مقالات من

دانلود مقالات

مقالات من

دانلود مقالات

دانلود تحلیل کیفی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی در یادگیری با word


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود تحلیل کیفی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی در یادگیری با word دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تحلیل کیفی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی در یادگیری با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تحلیل کیفی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی در یادگیری با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تحلیل کیفی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی در یادگیری با word :


سال انتشار : 1394

نام کنفرانس یا همایش : سومین کنفرانس بین المللی پژوهشهای کاربردی در مهندسی کامپیوتر و فن آوری اطلاعات

تعداد صفحات : 7

چکیده مقاله:

این مقاله برخی از روشهای کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT در مدارس ابتدایی رامورد بررسی قرار می گیرد بسیار ی از مقاله های منتشر شده در این زمینه با اشاره به نتایج تحقیقات به عمل آمده؛ دشواریها تلفیق ICT در برنامه درسی مدارس ابتدایی را موردتوجه قرار داده اند. نگارنده این مقاله در بسیاری از کلاسهای درسی دوره ابتدایی مدارس مختلف که از ICT در فرایند آموزش استفاده کردهاند شرکت نموده و مشاهداتی داشته است که طی آن داده های کیفی بدست آمده از مصاحبه با معلمان و مشاهده رفتار و مکالمه های دانش آموزان را مورد تحلیل قرار داده است. مهمترین نتایج این مطالعه عبارت است از: 1) مهارتهای اصلی استفاده از کامپیوترمانند استفده از صفحه کلید و.. به گونه ای وسیع به نگرش وسوادکامپیوتری معلم وابسته است. 2) بیشتر مهارتهای کار با کامپیوتر مانند نگهداری پرونده طراحی صفحه وب شخصی و از طریق مدلسازی کسب شدهاند. 3) ارایه آگاهی های لازم از سوی معلم به دانش آموزان کمک می کند تا بهتر بتوانند به جستجوی اطلاعات موردنیاز خود پرداخته است.


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود تحقیق در مورد گزارش مقایسه ای یافته های علمی دوره کارشناسی با کار علمی با word


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود تحقیق در مورد گزارش مقایسه ای یافته های علمی دوره کارشناسی با کار علمی با word دارای 19 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تحقیق در مورد گزارش مقایسه ای یافته های علمی دوره کارشناسی با کار علمی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تحقیق در مورد گزارش مقایسه ای یافته های علمی دوره کارشناسی با کار علمی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تحقیق در مورد گزارش مقایسه ای یافته های علمی دوره کارشناسی با کار علمی با word :

اهمیت غرب شناسی در عصر حاضر
اهمیت و ضرورت مطالعات غرب‌شناسی به اهمیت و ضرورت آگاهی از جهان سیاسی و فرهنگی روز باز می‌گردد.
گسترش روز افزون حجم اطلاعات و سرعت شگفت‌انگیز ارسال و انتقال پیام‌های فرهنگی، سیاسی و بازرگانی، همچنین تأثیر شگرف شگردهای اطلاعاتی _ تبلیغاتی رسانه‌های عمومی غرب در عصر ارتباطات و اطلاعات، بر کسانی که با اوضاع سیاسی _ فرهنگی جهان آشنایی دارند پوشیده نیست. اینکه در جهانی بس پهناورتر از جهان سده‌های گذشته زندگی می‌کنیم. با وجود این، به هر اندازه که دنیای ما گسترده‌تر می‌گردد، ارتباط میان آحاد و جوامع بشری وسیع‌تر می‌شود. به موازات ارتباطی که روز به روز با عمق بیشتری صورت می‌پذیرد لازم است سطح آگاهی ما از خط‌مشی‌ها، شیوه‌ها و جهات ارتباطی با دیگران ارتقا یابد.

