دانلود مقاله بررسی اثرتنش کم آبی برجنبه های فیزیولوژیک و آناتومیک ارقام یونجه (Medicago sativa L.) با word دارای 4 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله بررسی اثرتنش کم آبی برجنبه های فیزیولوژیک و آناتومیک ارقام یونجه (Medicago sativa L.) با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی اثرتنش کم آبی برجنبه های فیزیولوژیک و آناتومیک ارقام یونجه (Medicago sativa L.) با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1389
محل انتشار: یازدهمین کنگره علوم زراعت و اصلاح نباتات
تعداد صفحات: 4
نویسنده(ها):
کمال سادات اسیلان – عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور
سعید حاجیلویی – عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذرونهال
چکیده:
به منظور بررسی اثرتنش کم آبی برجنبه های فیزیولوژیکی و اناتومیک ارقام یونجه ازمایشی با استفاده ازکرتهای خرد شده درقالب طرح بلوکهای کامل تصادفی درسه تکرار اجرا شد تنش کم ابی به عنوان عامل اصلی درسه سطح شدید متوسط و ملایم و ارقام یونجه به عنوان عامل فرعی درپنج سطح یزدی نیک شهری رنجر بمی و بغدادی مورد بررسی قرارگرفت محتوای رطوبت نسبی برگ RWC میزان تراوش الکترولیت تعدادوقطر روزنه ها اندازه گیری شد نتایج بدست آمده حاکی ازآن بود که با افزایش تنش کم ابی RWC کاهش یافت بیشترین RWC درتنش شدید کم آبی متعلق به ارقام نیک شهری و بمی بود کمترین میزان نشت الکترولیت براساس هدایت الکتریکی EC مربوط به تنش ملایم و بیشترین میزان نشت نیز متعلق به تنش متوسط بود کمترین نشت الکترولیت ازرقم یونجه بمی و بیشترین نشت الکترولیت ازرقم رنجر بدست امد.
دانلود مقاله منطقه حسن آباد با word دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله منطقه حسن آباد با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله منطقه حسن آباد با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
منطقه حسن آباد تا سال 1370 جز روستا بوده و از همین سال به بعد به شهر تبدیل شده است
این منطقه دارای 900 سال قدمت می باشد و خانواده های اصیل و بزرگی چون احرامیان، هراتی، ناظمیان و مشیر الممالک در این منطقه صاحب آب و زمین بودند.
جمعیت حسن آباد در حدود 7000 نفر می باشد و 2430 خانوار در این منطقه ساکن می باشند .
100 خانوار اصیل یزدی در این منطقه ساکنند و بقیه به صورت مهاجر افغانی ،پاکستانی ،بنگلادتی و هم چنین از شهرهای ایران مثل زابل ،بلوچ ،کرمان ،سیرجان ،بیرجند ،؛کاشمر ،تبریز به این منطقه مهاجرت کردند .به عنوان مثال حدود 50 تا 80 خانوار زابلی در این منطقه ساکنند و بقیه به صورت مهاجر افغانی ،پاکستانی ،بنگلادشی و هم چنین از شهرهای ایران مثل زابل ،بلوچ ،کرمان ،سیرجان ،بیرجند ،کاشمر ،تبریز به این منطقه مهاجرت کردند .به عنوان مثال حدود 50 تا 80 خانوار زابلی در این منطقه ساکنند.
آب کشاورزی حسن آباد از منطقه غربال بیز مهریز تأمین می شود .
150 سال پیش مشیر الممالک ، مالک اصلی حسن آباد از غربال بیز مهریز به صورت قنات به حسن آباد آب کشیده شد . آب غربال بیز مهریز 5 شاخه یا جوی دارد . یک شاخه آن به سادات مهریز
می رود و 4 شاخه دیگر آن به تساوی بین دهنو و حسن آباد تقسیم می شود . پس از مدتی مشیر قناتی را در منطقه امیر آباد ایجاد کرد و آب حسن آباد را از این طریق به امیر آباد انتقال داد ولی به خاطر پایین بودن قنات از سطح باغ ها و زمین های امیر آباد امکان آبیاری ایجاد نشد . در گذشته از قنات حسن آباد به تمام انبارهای یزد ، آب وقف می شده است .
