مقالات من

دانلود مقالات

مقالات من

دانلود مقالات

دانلود مقاله رنگبری رنگزاهای مستقیم قرمز 80 و قرمز 81 از پسابهای نساجی توسط جاذب طبیعی پوسته بلغور سویا با word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله رنگبری رنگزاهای مستقیم قرمز 80 و قرمز 81 از پسابهای نساجی توسط جاذب طبیعی پوسته بلغور سویا با word دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله رنگبری رنگزاهای مستقیم قرمز 80 و قرمز 81 از پسابهای نساجی توسط جاذب طبیعی پوسته بلغور سویا با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله رنگبری رنگزاهای مستقیم قرمز 80 و قرمز 81 از پسابهای نساجی توسط جاذب طبیعی پوسته بلغور سویا با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله رنگبری رنگزاهای مستقیم قرمز 80 و قرمز 81 از پسابهای نساجی توسط جاذب طبیعی پوسته بلغور سویا با word :

سال انتشار: 1382

محل انتشار: اولین سمینار تخصصی محیط زیست و رنگ

تعداد صفحات: 12

نویسنده(ها):

مختار آرامی – پژوهشکده صنایع رنگ ایران – گروه محیط زیست، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دا
نرگس یوسفی لیمایی – پژوهشکده صنایع رنگ ایران، گروه محیط زیست
نوشین سلمان تبریزی – پژوهشکده صنایع رنگ ایران، گروه محیط زیست

چکیده:

در این تحقیق رنگزاهای مستقیم قرمز 80 و قرمز 81 توسط جاذب طبیعی، ارزان قیمت و زیست سازگار پوسته بلغور سویا، از محلولهای آبی، مورد مطالعه قرار گرفته است. تاثیر فاکتورهای موثر PH، زمان تماس، غلظت رنگزا ومقدار جاذب در میزان رنگپزی رنگزاهای فوق مورد بررسی قرار گرفته و نتایج حاصل توسط ایزوترم های جذب لانگمویر (Langmuir) ، فروندلیش (Freundlich) و BET ارزیابی شده است و نتایج حاکی از آن است که جذب رنگزای مستقیم قرمز 80 از ایزوترم BET و جذب رنگزای مستقیم قرمز 81 از ایزوترم لانگمویر تبعیت می کند. آزمایشات در غلظتهای رنگزا 125,100 75 , 50 mgl-1 و 150 بطور مجزا برای هر دو رنگزا در دمای آزمایشگاه C 20 درجه سانتی گراد انجام گردیده است، در PH های اسیدی برای هر دو رنگزا نتایج بهتری مشاهده شد. جاذب پوسته بلغور سویا، با غلظتهای 0/3g r1 و 96/54% می باشد. همچنین سرعت جذب هر دو رنگزا مورد بررسی قرار گرفت ونتایج نشانگر آن است که حذف رنگزای مستقیم قرمز 80 و 81 ازمحیط به طور مطلوبی از هر دو سینتیکنوع اول و دوم تبعیت میکند.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.