هدف از مطالعات غرب‌شناسی
در مباحث غرب‌شناسی بر آن هستیم تا دریابیم چه چیزی محور اندیشه سیاسی و فرهنگی غرب را تشکیل می‌دهد؛ به عبارت دیگر در صددیم بدانیم هویت سیاسی و فرهنگی غرب براساس چه اصول و مبانی ویژه‌ای صورت پذیرفته است. مباحث مزبور ما را با این واقعیت آشنا می‌سازد که حاکمیت غرب اصولاً بر مبنای ماتریالیسم و سکولاریسم شکل گرفته است. در این راستا، غرب همواره با ابراز تعصب شدید نسبت به حفظ اصول ماتریالیستی، در اندیشه جلب منافع خود بوده، هیچ‌گاه در مورد اصول و مواضع خود ذره‌ای کوتاه نیامده است. بدیهی است اندیشه سکولاریستی، تفکر ماکیاولیستی و جهان‌بینی ماتریالیستی غرب هرگز از جلب منافع و مصالح غرب فراتر نرفته است. غرب با این حساب تنها در مواردی نسبت به اصول خود تساهل ورزیده است که امید داشته منافع بیشتری را جذب و جلب کند.

خلاصه‌ای از آنچه می‌تواند هدف ما از شناسایی غرب را تبیین کند، به صورت زیر نشان داده شده است:
1_ عبرت آموزی از حوادث و رویدادهایی که به انحطاط غرب و جدایی آن از اصول و موازین اخلاقی غرب گردیده است.
2_ شناخت راه‌ها و ابزارهای مناسب و کارآمدی که به گونه‌ای منجر به پیشرفت علمی و صنعتی غرب گردیده است.

3_ ایجاد مصونیت در برابر پیامدهای نامطلوب و ناخوشایند تولیدات فرهنگی غرب.
4_ شناسایی راهکردها و خط‌مشی‌های استراتژیک، اصولی و عملی که غرب در راستای گرفتار ساختن ما در دام‌های سیاسی، فرهنگی و احیاناً اقتصادی خود و در نتیجه بی‌هویت ساختن ما، طرح‌ریزی و دنبال می‌کند.

5_ تعالی اندیشه‌ها و بالا بردن میزان و سطح آگاهی‌ها نسبت به غرب به نحوی که بتوان براساس آن دشمن را از دوست باز شناخت.
6_ از جنبه انسانی، عواطف و انفعالات انسانی اقتضا می‌کند که ما از اوضاع و احوال مجموعه‌های انسانی که در بخش‌های دیگری از کره زمین از جمله در غرب زندگی می‌کنند با خبر باشیم.

فصل دوم: سکولاریسم
واژه‌شناسی سکولاریسم
سکولار به کسی می‌گویند که علاقه و گرایشی به امور معنوی و مذهبی ندارد. این واژه را به دنیوی، مادی و غیرمذهبی نیز ترجمه کرده‌اند.
در فرهنگ آکسفورد، سکولاریسم چنین تعریف شده است.
اعتقاد به این قوانین، آموزش و سایر امور اجتماعی بیش از آن که یا به جای آنکه، مبتنی بر مذهب باشد، بر داده‌های علمی بنا شود.
رایج‌ترین معادل فارسی واژه سکولاریزاسیون «جدا انگاری دین و دنیا) است.
علل و زمینه‌های پیدایش سکولاریسم:

پیدایش و رشد سکولاریسم در دامان فرهنگ و جامعه غربی _ مسیحی بوده و از پدیده‌های فرهنگی _ جدید، یعنی پس از رنسانس علمی و نهضت اصلاح دینی در غرب، به شمار می‌رود.
بدین ترتیب علم و دانش را فرزند دانش و علم جدید انگاشته و ضمن دفاع علمی از جدا انگاری دین و دنیا، آن را پدیده‌ای جهان شمول و فراگیر به شمار آوردیم که پا به پای رشد و توسعه علمی، سکولاریسم نیز رشد و توسعه خواهد یافت و به تدریج جهان شمول خواهد شد.
بحران دینی: سکولاریسم فراگیرترین شاخص فرهنگی مدرنیسم