آبیاری در منطقه حسن آباد غرقابی صورت می گیرد .
دانلود مقاله بررسی وضعیت آلاینده های خروجی تعدادی از زباله سوزهای بیمارستانهای منتخب با word دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله بررسی وضعیت آلاینده های خروجی تعدادی از زباله سوزهای بیمارستانهای منتخب با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی وضعیت آلاینده های خروجی تعدادی از زباله سوزهای بیمارستانهای منتخب با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1386
محل انتشار: دومین همایش ملی مهندسی ایمنی و مدیریت HSE
تعداد صفحات: 5
نویسنده(ها):
سیدمحمدرضا مشکاتی – فوق لیسانس بهداشت حرفه ای
کیومرث سمعی – لیسانس بهداشت حرفه ای
چکیده:
بیمارستان یکی از نهادهای مهم ارائه خدمات بهداشتی درمانی است که با امکانات و تسهیلات خود دربازگرداندن سلامت جسمی، روحی افراد بیمار ، تحقیقات پزشکی و آموزش نیروهای مورد نیاز گروههای بهداشتی و پزشکی نقش مهمی را ایفا می نماید.زباله ها ی بیمارستانی از مواد مختلف و خطرناکی (نظیر مواد تیز و برنده ، مواد عفونی و..) تشکیل شده اند که عدم دفع صح یح آنها اثرات جبران ناپذ یری بر سلامت افراد شاغل در مح یط ب یمارستان ، افراد اماکن مسکونی مجاور و محیط زیست خواهند گذاشت. آگاهی ازوضعیت خروجی زباله سوزها ی بیمارستانی بمنظور اتخاذموازین پیشگیری حائز اهمیت فراوانی است
دانلود مقاله وحدت و امنیت ملی در کلام حضرت امام خمینی (ره) با word دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله وحدت و امنیت ملی در کلام حضرت امام خمینی (ره) با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله وحدت و امنیت ملی در کلام حضرت امام خمینی (ره) با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1389
محل انتشار: همایش منطقه ای علوم سیاسی و روابط بین الملل از دیدگاه اسلام
تعداد صفحات: 10
نویسنده(ها):
حسن بالاگر – رئیس روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر
مصطفی قربان موحد – کارشناس ارشد و عضو باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر
چکیده:
انسانهای بزرگ همیشه در لحظات سرنوشت ساز به یاری ملتها می شتابند و مسیر تاریخ را تغییر میدهند انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در زمانی به اوج خود و سپس به پیروزی رسید که افکار عمومی دنیا انتظار چنین تحولی را نداشت لیکن لطف پروردگار رهبری کم نظیر امام خمینی واز خود گذشتگی ملتی بپاخواسته رویداد عظیمی را در تاریخ معاصر باعث شد که ابعاد آن هنوز به درستی شناخته نشده است جمهوری اسلامی ایران نخستین حکومتی است که در عصر جدید داعیه پیروی و اعمال اصول اسلامی در سیاست را دارد پایه های اعتقادی این حکومت برگرفته از تفسیری خاص از اسلام می باشد دراین مقاله به بررسی جایگاه امنیت وحدت در اسلام و دیدگاههای امام خمینی (ره) درخصوص این مسائل مورد بررسی قرارگرفته است. نتایج حاصل نشان میدهد در اسلام اهمیت اساسی در امنیت امت مسلمان می باشد و ان یامنیت می تواند حتی تا زمان رسیدن به جامعه مشترک جهانی نیز به عنوان هدف اساسی در سیاستهای خارجی دنبال گردد.
