مقالات من

دانلود مقالات

مقالات من

دانلود مقالات

دانلود مقاله تعیین ارتباط بین سردردهای مزمن با ضایعات سرویکالی بدون پوسیدگی دندان ها با word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله تعیین ارتباط بین سردردهای مزمن با ضایعات سرویکالی بدون پوسیدگی دندان ها با word دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله تعیین ارتباط بین سردردهای مزمن با ضایعات سرویکالی بدون پوسیدگی دندان ها با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله تعیین ارتباط بین سردردهای مزمن با ضایعات سرویکالی بدون پوسیدگی دندان ها با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله تعیین ارتباط بین سردردهای مزمن با ضایعات سرویکالی بدون پوسیدگی دندان ها با word :

دانلود مقاله تعیین ارتباط بین سردردهای مزمن با ضایعات سرویکالی بدون پوسیدگی دندان ها با word که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان 1388 در مجله دانشکده دندانپزشکی مشهد از صفحه 301 تا 310 منتشر شده است.
نام: تعیین ارتباط بین سردردهای مزمن با ضایعات سرویکالی بدون پوسیدگی دندان ها
این مقاله دارای 10 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله سردرد مزمن
مقاله ضایعات سرویکالی بدون پوسیدگی
مقاله مال اکلوژن

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: داوری عبدالرحیم
جناب آقای / سرکار خانم: اسلامی محمدحسن
جناب آقای / سرکار خانم: دانش کاظمی علیرضا
جناب آقای / سرکار خانم: موسوی نسب سیدمجید
جناب آقای / سرکار خانم: صالحی مجتبی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: بسیاری از مردم از سردردهای مزمن رنج می برند این سردردها ممکن است سال ها طول بکشد و مکررا عود کنند. اکلوژن غیرطبیعی، تماس های پیشرس و پارافانکشن های اکلوزالی می توانند سبب ضایعات سرویکالی بدون پوسیدگی و همچنین سردردهای مزمن شوند. لذا هدف از این مطالعه بررسی ارتباط بین سردردهای مزمن و ضایعات سرویکالی بدون پوسیدگی دندان ها بود.
مواد و روش ها: در این مطالعه مورد – شاهدی در مجموع تعداد 120 نفر مورد بررسی قرار گرفتند. گروه مورد شامل 60 بیمار مبتلا به سردرد مزمن (30 مرد و 30 زن) و گروه شاهد شامل 60 بیمار (30 مرد و 30 زن) بدون سردرد مزمن بودند. بیماران در دو محدده سنی (29-22 سال و 56-40 سال، بررسی شدند. سپس هر دو گروه از نظر وجود ضایعات سرویکالی بدون پوسیدگی و وضعیت اکلوژن مورد بررسی قرار گرفتند. داده ها بوسیله آزمون های آماری Chi-square و آزمون دقیق فیشر (Fishers’ exact test) مورد آنالیز قرار گرفتند.
یافته ها: در گروه مورد 60% افراد و در گروه شاهد 123%، دارای ضایعات سرویکالی بودند (P=0.0001). در جنس مونث در 45% و در جنس مذکر در 383 % افراد ضایعه مشاهده شد که اختلاف معنی داری (P=0.451) وجود نداشت. از لحاظ وضعیت اکلوژن در گروه مورد، 383% اکلوژن کلاس I و 40% اکلوژن کلاس II و 217% اکلوژن کلاس III داشتند و در گروه شاهد 50% اکلوژن کلاس I و 30% اکلوژن کلاس II و 20% اکلوژن کلاس III داشتند که اختلاف معنی داری از این لحاظ بین دو گروه وجود نداشت (P=0.402). در گروه سردرد ضایعه سرویکالی به طور معنی داری در فک بالا بیشتر از فک پایین بود. این مقادیر در فک بالا 167% و در فک پایین 83% بود (P=0.0001).
نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که ضایعات سرویکالی در بیماران دارای سردرد مزمن بیشتر از بیماران بدون سردرد بود.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.