بدون تردید بحران دینی ناشی از جنبش مدرن دینی راه به سکولاریسم می‌پوید. تا کنون در اندیشه انسان غربی این توهم بی‌جا رسوخ کرده است که نقطه عزیمت تحولات عظیم و بنیادین فرهنگی _ اندیشه‌ای و علمی _ صنعتی غرب را باید در عصیان علیه مذهب و یا اصلاحات مذهبی از یک طرف و انقلاب علمی و صنعتی از طرف دیگر جستجو کرد.
انسان غربی بر این باور است که هر یک از این تحولات و یا اصلاحات دینی و علمی سیر صعودی و پیشرونده خود را داشته است و به شکلی عمیق، سریع و فراگیر جوانبی از حیات اروپائیان را تحت الشعاع نفوذ و سیطره خود قرار داده است.

در مدتی نه چندان طولانی که از آغاز این حرکتهای فکری و علمی می‌گذشت، غرب، از یک سو از جنبه معرفت شناختی دینی به جدایی دین از سیاست و به انزوا کشاندن و در حاشیه و مرز قرار دادن دین و آموزه‌های دینی تن داد، و از سوی دیگر بر اساس میل زایدالوصف به نوآوری‌ها و اکتشافات و اختراعات، و به پشتوانه نگرش منفعت طلبانه خود، زمینه‌ای مناسب را برای رشد اندیشه‌های علمی و تجربی و استفاده از دستاوردهای فکری و صنعتی فراهم آورد. این دو مقوله عقیدتی و صنعتی، مقارن با یکدیگر تحقق یافت و همزمان دوشادوش هم به جلو رفت، تا آن جا که به اشتباه گمان بر این شد که دست کشیدن از دین و سنن رایج دینی، به عنوان برترین عامل زمینه‌ساز، غرب را از منجلاب ظلمانی قرون وسطایی نجات داد و موجب پیشرفت غرب در زمینه علوم تجربی و صنعتی شد.

سکولاریسم به مفهوم اخص و دقیق کلمه چیزی نبود که به طور اتفاقی و در اندک زمان ممکن پدید آید. بذر سکولاریسم را از دیرباز اصلاح‌گران دینی و آزاداندیشان سده‌های میانه به قصد بیرون راندن مذهب از مترو زندگی سیاسی و اجتماعی غرب، بر پهنه فرهنگ و تاریخ مغرب زمین افشاندند، و زمینه را برای حاکمیت اندیشه‌های ماتریالیستی در غرب فراهم آوردند. با این همه احوال، دین گریزی نمی‌توانست عامل اساسی پیشرفت‌های چشمگیر علمی و صنعتی باشد؛ زیرا:

اولاً، از اواخر سده دهم میلادی تا سده میانی، این کلیساها، و مجامع دینی بودند که زمینه شکوفایی دانش و معرفت را فراهم آوردند.
ثانیاً، گریز از دینی چون دین تحریف شده یهود و مسیحیت حتی آثار منفی خاص خود را در جوامع غربی بر جای گذاشت.
ثالثاً، از میان دانشمندان و صاحب‌نظران مشهور غرب به گروهی از آنان می‌توان اشاره کرد که دین مدار و ملتزم به دین بودند و به وفاق میان دین و علم می‌اندیشیدند.
نیوتن فرد مسیحی بسیار پارسامنشی بود. وی خداشناسی‌اش را حتی بیش‌تر از علمش جدی می‌گرفت. اگر تصور می‌کرد که حاصل یک عمر زندگی‌اش به تحلیل بردن کلی ایمان دینی می‌انجامد، سخت به هراس می‌افتاد. نظر شخص خودش این بود که تلاش‌هایش دقیقاً باید اثری عکس این می‌داشت. حتی تصور می‌کرد که نظام مکانیکی فلکی‌اش دلیلی بر وجود خدا فراهم آورد.