دانلود مقاله در مورد زندگی نامه ابوسعید ابوالخیر با word دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله در مورد زندگی نامه ابوسعید ابوالخیر با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله در مورد زندگی نامه ابوسعید ابوالخیر با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
زندگی نامه ابوسعید ابوالخیر
ابو سعید ابوالخیر
ویکیپدیا، دانشنامه آزاد.
تغییر مسیر از ابو سعید ابوالخیر)
پرش به: ناوبری, جستجو
ابو سعید فضلالله بن ابوالخیر احمد بن محمد بن ابراهیم (357-440ق) عارف و شاعر نامدار ایرانی قرن چهارم و پنجم است.
فهرست مندرجات
[نهفتن]
• 1 زندگانی ابوسعید ابوالخیر
• 2 نگرش افراد نسبت به این عارف
o 2.1 چهار رباعی
• 3 کتابهای ابوسعید
• 4 سخنان و داستانهایی در رابطه با ابوسعید
• 5 پانویس
• 6 منابع
زندگانی ابوسعید ابوالخیر
شیخ ابو سعید ابوالخیز از عارفان بزرگ و مشهور اواخر قرن چهارم و اوایل قرن پنجم هجری است. ولادت او در سال 357 هجری در شهرکی به نام میهنه یا مهنه از توابع خراسان اتفاق افتادهاست. ویرانههای این شهر در ترکمنستان امروزی قرار دارد. او سالها در مرو و سرخس فقه و حدیث آموخت تا وادی عرفان روی آورد. شیخ ابو سعید پس از اخذ طریقه تصوف به دیار اصلی خود (میهنه) بازگشت و هفت سال به ریاضت پرداخت و به اشاره شیخ و پیر خود به نیشابور رفت. در این سفرها بزرگان علمی و شرعی نیشابور با او به مخالفت برخاستند، اما چندی نگذشت که مخالفت به موافقت بدل شد و مخالفان وی تسلیم شدند
نگرش افراد نسبت به این عارف
هرمان اته، خاورشناس نامی آلمانی درباره شیخ ابو سعید ابوالخیز می نویسد : «وی نه تنها استاد دیرین شعر صوفیانه بهشمار
میرود، بلکه صرف نظر از رودکی و معاصرانش، میتوان او را از مبتکرین رباعی، که زاییده طبع است، دانست. ابتکار او در این نوع شعر از دو لحاظ است: یکی آن که وی اولین شاعر است که شعر خود را منحصراً به شکل رباعی سرود. دوم آنکه رباعی را بر خلاف اسلاف خود نقشی از نو زد، که آن نقش جاودانه باقی ماند. یعی آن را کانون اشتعال آتش عرفان وحدت وجود قرار داد و این نوع شعر از آن زمان نمودار تصورات رنگین عقیده به خدا در همه چیز بودهاست. اولین بار در اشعار
اوست که کنایات و اشارات عارفانه به کار رفته، تشبیهاتی از عشق زمینی و جسمانی در مورد عشق الهی ذکر شده و در این معنی از ساقی بزم و شمع شعله ور سخن رفته و سالک راه خدا را عاشق حیران و جویان، میگسار، مست و پروانه دور شمع نامیده که خود را به آتش عشق میافکند. ابوسعید در همانجا که چشم به دنیا گشوده بود، در شب آدینه چهارم شعبان سال 440 هجری، وقت نماز جهان را بدرود گفت. او روح بزرگ خود را که همه در کار تربیت مردمان میداشت
تسلیم خدای بزرگ کرد. نوه شیخ ابوسعید.محمد منور، در سال 599 کتابی به نام اسرار التوحید
درباره زندگی و احوالات شیخ نوشتهاست. داستان ملاقات او با ابن سینا که در کتاب اسرارالتوحید آمده بسیار معروف است: «خواجه بوعلی [سینا] با شیخ در خانه شد و در خانه فراز کردند و سه شبانه روز با یکدیگر بودند و به خلوت سخن میگفتند که کس ندانست و نیز به نزدیک ایشان در نیامد مگر کسی که اجازت دادند و جز به نماز جماعت بیرون نیامدند، بعد از سه شبانه روز خواج
ه بوعلی برفت، شاگردان از خواجه بوعلی پرسیدند که شیخ را چگونه یافتی؟ گفت: هر چه من میدانم او میبیند، و متصوفه و مریدان شیخ چون به نزدیک شیخ درآمدند، از شیخ سؤال کردند کهای شیخ، بوعلی را چون یافتی؟ گفت: هر چه ما می بینیم او میداند
چهار رباعی
من بی تو دمی قرار نتوانم کرد
احسان ترا شمار نتوانم کرد
گر برسر من زبان شود هر مویی
یک شکر تو از هزار نتوانم کرد.
