مقالات من

دانلود مقالات

مقالات من

دانلود مقالات

دانلود مدلسازی، تحلیل و کنترل یکسوکننده (مبدیل جریان متناوب مستقیم) سیستم های ترکیبی HVdc برای مزارع باد بر اساس DFIG با word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مدلسازی، تحلیل و کنترل یکسوکننده (مبدیل جریان متناوب مستقیم) سیستم های ترکیبی HVdc برای مزارع باد بر اساس DFIG با word دارای 33 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مدلسازی، تحلیل و کنترل یکسوکننده (مبدیل جریان متناوب مستقیم) سیستم های ترکیبی HVdc برای مزارع باد بر اساس DFIG با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

خلاصه:
به منظور بهبود عملکرد دینامیک سیستم ترکیبی Hv dc برای مزارع باد ژنراتور القاء تغذیه شده ی دوبل (HVdc)، این مقاله، مدل سازی، تحلیل و روش¬های کنترل برای یکسوکننده تغییر جهت یافته ی خطا را معرفی می¬کند. ابتدا مدل متغیر سیستم فرعی یکسوکننده کشور در چهار چوب مرجع dq با توجه به شیوه های کنترل مختلف سیستم اینورتر منبع جاری، مشتق می¬شود. سپس دینامیک جاری ac سیستم فرعی رکتی¬فایر از نظر کمیت بر اساس روش تحلیل مقدار ویژه، تحلیل می¬شود. طبق نتایج تحلیل، یک نمودار کنترل حلقه دوبل، طراحی می شود: حلقه¬ی درونی از تکنیک کنترل سیستم معکوس علاوه بر جبران ساز مرحل? پیش قابل سویچ، استفاده می¬کند و حلقه¬ی بیرونی، یک کنترولر یکپارچه¬ی نسبی معمولی را اجرا می-کند. در نهایت، اعتبار روش تحلیلی کمیت و برتری نمودار کنترل پیشنهادی، توسط شبیه سازی¬های سیستمهای سیمولینک/ سیم پاور بررسی می شوند.
واژه های مهم:
DIFG (ژنراتور القاء با تغذیه ی دوبل، کانورتر تغذیه جریان یافته ,(Lcc) Hv dc، مزرعه ی باد ساحلی، رکتی¬فایر.
نشانه های اختصاری:
جریانات بازده سه مرحله¬ای مزرعه ی باد iwa, iwb, iwc =
جریانات بازده سه مرحله¬ای استات کام ista, istb, istc =
جریانات درون¬داد سه مرحله¬ای یکسوکننده irca , ircb, ircc =
جریانات بازده سه مرحله¬ای اینورتر iiva, iivb, iivc =
جریانات درون¬داد سه مرحله¬ای شبکه ی ساحلی iga, igb, igc =
ولتاژهای سه مرحله ای با سی جزیرهuiba, uibb, uibc =
ولتاژهای سه¬مرحله¬ای ترمینال رکتی¬فایر urca, urcb, urcc =
ولتاژهای سه¬مرحله¬ای فیلترهای برون داد برای اینورتر uiva, uivb, uivc =
ولتاژهای سه مرحله ای شبکه¬های ساحلی uga, ugb, ugc =
ولتاژ پیوند DC و جریان برون داد استات کام us , is =
ولتاژهای پیوند Hv dc رکتی¬فایر و وجه اینورتر udr, udi =
جریان پیوند Hvdc id =

1- مقدمه:
با افزایش ظرفیت مزرعه ی باد بر اساس زمین، کمبود منابع زمین در دسترس و نگرانیهای محیط زیست، بیش از پیش، افزایش یافته است. چون انرژی باد به وفور در دسترس است و فضا در دریا، محدود است، مزارع باد ساحلی در سالهای اخیر، مورد توجه زیاد قرار گرفته است. برای مثال، مزارع باد ساحلی «نیستد» (MW 165) و «هورنز رو» (MW160) در دانمارک به کار افتاده اند. بسیاری مزارع دیگر بادی مثل «بارو» (MW90) در انگلستان، «بوتن دیک» (MW 240) در آلمان و «کیپ کاد» (MW 420) در ایالات متحده و ... فعال هستند یا به زودی ساخته می ¬شوند.
برای مزارع باد ساحلی دور بزرگ، کاربرد رایطه¬ی HV dc عموماً مناسب¬تر از کاربرد ارتباطات (HV ac) ac ولتاژ بالا تلقی می¬شود. اکنون دو نوع فن¬آوری انتقال Hv dc هست: کانورتر تغییر جریان – خط (Lcc- Hvd) با کاربرد تیریسترها (5) – (7) و کارنوتر منبع ولتاژ (VSC- HV dc) با کاربرد IGBTs (ترانزسیتورهای دو قطبی گیت (دروازه ی عایق). در مقایسه با Vsc- HVdc، فن¬آوری، LCC- HV dc دارای مزایایی است از قبیل ظرفیت بالاتر، هزینه¬های کمتر و اتلاف نیروی کمتر. اما به علت محدودیت¬های ذاتی ابراز تغییر جریان- خط، نمی تواند شبکه¬های سودمند با حمایت نیروی واکنشی مستقل، ایجاد کند. فن آوری نوظهور Vsc- HVdc بر این نقص همراه با هر دو سر آن در کاربرد ابزار تغییر جریان- توسط نیرو غلبه کند و می تواند طی شرایط طبیعی و خطا، نیروی واکنشی بسیار قابل انعطاف¬تری فراهم کند. به هر حال، Vsc- HVdc از چند ین مشکل ذاتی مربوط به اتلاف نیرو، هزینه ظرفیت رنج می¬برد که به آسانی نمی¬توان بر آن، غلبه کرد.