نارسایی‌های تناقض آفرین سکولاریسم
روند تحول‌گرای مفهوم سکولاریسم در غرب از قرن دوازدهم میلادی تا کنون بیانگر این است که این واژه در عرف مذهبی از مفهوم «امور دنیایی و غیرمقدس» تا مفهوم «امور غیرمذهبی در برابر امور قدسی و از «عرفی شدن در مقابل الهی بودن» تا مفهوم «یشه‌کن کردن مذهب در جامعه و کم کردن محدوده آن» در جریان و تحول بوده است.
در اثر روند رو به رشد تحولات مفهومی مزبور، مذهب به تدریج در برابر فشار امواج ضددینی عقب‌نشینی کرد و یکی پس از دیگری از شئون و موقعیت‌های آن در سطح سیاست و اجتماع کاسته شد.

علیرغم آن همه رشد و تحولی که سکولاریسم تا کنون در جهان غرب معاصر داشته است، جهان در شرایط فعلی شاهد «نوعی سکولاریسم زدایی در غرب» می‌باشد. بنابر اظهارات جان کین رئیس گروه علوم سیاسی دانشگاه وست مینستر لندن، «این امر از آنجا ناشی می‌شود که سکیولاریسم محدودیت‌های خاص خود را داشته و اجرای آن برخلاف امیدها و انتظارات اولیه، موجب بروز نوعی تناقض و تضاد در جامعه و نهادهای مدنی می‌گردد.» به عقیده جان کین، سکولاریسم در روند حیاتی خود با سه محدودیت پارادوکس گونه زیر مواجه می‌باشد:

1_ دوره تازه فعالیت‌های انجمن‌های دینی
2_ توجه فزاینده به امور قدسی
3_ فراهم سازی زمینه برای استبداد سیاسی
دین حق

تجربه و برخورد اروپا با دین خود، آن تجربه زشتی بود که او را به سکولاریسم کشاند، ولی مدین خدا چنین نیست. نه آن هنگام که از سوی خدا نازل شد چنین بود، نه در اجرای علمی و در واقعیت تاریخی.
خداوند می‌فرماید:

دین نزد خداوند، اسلام است.
یعنی خود را تسلیم خدا ساختن، تنها او را بدون شریک پرستیدن و فرمانها و تعالیم او را به عنوان «روش زندگی» قرار دادن.
در آغاز می‌گوییم که سکولاریسم، نوعی از تهاجم فکری است، چون یک تفکر غربی است که از سرزمین اسلام نروییده است، با آنکه در طول یک تفکر غربی است که از سرزمین اسلام نروییده است، با آنکه در طول قرون، انحرافات بسیاری در جهان اسلام پدید آمده است. این تفکر، نتیجه تأثیر فرهنگ غرب و غلبه اروپا بر همه جهان اسلام در دوره ضعف و شکست و عقب‌ماندگی آن است.

بی‌شک، پس از شکست‌ نظامی مسلمانان در برابر غرب، شکست روحی که به مسلمانان رسید و آنچه در دورانهای اخیر در دل آنان نسبت به عقیده، خلأ پیش آمد، آن ظعف روحیه، پذیرش این فکر غریب و بی‌ریشه در دین را که در آیین الهی پذیرفتنی نیست، در دل شکست خوردگان آسان نمود.
وگرنه مسلمانان در دوره نیرومندی و اقتدارشان در زمین، به دین خویش سربلند بودند و هیچ تغییری در اصول مرا نمی‌پذیرفتند، حتی اگر چه برخی اوامر و تعالیم الهی را در متن زندگی‌شان نافرمانی می‌کردند. معصیت همراه با اعتراف، چیزی است و انکار از ریشه، چیز دیگر.

درمان ضعف و عقب‌ماندگی ما آن است که به همان منبع نیرویی باز گردیم که از آن جدا شده‌ایم، به همان نقطه آغاز، که از پیش به ما زندگی، پیشرفت و شکوفایی بخشید، این همان «بیداری اسلامی» است که امروز در پی آن است و امیدواریم که در این راه، پیروز شود.