از واقعهای ترا خبر خواهم کرد
و آنرا به دو حرف مختصر خواهم کرد
با عشق تو در خاک نهان خواهم شد
با مهر تو سر ز خاک بر خواهم کرد.
گفتم: چشمم، گفت: به راهش میدار
گفتم: جگرم، گفت: پر آهش میدار
گفتم که: دلم، گفت: چه داری در دل
گفتم: غم تو، گفت: نگاهش میدار.
دیشب که دلم ز تاب هجران میسوخت
اشکم همه در دیده گریان میسوخت
میسوختم آن چنان که غیر از دل تو
بر من دل کافر و مسلمان میسوخت.
ابو سعید ابوالخیز در میان عارفان مقامی بسیار ممتاز و استثنایی دارد و نام او با عرفان و شعر آمیختگی عمیقی یافتهاست. چندان که در بخش مهمی از شعر پارسی چهره او در کنار مولوی و خیام قرار میگیرد، بی آنکه خود شعر چندانی سروده باشد. در تاریخ اندیشههای عرفانی در صدر
متفکران این قلمرو پهناور در کنار حلاج، بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی به شمار میرود. همان کسانی که سهروردی آنها را ادامه دهندگان فلسفه باستان و تداوم حکمت خسروانی میخواند. از دوران کودکی نبوغ و استعداد او بر افراد آگاه پنهان نبودهاست. او خود میگوید: «آن وقت که قرآن میآموختم پدرم مرا به نماز آدینه برد. در راه شیخ ابوالقاسم که از مشایخ بزرگ بود پیش آم
د، پدرم را گفت که ما از دنیا نمیتوانستیم رفت زیرا که ولایت را خالی دیدیم و درویشان ضایع میماندند. اکنون این فرزند را دیدم، ایمن گشتم که عالم را از این کودک نصیب خواهد بود.» نخستین آشنایی ابوسعید با راه حق و علوم باطنی به اشاره و ارشاد همین شیخ بود. چنانکه خود ابو سعید با میکند که شیخ به من گفتند: ای پسر خواهی که سخن خدا گویی گفتم خواهم. گفت در خلوت این شعر میگویی: من بی تو دمی قرار نتوانم کرد
احسان تو را شمار نتوانم کرد
گر بر سر من زبان شود هر مویی
یک شکر تو از هزار نتوانم کرد. همه روز این بیتها میگفتم تا به برکت این ابیات در کودکی راه بر من گشاده شد. ا بوسعید در فرهنگ شرق زمین شبیه سقراط است. گرچه عملا در تدوین معارف صوفیه اثر مستقلی به جای نگذاشتهاست با این همه در همه جا نام و سخن او هست. چندین کتاب از بیانات وی به وسیله دیگران تحریر یافته و دو سه نامه سودمند مهم که به ابن سینا فیلسوف نامدار زمان خود نوشتهاست از او بر جا ماندهاست.
