مقالات من

دانلود مقالات

مقالات من

دانلود مقالات

دانلود مقاله بررسی اثر تنظیم کننده های رشد گیاهی بر القاء کالوس از کشت بساک گیاه کدوی تخم پوست کاغذی با word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسی اثر تنظیم کننده های رشد گیاهی بر القاء کالوس از کشت بساک گیاه کدوی تخم پوست کاغذی با word دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسی اثر تنظیم کننده های رشد گیاهی بر القاء کالوس از کشت بساک گیاه کدوی تخم پوست کاغذی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی اثر تنظیم کننده های رشد گیاهی بر القاء کالوس از کشت بساک گیاه کدوی تخم پوست کاغذی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسی اثر تنظیم کننده های رشد گیاهی بر القاء کالوس از کشت بساک گیاه کدوی تخم پوست کاغذی با word :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: هشتمین همایش بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران و چهارمین همایش ملی امنیت زیستی
تعداد صفحات: 5
نویسنده(ها):
نوشین فلاحی – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه بوعلی سینا
ژاله محسنی عراقی – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه بوعلی سینا
محمدرضا عبدالهی – اعضای هیئت علمی دانشگاه بو علی سینا
سعید موسوی – اعضای هیئت علمی دانشگاه بو علی سینا

چکیده:
این پژوهش به منظور مطالعه اثر تنظیم کننده های رشد از قبیل 2,4-D و NAA بر القای کالوس در کشت بساک کدوی تخم پوست کاغذی صورت گرفت . 2,4-D در سه سطح 0،1، و 2 میلی mg/l و NAA نیز در سه سطح 0،05 و 1 میلی mg/l در محیط کشت پایه B5 حاوی mg/l90 ساکاروز و mg/l8 آگار استفاده شد . غنچه های 2 تا 3سانتی متری انتخاب و قبل از کشت بساک به مدت 4 روز در دمای 4 درجه سانتی گراد تحت تیمار سرمایی قرار گرفتند . بعد از پیش تیمار سرمایی غنچه ها، بساکها در شرایط کاملا استریل از غنچه های سرمادیده جدا شده و در قالب 9 تیمار هورمونی در 3 تکرار (هر تکرار شامل 10 عدد بساک ) کشت و بساک های کشت شده سپس به مدت 4 هفته جهت القا ء کالوس، به اتاق رشدی با دمای 25 درجه سانتی گراد و فتوپروید 16 ساعت روشنایی منتقل شدند . نتایج اختلاف معنی داری را بین سطوح مختلف 2,4-D و سطوح مختلف NAA و اثرات متقابل این دو هورمون نشان داد که محیط کشت حاوی سطح بالای 2,4-D ( mg/l 2 ) و NAA (mg/I 1 ) بیشترین در صد کالوس دهی را داشتند .


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.