به حق، یک نقطه وجود دارد که سکولاریستها در همه جدالهایشان به آن متمسک و بر آن متمرکز می‌شوند، تا ادعای خودشان نسبت به جدایی دین از حکومت را موجه جلوه دهند، و آن وجود استبداد سیاسی در دوره‌های طولانی از تاریخ مسلمانان است. وجود استبداد سیاسی در دوره‌های طولانی از تاریخ مسلمانان است. وجود استبداد سیاسی در دوره‌هایی از تاریخ مسلمین، واقعیتی تردیدناپذیر است. باید با خودمان صریح باشیم و شجاعت کافی و پیوند کافی با حق الهی داشته باشیم تا به وجود این عامل منفی در واقعیت تاریخی مسلمانان اعتراف کنیم. این امانتی است که به خدای متعال ادا می‌شود که فرمود:

«ای کسانی که ایمان آورده‌اید، برپا دارندگان قسط و شاهدان برای خدا باشید، هر چند به زیان خودتان یا پدر و مادر و نزدیکان باشد…»
حقیقت این است که تاریخ سیاسی مسلمانان، آنگونه که دشمنان این دین ادعا می‌کنند تا دینداران راع از آن بیزار کنند و موج بیداری اسلامی را از تلاش برای بازگشت به دین سست سازند، ظلمت کامل نیست. در این تاریخ، پس از دوره خلفای راشدین که همه بر نمونه بودن آن اعتراف دارند و آن را از همه نمونه‌های قدیم و جدیدی که بشریت می‌شناسد، برتر می‌دانند، نمونه‌های زیادی از عدالت سیاسی، اخلاق والای حکومتی، احساس رضامندی و آرامش محکومان و برخورداری از امنیت و ثبات بوده است. ولی با این حال، استبداد سیاسی به عنوان یک واقعیت و حقیقت آشکار در تاریخ سیاسی مسلمانان باقی است.

تاریخ اروپا و حوادث آن را رها کرده، به تاریخ جدید خودمان می‌نگریم. آیا آن «نظامیان» که زشت‌ترین انواع طغیان سیاسی را مرتکب شدند و در زندانها و بازداشتگاهها مرتکب جنایاتی شدند که حتی در دنیای وحشی‌ها هم نظیر ندارد، آیا آنان به نام دین حکومت می‌کردند؟ یا «سکولاریست‌ها»یی بودند که هدفشان محو دین و نابود ساختن دینداران بود و در این حرکتشان شاگردی حکومت کمونیستی را می‌کردند که اساساً برای پی‌ریزی بی‌دینی و از بین بردن دین از زمین بود؟!
آیا پس از این نمونه‌های فریاد زن، سکولاریست‌ها می‌پندارند که دین عامل طغیان سیاسی است و برای جلوگیری از آن طغیان، راهی جز جدا کردن دین از حکومت و تشکیل حکومت لائیک نیست؟!
سکولاریست‌ها خواهند گفت: ما را با این جدلها چه کار؟ در تاریخ مسلمانان استبداد سیاسی واقع شده و دین هم به کار گرفته شده تا به آن رنگ دینی بدهد و مخالفان را از مقاومت باز بدارد. پس باید دین را از سیاست جدا کنیم، تا مردم آزاداندیش از طغیان به نام دین آسوده شوند.
می‌گوییم: آری، در تاریخ مسلمانان استبداد سیاسی بوده، ولی چگونه واقع شده و چرا پیش آمده و راه علاج آن چیست؟
می‌پرسیم: آیا استبداد به خاطر دین پیش آمده است؟ دینی که فرستنده دین فرموده است:
«خداوند شما را فرمان می‌دهد که امانت‌ها را به صاحبانش بدهید و آنگاه که میان مردم داوری می‌کنید، به عدالت حکم کنید.»
و دستور می‌دهد که حتی با دشمنان کین توز هم عادلانه رفتار کنید.