کتابهای ابوسعید
کتابهایی که براساس سخنان بوسعید تالیف شدهاست عبارتند از:
• اسرار توحید فی مقامات شیخ ابی سعید تالیف محمدبن منور
• رساله حالات و سخنان شیخ ابو سعید گردآورنده: ابوروح لطف الله نوه ابو سعید
• سخنان منظوم ابوسعید ابو الخیز
به رغم اینکه وی در معارف صوفیه اثری مهمی تالیف نکردهاست اما از شواهد و قرائن برمی آید که در ذهن ابوسعید یک جهان بینی عرفانی، به صورت کل و منظم شکل یافته بود.
سخنان و داستانهایی در رابطه با ابوسعید
چنانکه در برخورد وی با ابن سینا میتوان این نکته را دریافت. در این دیدار با یکدیگر سه شبانه روز به خلوت سخن گفتند که کس ندانست. بعد از سه شبانه روز خواجه بوعلی سینا برفت، شاگردان او سئوال کردند که شیخ را چگونه یافتی گفت: هر چه میدانم، او میبیند. مریدان از شیخ سئوال کردند کهای شیخ بوعلی را چگونه یافتی گفت: هر چه ما میبینیم او میداند.بوسعید همچون
حلقه استواری زنجیره سنتهای عرفانی قبل از خودش را به حلقه نسلهای بعد از
خویش پیوند میدهد.وی تصوف را عبارت از آن میداند که: «آنچه در سرداری بنهی و آنچه در کف داری بدهی و آنچه بر تو آید نجهی.»با اینکه در روزگار حیاتش مورد هجوم متعصبان مذهبی بود و اتهام لاابالیگریهای او در همان عصر حیاتش تا اسپانیای اسلامی یعنی اندلس رفته بود. ابن خرم اندلسی در زمان حیات او در باب او میگوید: «شنیدهایم که به روزگار ما در نیشابور مردی است از صوفیان با کنیه ابوسعید ابولخیر که گاه جامه پشمینه میپوشد، و زمانی لباس حریر که بر مردان
حرام است، گاه در روز هزار رکعت نماز میگذارد و زمانی نه نماز واجب میگزارد نه نماز مستحبی و این کفر محض است. پناه بر خدا از این گمراهی.» با وجود این قدیس دیگری را نمیشناسیم که مردم تا این پایه شیفته او باشند و چهره او به عنوان رمز اشراق و اشراف بر عالم غیب به گونه
نشانه و رمزی درآمده باشد آن گونه که بوعلی رمز دانش و علوم رسمی است. ابو سعید نسبت به دو صوفی قبل از خودش بایزید بسطامی و حلاج که در تاریخ عرفان مهم ترین مقام را دارند، اراداتی خاص داشتهاست. وی در محیطی که اکثریت صوفیان، حلاج را کافر میدانستند و گروهی مانند امام قشیری در باب او با احتیاط و سکوت برخورد میکردند او را به عنوان نمونه عیار و جوانمردی
میدانست که به گفته خودش در اسرار التوحید «درعلوم حالت در مشرق و مغرب کسی چون او نبود.»وی در فقه و کلام و منطق و حدیث و تفسیر و دیگر علوم رایج عصر از چهرههای ممتاز به شمار میرفتهاست. ابوسعید بزرگ ترین علمای عصر از قبیل ابوعلی زاهدبن احمدفقیه و قفال
مروزی و ابوعبدالله خضری سالهای دراز به تحصیل علوم اشتغال داشتهاست. از جمع استادان او که بگذریم وی با عده زیادی از فقها و محدثین و ادیبان و شاعران عصر خود روابط دوستانه و عادلانه داشتهاست. نه تنها داستانهای اسرارالتوحید بلکه اسناد تاریخی غیرصوفیانه نیز گواهند بر اینکه علمای بزرگی چون ابومحمد جوینی پدر امام الحرمین که از بزرگ ترین علمای نیشابور در این عصر
بود با وی روابط دوستی داشتهاست. بوسعید در تاریخ چهارم شعبان 440 هجری در میهنه وفات یافت. مدفن وی در مشهد در برابر سرایش قرار دارد. شیخ را گفتند:(به شیخ ابوسعید ابوالخیر گفتند) ” فلان کس بر روی آب میرود(راه میرود)! گفت: «سهل است(آسان است)!
