مقالات من

دانلود مقالات

مقالات من

دانلود مقالات

دانلود پاورپوینت جوشکاری انفجاری با word


برای دریافت اینجا کلیک کنید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

دانلود پاورپوینت جوشکاری انفجاری با word دارای 20 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت دانلود پاورپوینت جوشکاری انفجاری با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی دانلود پاورپوینت جوشکاری انفجاری با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پاورپوینت جوشکاری انفجاری با word :

دانلود پاورپوینت جوشکاری انفجاری با word

دانلود پاورپوینت جوشکاری انفجاری با word
فهرست:
جوشکاری انفجاری
مزایای جوشکاری انفجاری
معایب جوشکاری انفجاری
مکانیک جوشکاری انفجاری
کاربرد‌های جوشکاری انفجاری‌
تولید لوله‌های دو جداره به روش جوشکاری انفجاری
جوشکاری انفجاری
جوشکاری انفجاری یک فرایند جوشکاری در فاز جامد است که در آن انرژی حاصل از انفجار یک ماده منفجره به نحو

کنترل شده‌ای برای اتصال دو یا چند فلز مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این روش اتصال محدود وسیعی از فلزات

ممکن بوده و فصل مشترک دو فلز اغلب دارای خواص ممتاز و منحصر به فرد است.
جوشکاری انفجاری یکی از انواع روش‌های تولید با نرخ بالای انرژی بوده که بسیار پرکاربرد و مفید است. مزیت

عمده این روش نداشتن عیوب متداول روش‌های جوشکاری دیگر است. به عنوان مثال در جوشکاری ذوبی، ذوب کردن

فلزات به صورت موضعی لازم بوده و نیز در جوشکاری فشاری ایجاد تغییر شکل‌های پلاستیک بزرگ ضروری است.

لذا هر دو این روش‌ها محدود به فلزات با دمای ذوب و تنش شارش نزدیک به هم خواهند بود. از طرفی برای جوشکاری

مواد با دمای ذوب بالا مثل تنگستن یا مواد با مقاومت بالا نیز محدودیت‌های اجرایی خواهیم داشت. اما در جوشکاری

انفجاری دمای ذوب یا خواص مکانیکی جز پارامترهای اساسی نبوده و اختلاف میان خصوصیات ذوبی و مقاومت

مکانیکی اجزا محدودیتی را در برندارد.
مزایای جوشکاری انفجاری
1- می‌توان با این روش بسیاری از فلزات نامشابه و معمولاً جوش ناپذیر را به یکدیگر پیوند داد.
2- به دلیل فقدان حرارت و ذوب‌، خواص فلز در اثر آن تغییر نمیکند.
3- از ایجاد پیوند بین فلزی که مشکلات متالورژیکی فراوانی دارد جلوگیری می‌شود.
4- این فرایند نسبتاً ساده و قابل حمل و نقل بوده و به سادگی می‌توان آن را انجام داد.
5- تا حدی ارزان قیمت است.


کاربران عزیز توجه داشته باشید هنگام دانلود فایل از مرورگر internet explorer استفاده نکنید ,vpn نیز غیر

فعال باشد تا با مشکل روبه رو نشوید.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بوم شناسی منظر و مدیریت بوم سازگانها با word


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بوم شناسی منظر و مدیریت بوم سازگانها با word دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بوم شناسی منظر و مدیریت بوم سازگانها با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بوم شناسی منظر و مدیریت بوم سازگانها با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بوم شناسی منظر و مدیریت بوم سازگانها با word :

سال انتشار: 1386

محل انتشار: اولین کنفرانس مهندسی برنامه ریزی و مدیریت سیستم های محیط زیست

تعداد صفحات: 10

چکیده:

در سال های اخیر بوم شناسی منظر پیشرفت چشمگیری داشته است و یکی از علوم بسیار مهمی است که در مدیریت انواع بوم سازگان ها مورد استفاده قرار می گیرد. منظر یا لندسکیپ منطقه ای ناهمگون از بوم سازگان هایی است که با هم در تعامل بوده و در سرتاسر منظر این برهم کنش ها با ابعاد، شکل ها و روابط مکانی تکرار می گردد. مناظر مختلف دارای شکل های متفاوتی از نظر پوشش گیاهی، ساختار زمین و کاربری اراضی بوده و یکی از روش های مهم در مدیریت صحیح این بوم سازگانها توجه ویژه به این تعامل موجود بین آنها در مقیاس سرزمین یا منظر است. امروزه مفاهیم این علم تا حدی تغییر نموده و حتی در برخی موارد کنفرانس هایی در راستای تعیین اولویت های پژوهشی در باره آن برگزار می گردد. بنابراین شناخت صحیح آن به مدیریتی کارآمد و برنامه ریزی صحیح سیستم های زیست محیطی منجر خواهد شد. اصولو اجزاء بوم شناسی منظر ، اولویت های مهم پژوهش در این علم، مفاهیم مدیریتی و کاربرد این علم در مدیریت آشفتگی های زیست محیطی از موارد قابل تاملی است که باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین در جهت مدیریت صحیح بوم سازگانها و توجه به مقیاس زمان و مکان لازم است دید کل گرایی داشته و در به کارگیری ابزارهای مختلف برنامه ریزی مثل EIA و SEA بین مفاهیم بوم شناسی منظر و برنامه ریزی فیزیکی وحدت ایجاد گردد. به این صورت فرایند SEA در مدیریت بلندمدت بوم سازگانها بسیار موثر خواهد بود.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله دستاوردهای ازدواج های پیامبر با word


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله دستاوردهای ازدواج های پیامبر با word دارای 52 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله دستاوردهای ازدواج های پیامبر با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله دستاوردهای ازدواج های پیامبر با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله دستاوردهای ازدواج های پیامبر با word :

دستاوردهای ازدواج های پیامبر

مقدمه
سپاس و ستایش سزاوار خداوندی است که تمام جهان و از جمله انسان را آفرید و زن و مرد را زوج یکدیگر قرار داد و زن را موجب آرامش مرد ، و خانه یا محل زندگی را آرامشگاه آنان قرار داد .
درود بر پیامبرانش که هر یک برای هدایت و راهنمایی بشر کوشیدند ؛ به ویژه خاتم آنان که از هر جهت آدمیان را به سر منزل هدایت رهنمون ساخت ؛ گفتار و رفتنارش همه ادب بودو هدفش بر انگیختن و به حد نهایت رساندن مکارم اخلاق ؛ (بعثت لأتمم مکارم الاخلاق ) .

سلام بر اهل بیت او که بهترین شاگردان و درس آموختگان مکتب او هستند و اخلاق نیکوی پیامبر (ص) را سرمشق زندگی خود قرار دادند ، تا نشان دهند اخلاق و روش پیامبر اکرم (ص) قابل پیروی است و الگوی کاملی است که باید از آن درس زندگی اموخت : ( لکم فی رسول الله اسوه حسنه )‌

1- نخستین ازدواج
اولین همسری که پیامبر اکرم انتخاب کرد، خدیجه دختر خویلد بود. پیامبر(ص) در سن 25 سالگی با زنی چهل ساله و بیوه دو شوهر که از آنان فرزندانی داشت ،ازدواج کرد و از او صاحب شش فرزند شد.
پیامبر اکرم(ص) تا سن 52 سالگی که حضرت خدیجه فوت کرد، همسر دیگری اختیار نکرد و پانزده سال قبل از رسالت و دوازده سال بعد از رسالت را تنها با او بسر برد. وی بهترین زن پیامبر(ص) بود

اگر اموری نظیر شهوت ران بودن پیامبر اکرم(ص) که مغرضان یا ناآگاهان زمان ما مطرح می کنند ، وجود داشت، او به جای حضرت خدیجه که بیوه زنی دو شوهر کرده بود، با یک دختر ازدواج می کرد و یا در کنار او، همسران دیگری انتخاب می کرد، یا حداقل کلمه شهوانی بین او و خدیجه(س) رد و بدل می شد.
بله، د رآن زمان، پیامبر اکرم وقت زیادی از عمر خود را در غار حرا و به چله نشینی می گذراند و قبل از رسالت ، علاوه بر جوان بودن، وقت بیشتری داشت تا ازدواج های مجدد انجام دهد و حتی بعد از چهل سالگی که کوشش حضرت به تبلیغ رسالت معطوف بود، باز در مکه هنوز حکومت و جنگ و صلح و روابط تجاری و اقتصادی و نزاع های انصار و مهاجران و بسیاری مسایل دیگر مطرح نبود. بنابراین، راحت تر می توانست همسرهای متعدد انتخاب کند.