سکولاریست‌ها در آغاز کارشان تهمت به اجرای واقعی دین می‌زدند، نه به خود دین. سپس جرأت یافتند و برخی‌شان خود دین را متهم کردند که به مردم ستم روا می‌دارد. در فصل آینده برخی از ادعاهایشان را در این مورد، نقد خواهیم کرد. ما در این فصل، مشغول بحث با سکولاریست‌های «میانه‌رو» هستیم که انتقادشان تنها به اجراست.
همه سکولاریست‌ها، چه میانه‌روها چه افراطیون اصرار دارند که دوره خلفای راشدین را از دایره بررسی دور کنند، با این ادعا که ان دوره، یک مقطع منحصر به فرد است که در تاریخ تکرار نشده است، پس نمی‌تواند معیاری برای حکومت اسلامی باشد.

فصل سوم: سکولاریسم و زمینه ورود آن به ایران
1_ ضرورت غرب‌شناسی و زمینه‌های ورود آن به ایران

هر چند که در طول حیات فکری و سیاست ملت ایران، گاه شناخت غرب در حد «سطح» متوقف و گاه تا «عمق و ماهیت» شناخت مسئله در نوسان بوده و از این لحاظ مناقشات و مناظرات فراوانی را تا به امروز در «وحدت ملی» و «منش اجتماعی» ایران به دنبال داشته است، ولی در کنار مسئله شناخت و ضرورت وجوب «غرب‌شناسی»، موضوع و محور مهم دیگری نیز مطرح می‌شود و آن «میزان تأثیر»، «شأن نزول» و «جایگاه فرهنگی و ارزشی مجموعه تفکر و تمدن مغرب زمین در زوایای زندگی ایرانیان» است. با توجه به چارچوب موضوع گفته شده و اهمیت آن، می‌توان زمینه‌ها و سرچشمه‌های این مهم را در حول و حوش سالهای قبل و بعد از مشروطیت ارزیابی و وارسی کرد.

2_ شرایط تاریخی ایران و توجه به غرب
هر چند توجه به زاویه‌ها، و نحوه ورود و حاملین اولیه اندیشه‌های مغرب زمین موضوعی بسیار مهم است، بررسی ارزشها، اصول، آرمانها و احیاناً نقاط ضعف و خلأهای جامعه آن روز ایران نیز امری است که در کنار این مبحث باید در نظر گرفته شود. از این نکته نیز نباید غافل بود که ورود و رسوخ عقاید و افکار غرب و خیره شدن چشمها و حیران شدن عقلها و توجه کردن به اندیشه‌های دیگران از زمانی شروع شده که رشته استقلال و پیوستگی و قوام جامعه ایران براثر حوادث و تحولاتی تلخ دچار وقفه و ضربه شدید شده بود. اگر چه این ضربات و تلخیها به اندازه‌ای نبود که حیات و قوام جامعه را از هم بگسلد و رشته وحدت ما را به یکباره قطع کند، در هر حال ورود جدی غرب به ایران با یکی از بدترین دورانهای تاریخی ایران

مصادف شد. از این روست که حوادث تلخ و دردآور بعد از فاجعه ترکمانچای و سپس ضعف و فتور و سستی دستگاه حکومتی قاجاریه و نفوذ و رقابت دول غربی و «موازنه مثبت» قدرتهای خارجی و استعماری از جمله مهمترین عوامل منفی زمینه‌های تحقیر و یأس و احساس ضعف در بخشی از جامعه محسوب می‌شود. گرچه از طرفی برخی از تحصیلکردگان یا جمعی از مردم خواهان پیشرفت و تجدد با این زمینه و شرایط تاریخی با غرب روبرو شده‌اند و اولین برخوردها در این شرایط صورت گرفته است، جنبه دیگر قضیه، افراطی است که در