وزغی(قورباغه) و صعوه ای(پرنده کوچک آوازخوان) نیز بروی آب میرود» گفتند که: «فلانکس در هوا میپرد!» گفت: «زغنی(نوعی پرنده از راسته بازهاست) ومگسی در هوا بپرد». گفتند: “فلانکس در یک لحظه از شهری بشهری میرود. شیخ گفت: “شیطان نیز در یک نفس(یک لحظه) از مشرق بمغرب میشود(میرود)، این چنین چیزها را بس(بسیار) قیمتی(ارزش) نیست.مرد(انسان واقعی) آن بود(آن کس میباشد) که در میان خلق بنشیند و برخیزد وبخسبد(بخوابد) وبا خلق ستدوداد
کند(معامله) وبا خلق در آمیزد(در ارتباط باشد) ویک لحظه از خدای غافل نباشد.
هرمان اته، خاورشناس آلمانی او را یکی از مبتکرین قالب رباعی در ایران دانستهاست.[1]
اشعار:
کارم بیکی طرفه نگار افتادا وا فریادا ز عشق وا فریادا 1
خلقی بهزار دیده بر من بگریست دیروز که چشم تو بمن در نگریست 2
گفتم: جگرم، گفت: پر آهش میدار گفتم: چشمم، گفت: براهش میدار 3
از شرم گنه فگندهام سر در پیش دارم گنهان ز قطره باران بیش 4
من دل ندهم به کس برای دل تو وی لعل لبت گره گشای دل من 5
سنگی چوبی گزی خدنگی تیری این زاغوشان بسی پریدند بلند 6
وز شخص احد به ظاهر آمد احمد بی شک الفست احد، ازو جوی مدد 7
چون خاک شدی پاک شدی لاجرما چون نیست شدی هست ببودی صنما 8
و آنگه نشسته صحبت مردانت آرزوست در هیچ وقت خدمت مردی نکردهای 9
پانویس
1 حقیقت، عبدالرفیع، تاریخ نهضتهای فکری ایرانیان: از آغاز قرن چهارم تا پایان قرن ششم هجری (از ظهور رودکی تا شهادت سهروردی)، شرکت مؤلفان و مترجمان ایران، بخش دوم، چاپ اول، آذر 1357 خورشیدی. منابع
• مجموعه رباعیات ابوسعید ابوالخیر/ پیشگفتار اسمعیل شاهرودی؛ خط عبدالملکی تویسرکانی؛ همدان: نشر هنرآفرین، 1376.
• اسرار التوحید فی مقامات الشیخ ابیسعید/ تالیف محمدبن منور ابیسعدبن ابیطاهربن ابیسعید میهنی؛ با مقابله نسخ استانبول و لنینگراد و کپنهاگ؛ باهتمام ذبیحالله صفا؛ نشر در تهران؛
• حالات و سخنان شیخ ابو سعید ابوالخیر میهنی: متن بازماند از قرن ششم هجری/ اثر یکی از احفاد شیخ؛ بکوشش ایرج افشار؛ شماره کتابشناسی ملی: 3295
• فرهنگ فارسی معین
• ابو سعید ابوالخیر چاپ سنگی] ؛ کاتب : محمدابراهیم بن محمدحسینخان اولیاسمیع؛ وضعیت نشر: محمدابراهیم بن مححمدحسینخان اولیا سمیع، 1284ق. ، 1286ق. ؛ شماره بازیابی: 6-15730
منبع: www.fa.wikipedia.org