتودهی به عنوان روشی جدید در نگهداری خاویار با word دارای 1 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله استفاده از پرتودهی به عنوان روشی جدید در نگهداری خاویار با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله استفاده از پرتودهی به عنوان روشی جدید در نگهداری خاویار با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله استفاده از پرتودهی به عنوان روشی جدید در نگهداری خاویار با word :

سال انتشار: 1387

محل انتشار: پانزدهمین کنگره دامپزشکی ایران

تعداد صفحات: 1

نویسنده(ها):

سارا جمالی – دانشکده علوم و فنون دریایی واحد تهران شمال
محمد ربانی – دانشکده علوم و فنون دریایی واحد تهران شمال
عباسعلی مطلبی – دانشکده علوم و فنون دریایی واحد تهران شمال
علیرضا گلشنی – دانشکده علوم و فنون دریایی واحد تهران شمال

چکیده:

پرتودهی در سالها ی اخیر به عنوان یکی از روشها ی مناسب نگهداری مواد غذایی گسترش قابل توجهی داشته و سالانه صدها هزار تن انواع محصولات غذایی در دنیا پرتوده ی و تحت تبادلات تجاری قرار می گیرند . از پرتودهی به عنوان یکی از روشهای مناسب جهت کاهش محتوی میکروبی و افزایش زمان ماندگاری مواد غذایی استفاده می شود . خاویار یک ماده غذایی با ارزش و گرانقیمت در جهان بوده و مانند سایر مواد غذایی پروتئینی فساد پذیر میباشد . در این مطالعه پرتودهی خاویار توسط اشعه گاما، به عنوان روشی جدید جهت کاهش محتوی میکروبی و افزایش ماندگاری خاویار مطرح گردیده است .
نمونه های مورد آزمایش 1000 گرم خاویار درجه دو از 6 ماهی اُزون برون بودند ) 500 گرم خاویار فرآوری شده و 500 گرم خاویار دان شده خام ). فاکتورهای پرا کسید و ازت آزاد T.V.N جهت ارزیابی تغییرات شیمیایی و فاکتورهای شمارش کلی باکتری ها T.V.C ، کلیفرمها C.C و شمارش کپک و مخمر جهت ارزیابی تغییرات میکروبی در نمونه های خاویار پرتوندیده ( شاهد ) و خاویارهای پرتودیده با دزهای 0/5 ، 1 ، 3 ، 5 ، 7 و 10 کیلوگِرِی مو رد بررسی قرار گرفتند . شاخص T.V.N به طور معنی داری در نمونه خاویارهای پرتودهی شده نسبت به نمونه خاویارهای شاهد پرتوندیده کاهش داشتند ).P<0/05) شاخص پراکسید به طور معنی داری در نمونه خاویارهای پرتودهی شده نسبت به نمونه خاویارهای شاهد ( پرتوندیده ) افزایش داشته ولی این افزایش در حد استانداردهای مجاز کنترل کیفی خاویار بوده است ).P<0/05) شمارش کلی میکروبها ، کلیفرمها و شمارش کپک و مخمر به طور معنی داری در نمونه خاویارهای پرتودهی شده با دزهای 1 ، 3 ، 5 ، 7 و 10 کیلوگِرِی نسبت به نمونه خاویارهای شاهد ( پرتوندیده ) روند کاهشی داشته اند ).P<0/05) ولی اختلاف معنی داری در شمارش کلی میکروبها ، شمارش کلیفرمها و شمارش کپک و مخمر بین نمونه خاویارهای پرتودهی شده با 0/5 کیلوگِرِی و نمونه خاویارهای شاهد ( پرتوندیده ) وجود نداشت (P<0/05)در این مطالعه دزهای بین 3 و 1 کیلوگِرِی بهتر ین دزهای پرتودهی جهت کاهش محتوی میکروبی وافزایش ماندگاری خاویار ماهی اُزون برون ( از نوع درجه دو ) گزارش گردید . پرتودهی خاویار ماهی اُزون برون ( از نوع درجه دو ) در دزهای بالای 3 کیلوگِرِی به جهت ایجاد تغییرات ارگانولپتیکی در نمونه خاویارهای پرتودهی شده، پیشنهاد نمی گردد .


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.