از نظر مادی نیز برای ازدواج های دیگر در مضیقه نبود ، زیرا سابقه، طایفه و کرامت او نشان می دهد که او هیچ مشکلی در راه ازدواج مجدد نداشته است و حضرت خدیجه نیز کاملاً تسلیم او بوده و مشکلی ایجاد نمی کرده است.

بنابراین مسایل مادی و شهوانی ، آنگونه که امروزه برای مردان ازدواج مجدد کننده مطرح است، اساساً برای آن حضرت مطرح نبوده است.
پس از فوت خدیجه، حضرت(ص) تا آخر عمر ، پیوسته به یاد خدیجه بود و او را هنگام شنیدن نام یا با یادآوری خاطره ای از او تکریم می کرد. پس از خدیجه(س) پیامبر اکرم(ص) باید همسری انتخاب می کرد تا هم از طرفی همسر وی باشد و هم زن خانه و هم مادر ویا هم نفسی برای فاطمه زهرا. ولی بعید بود کسی بتواند تمامی این وظایف را انجام دهد و از طرفی مشاوری امین و یاور رسالت پیامبر اکرم(ص) باشد. افزون بر اینها ، مایل دیگری پیش آمد که ایجاب می کرد حضرت، ازدواج های متعددی داشته باشد که در ادامه روشن خواهد شد.

خدیجه (س) از زبان عایشه
آری، یافتن جایگزین برای خدیجه بسیار مشکل بود، زنی که عایشه او را این گونه وصف می کند:
هرگاه پیامبر می خواست از خانه خارج شود، به یاد خدیجه می افتاد و او را به نیکویی یاد می کرد . روزی از ایام، حسادتم تحریک شد و گفتم :«آیا او غیر از زنی پیر ، چیز دیگری هم بود؟ خداوند به جای او بهترش را نصیبت کرده است .» پیامبر غضبناک شد ، به طوری که موهای جلوی سرش از شدت غضب می لرزید و گفت:«نه ، به خدا سوگند ! بهتر از او را به من نداد. او به من ایمان آورد ، در حالی که مردم کفر ورزیدند. مرا تصدیق کرد، در حالی که مردم تکذیبم کردند. با مال خودش مرا یاری و همراهی کرد، در حالی که مردم محرومم کردند و خداند از او فرزندهایی روزی من کرده، در حالی که مرا از فرزندان زنان دیگر محروم کرد.»
عایشه می گوید: عهد کردم دیگر هیچ گاه از خدیجه به بدی یاد نکنم.

ازدواج با عایشه و سوده
به هر حال ، پیامبر اکرم(ص) در سال وفات خدیجه یا سال بعد با عایشه و سوده ازدواج کرد . خوله این دو نفر را پیشنهاد داد و خودش نیز به خواستگاری رفت. عایشه در آن زمان شش ساله و سوده زنی بیوه بود.

اگر عایشه از همان زمان عقد ازدواج ـ که در مکه صورت پذیرفت ـ به خانه پیامبر اکرم(ص) راه یافته و در خانه ایشان سکنی گزیده باشد ، با توجه به اینکه پیامبر اکرم(ص) مراسم عروسی را با او در مدینه انجام داد، او دو یا سه سال در خانه پیامبر بود، بدون اینکه پیامبر بتواند از او بهره زناشویی برد. بنابراین مسایل دیگری غیر از شهوت ، مطرح بوده است.
نکته هایی درباره ازدواج با عایشه