میزان ضعف و ارزیابی از داخل و دردهای اجتماعی انجام پذیرفته و بالطبع با توجه به درک نادرست و غیردقیق «صورت مسئله»، «جواب» نیز متناسب با واقعیات داده نمی‌شده است.
3_ نگرش به غرب از تقلید تا نقد

در این قسمت از تاریخ فکری سده اخیر ایران نیز بحثها و پیچیدگیهای بسیار زیادی وجود دارد.
متون و اسناد تاریخی قرن اخیر ایران، حکایتها و فرازهای درخور توجهی را از این اشخاص و افکار با ارزش و اصیل برای ما گزارش می‌کنند، و زمانی که این افکار و زمینه‌ها در تقابل با دیگر حوزه‌ها و افکار قرار می‌گیرند، روشناییهای درخور توجهی را برای حیات امروز به ارمغان می‌آوردند.


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله طراحی سیستم هوشمند تحلیل سیستم های تصمیم گیری مدیریتی منابع انسانی در مراکز درمانی با استفاده از شبکه بیزی (BNs) ب


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله طراحی سیستم هوشمند تحلیل سیستم های تصمیم گیری مدیریتی منابع انسانی در مراکز درمانی با استفاده از شبکه بیزی (BNs) با word دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله طراحی سیستم هوشمند تحلیل سیستم های تصمیم گیری مدیریتی منابع انسانی در مراکز درمانی با استفاده از شبکه بیزی (BNs) با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله طراحی سیستم هوشمند تحلیل سیستم های تصمیم گیری مدیریتی منابع انسانی در مراکز درمانی با استفاده از شبکه بیزی (BNs) با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله طراحی سیستم هوشمند تحلیل سیستم های تصمیم گیری مدیریتی منابع انسانی در مراکز درمانی با استفاده از شبکه بیزی (BNs) با word :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: همایش ملی الکترونیکی دستاوردهای نوین در علوم مهندسی و پایه
تعداد صفحات: 7
چکیده:
یکی از مهمترین اهداف نظام سلامت، ارائه خدمات بهتر به بیمار می باشد. یکی از بخش های عمده سیستم ارائه خدمات، افزایش کارایی و اثر بخشی مراقبت های بهداشتی در بخش های مختلف، واکنش سریع و به موقع به نیازها و انتظارات بیمار و صرفه جویی در هزینه های سلامت و ایجاد هماهنگی و یک پارچه سازی در بخش های مختلف از سیستم های مراقبت پرستاری می باشد. در این تحقیق، سیستم هوشمندی با استفاده از روش بیزی که یکی از روش های هوش مصنوعی با هدف ارائه روش مقرون به صرفه و سازگار با منابع محدودی که مدل می شود ارائه خواهد شد.


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسی عوامل مؤثر بر بهرهوری آب کشاورزی از دیدگاه کارشناسان:مطالعه موردی استان خوزستان با word


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسی عوامل مؤثر بر بهرهوری آب کشاورزی از دیدگاه کارشناسان:مطالعه موردی استان خوزستان با word دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسی عوامل مؤثر بر بهرهوری آب کشاورزی از دیدگاه کارشناسان:مطالعه موردی استان خوزستان با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی عوامل مؤثر بر بهرهوری آب کشاورزی از دیدگاه کارشناسان:مطالعه موردی استان خوزستان با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسی عوامل مؤثر بر بهرهوری آب کشاورزی از دیدگاه کارشناسان:مطالعه موردی استان خوزستان با word :

سال انتشار: 1389

محل انتشار: سومین همایش ملی مدیریت شبکه های آبیاری و زهکشی

تعداد صفحات: 8

چکیده:

