مقالات من

دانلود مقالات

مقالات من

دانلود مقالات

دانلود مقاله تاثیر عوامل تغذیه ای در ایجاد پوسیدگی شیشه شیر در کودکان 4در2 ساله مهدکودک های شهر زاهدان 1385 با word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله تاثیر عوامل تغذیه ای در ایجاد پوسیدگی شیشه شیر در کودکان 4در2 ساله مهدکودک های شهر زاهدان 1385 با word دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله تاثیر عوامل تغذیه ای در ایجاد پوسیدگی شیشه شیر در کودکان 4در2 ساله مهدکودک های شهر زاهدان 1385 با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله تاثیر عوامل تغذیه ای در ایجاد پوسیدگی شیشه شیر در کودکان 4در2 ساله مهدکودک های شهر زاهدان 1385 با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله تاثیر عوامل تغذیه ای در ایجاد پوسیدگی شیشه شیر در کودکان 4در2 ساله مهدکودک های شهر زاهدان 1385 با word :

دانلود مقاله تاثیر عوامل تغذیه ای در ایجاد پوسیدگی شیشه شیر در کودکان 4در2 ساله مهدکودک های شهر زاهدان 1385 با word که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان 1389 در مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش) از صفحه 100 تا 109 منتشر شده است.
نام: تاثیر عوامل تغذیه ای در ایجاد پوسیدگی شیشه شیر در کودکان 4-2 ساله مهدکودک های شهر زاهدان 1385
این مقاله دارای 10 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله تغذیه با شیشه
مقاله تغذیه با شیر مادر
مقاله پوسیدگی شیشه شیر

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: شیرزایی معصومه
جناب آقای / سرکار خانم: حیدری ژینوس

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: پوسیدگی شیشه شیر نوعی پوسیدگی وسیع و پیشرونده در سیستم دندانی شیری می باشد که در اثر تجمع مایعات قابل تخمیر روی دندان ها ایجاد می شود. این مطالعه به منظور تعیین تاثیر عوامل تغذیه ای در ایجاد پوسیدگی شیشه شیر در کودکان 4-2 ساله شهر زاهدان انجام گردید.
مواد و روش ها: در این مطالعه تحلیلی – مقطعی که در سال 1385 انجام شد، عادت های شیر خوردن کودک در نوزادی نظیر تغذیه با شیر مادر یا شیشه و تناوب مصرف آن در روز و شب در230 کودک 4-2 ساله زاهدان که با روش تصادفی چند مرحله ای انتخاب شده بودند مورد بررسی قرار گرفت. معاینه کودک با سوند و آینه انجام گرفت. معیار تشخیص پوسیدگی شیشه شیر پوسیدگی حداقل دو دندان سنترال ماگزیلا بود.
یافته ها: شیوع پوسیدگی شیشه شیر در جمعیت مورد مطالعه 13 درصد بود. فاکتورهای تغذیه با شیر مادر، دفعات تغذیه با شیشه در شب، مراجعه به دندانپزشک و جنس با عارضه ارتباط معنی دار داشتند(p<0.05) . دفعات تغذیه از شیر مادر در شب، تغذیه با شیشه در شب یا روز تاثیری در ایجاد پوسیدگی شیشه شیر نداشتند.
نتیجه گیری: شیوع پوسیدگی شیشه شیر در مصرف کنندگان شیر مادر پایین تر و در کودکانی که به دفعات متعدد در شب با شیشه تغذیه می شدند همچنین پسران بالاتر بود.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.