شکل 1.توپولوژی HVdc هیبرید برای مزرعه باد دور از ساحل بر اساس DFIG
به منظور ترکیب مزایای دو فن آوری Hv dc، یک فن آوری Hv dc پیوندی برای مزارع بادی بر اساس DFIG (ژنراتور القاء تغذیه ی دوبل) بزرگ توسط این مؤلف¬ها پیشنهاد شد. سیستم Hv dc پیوندی پیشنهاد شده مرکب از یک Lcc به علاوه ی یک «استات کام» (جبران ساز هماهنگ ایستا) روی وجه یکسوکننده و یک منبع جریان مدولاسیون پهن پالس (PWM – CSI)روی وجه اینورتر است. برای کنترل، کل سیستم به طور مناسب، به سه سیستم فرعی تقسیم می شود: سیستم فرعی استات کام ، سیستم فرعی یکسوکننده و سیستم¬های فرعی CSI. مقاله های پیشین بیشتر بر برسی قابلیت عملی بودن فن آوری Hv dc برای مزرعه ی باد بر اساس DFIG و راهبر کنترل کل آن متمرکز بوده اند، در حالی که این مقاله به ویژه بر مدل سازی، تحلیل و کنترل سیستم فرعی یکسوکننده متمرکز است که دینامیک غیر خطی آن، پیچیده است اما هنوز برای توانایی کشش نیروی کل سیستم، مهم است. تحقیقات پیشین در مورد سیستم¬های Hv dc پیشین، اساسی یکسوکننده تغییر جریان خط، فراهم کرد. معلوم شد که پیچیدگی مدل و مشکلات کنترل آن، بیشتر بر علت القاء تراوش ترانسفورماتور است. به هر حال، چون مدل متغیر کشور تعیین نشد، دینامیک جریان یکسوکننده به طور کامل بررسی نشد و عملکرد های متمایز یکسوکننده به علت شیوه های مختلف کنترل اینورتر، شناسایی نشد، هنوز معلوم نیست کدام جفت، نقش مهمی در بهبود عملکرد کنترل بازی می کنند. ویژگی¬های اصلی این مقاله شامل اینهاست:
(1) مدل متغیر کشور در مورد سیستم فرعی یکسوکننده، صادر می شود که محدوده ی ذاتی یکسوکننده تغییر جهت خطر آشکار می کند و تحلیل نظری را برای دینامیک سیستم فرعی یکسوکننده، ممکن می سازد.
(2) با مدل متغیر کشور، تعامل ها بین سیستم فرعی یکسوکننده و CSI اشاره می شوند و سپس با روش تحلیل مقدار ویژه از نظر کمیت، تحلیل می شوند.
(3) بر اساس نتایج تحلیل، نمودار کنترل مدار دوبل، طراحی می شود. ساختار کنترلر، روشن است و پارامتر ها به آسانی انتخاب می شوند. با شبیه سازی «سیمولینک / سیم پاور» اعتبار تحلیل بررسی می¬شود و بهبودهای عملکرد، روشن می¬شوند.
2- مدل سازی سیستم:
A- توپولوژی (ارتباط داده ها) سیستم:
همانطور که نمودار 1 نشان می دهد، DFIG به یک باس ac مشترک (یعنی باس مجموعه) به واسطه¬ی ترانسفورماتنور ها ی جفت، مرتطمی شوند. باس مجموعه سپس به واسطه ی یک کابل ac به باس جزیره، مرتبط می شود. «استات کام» روی جزیره یا ایستگاه فرعی ساحلی، نصب می شود تا ولتاژ را برای تغییر جهت یکسوکننده و مغناطیسی کردن DFIG، تنظیم کند. فیلتر های AC روی جزیره نصب می شود اما این برای فیلتر هارمونیکهای (سازگارهای) جاری است و جبران نیروی واکنشی را فراهم می مند. یکسوکننده تغییر حرکت خط روی انتهای ارسال، نیروی فعال تولید شده توسط مزرعه ی باد را منتقل می کند و PWM – CSI روی انتهای دریافت کننده برای تزریق نیروهای فعال و نیروی واکنشی (در صورت لزوم) نسبت به شبکه، عمل می کند.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.