در بهرهگیری از منابع آب موجود در ایران، میزان بهرهوری پائین آب همواره مورد توجه پژوهشگران کشاورزی و اقتصادی بوده است. هدف اصلی این مقاله که بخشی از یک تحقیق جامع در خصوص بررسی وضعیت بهره وری آب کشاورزی در استان خوزستان (شبکه آبیاری و زهکشی بهبهان) است، شناسایی و الویتبندی عوامل ارتقاءدهنده و کاهشدهنده بهرهوری آب کشاورزی در دو جنبه سخت افزاری و نرم افزاری می باشد. جامعه آماری تحقیق که به صورت پیمایشی انتخاب شده است عبارتند از 59 نفر از کارشناسان سازمان آب و برق خوزستان، جهاد کشاورزی استان و بهبهان، شرکت بهرهبرداری از شبکه های آبیاری مارون، شرکت بهرهبرداری از شبکه های آبیاری کرخه و شاوور، شرکتهای مشاوره دزآب و سازآب پردازان، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان خوزستان، نظام صنفی کشاورزان استان خوزستان . روایی صوری پرسشنامه با آزمون مقدماتی در سازمان آب و برق خوزستان انجام گرفت و پرسشها مورد بازبینی و تصحیح قرار گرفتند. ضریب اعتبار پرسشنامه (آلفای کرونباخ) نیز با استفاده از نرم افزارSPSS Win16 برابر0/73 بدست آمد. نتایج تحقیق نشان میدهد که عوامل عدم توجه به توسعههای غیر سازهای ( انسانی، آموزشی و ترویجی) در شبکه های بهرهبرداری، نبود تشکلهای کشاورزان به صورت خودجوش برای ارائه خدمات و نگهداری شبکه و آبگیری مزارع کوچک و متعدد از کانالهای اصلی( خرد بودن اراضی) به ترتیب بیشترین تأثیر را در کاهش شاخص بهرهوری و عوامل نگهداری کانالها و شبکه های مدرن بعد از طراحی و ساخت، تسطیح اراضی وتوجه به فرهنگ کشاورزان منطقه به ترتیب بیشترین تأثیر را در ارتقاء شاخص بهره وری داشته اند.


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله زعفران بعنوان یک غذای فراعملگر با word


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله زعفران بعنوان یک غذای فراعملگر با word دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله زعفران بعنوان یک غذای فراعملگر با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله زعفران بعنوان یک غذای فراعملگر با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله زعفران بعنوان یک غذای فراعملگر با word :

سال انتشار: 1387

محل انتشار: دومین کنفرانس ملی غذای فراسودمند (عملگر)

تعداد صفحات: 11

چکیده:

زعفران با نام علمیCrocus Sativus L. متعلق به خانواده زنبقیان است. از قدیم ایرانیان از آن در تهیه سوهان، حلوا، پولکی وطبخ برنج استفاده می کردند. کلاله زعفران شامل کربوهیدرات، مواد معدنی، ویتامین و پیگمانهایی نظیر کاروتن و فلاونوئیدها میباشد. ترکیبات فعال بیولژیکی اصلی زعفران شامل آنالوگهای کروسین هستند که همگی گلوکوزیده می باشند و شامل کوستینهای سیس و ترانس که جزء مشتقات کاروتنوئیدی هستند. همچنین مشتقات فلاونوئیدی: پیکروکروسین و گلیکون سافرانال به میزان جزئی. زعفران به دلیل رنگ منحصر به فردCrocin)طعم تلخPicrocrocinو آرومای خاصSafranal) مورد توجه بسیار قرار گرفته است. این سه عامل مهمترین خصوصیات نشان دهنده کیفیت زعفران هستند. زعفران به عنوان یک گیاه دارویی مورد توجه بسیار قرار گرفته و گزارش شده است که از آن به عنوان آرامبخش، ضد افسردگی، ضد گرفتگی تنفسی، ضد اسپاسم، تقویت قوای جنسی، مسکن، درمان تب مخملی، جای آبله، سرماخوردگی، آسم، بیماریهای قلبی و چشم، تومورهای سرطانی و همچنین کمک بهبهبود زخمهایConquer وکاهش رنج دندان درآوردن در کودکان استفاده می شود.


برای دریافت اینجا کلیک کنید