1 پیامبر (ص) تنها یک دختر را به ازدواج در آورد و آن عایشه بود. حضرت در آن هنگام بالای پنجاه سال سن داشت و عایشه حدوداً شش ساله بود.
2 مراسم عروسی در مدینه و پس از نه ساله شدن عایشه انجام شد. بنابراین عایشه سه سال در عقد پیامبر بود. در آن زمان دخترهای بالغ و زن های بیوه جوان نیز وجود داشتند . پس اگر ازدواج با عایشه به انگیزه زناشویی بوده باشد ، باید حضرت با یکی از آنان ازدواج می کرد تا لازم نباشد سه سال صبر کند تا عایشه بالغ شود.
از این رو ، می توان گفت که هدف ، اموری مانند نزدیکی و پیوند با قبیله تمیم ، برداشتن مشکل از سر راه ابوبکر و دلگرم کردن بیشتر او به اسلام یا اموری نظیر یافتن دوست و همراهی برای فاطمه (س) بوده است.

 

4- ازدواج با حفصه، دختر عمر
همسر دیگری که رسول الله برگزید ، حفصه دختر عمر بن خطاب بود. وی از زنانی بود که به مدینه هجرت کرد و همسر خنیس بن حدافه سهمی ، از مجاهدان بدر بود. چنان که گفته اند پس از وفات شوهر حفصه ، عمر به ابوبکر پیشنهاد کرد او را به همسری بپذیرد، ولی او قبول نکرد و عمر غضبناک شد. بعد از وفات رقیه ـ همسر عثمان و دختر پیامبرـ عمر ، حفصه را به عثمان پیشنهاد کرد ، او نیز قبول نکرد و عمر زبان شکایت نزد رسول الله (ص) گشود.

پیامبر اکرم(ص) فرمود: « کسی که بهتر از عثمان است ، با حفصه ازدواج می کند و عثمان با همسری بهتر از حفصه ازدواج می کند.» سپس پیامبر (ص) او را از پدرش خواستگاری کرد و با او ازدواج کرد. این ازدواج در سال سوم هجرت رخ داد.

5- ازدواج با ام سلمه
همسر دیگر رسول الله (ص) ام سلمه بود که اسمش هند و قبل از رسول اکرم همسر اباسلمه بود و برای او چهار فرزند به نامهای سلمه ، عمر، درّه و زینب به دنیا آورد . او از زنانی بود که به حبشه و مدینه هجرت کرد.

پس از فوت ابی سلمه ابوبکر از او خواستگاری کرد، ولی وی قبول نکرد. پیامبر اکرم (ص) عمر را فرستاد تا او را برای حضرت خواستگاری کند. ام سلمه گفت : « من زنی غیرتی هستم (نمی توانم همسران دیگر را تحمل کنم) دارای پسر هستم و هیچ یک از سرپرستان من در مدینه حاضر نیست تا اجازه دهد.»

عمر به رسول الله(ص) خبر داد، حضرت فرمود به او بگو :«راجع به غیرت (حسادت )تو دعا می کنم از بین برود. پسر دار بودنت مشکلی ندارد و از آن ناحیه تامین می شوی. نبودن اولیائت اشکالی ندارد ،چون هیچ کدام از چنین امری کراهت ندارند و آن را ناپسند نمی شمارند.»
ام سلمه به فرزندش گفت :«بلند شو و مرا به ازدواج پیامبر درآور.»

پرسش : چرا ابوبکر پیشنهاد عمر را برای ازدواج با حفصه قبول نکرد،ولی به خواستگاری ام سلمه رفت؟
پاسخ: شاید ابوبکر از اخلاق تند حفصه خبر داشت،زیرا وی اخلاقی خشن داشت که از پدر به ارث برده بود وبه همین جهت ابوبکر به ازدواج با او تمایل نداشت.اما ام سلمه زنی مؤدب و با اخلاق بود که علاوه بر داستان شنیدنی هجرتش به مدینه ،همین کلمات رد و بدل شده بین او و رسول خدا،اخلاقیات او را آشکار می سازد.
روحیات ام سلمه

الف : خودش به عیب خود اعتراف کرد و گفت : « من غیرت (حسادت) دارم و نمی توانم زنان دیگر را تحمل کنم » و رسول اکرم (ص) نیز فرمود :« دعا می کنم این حالت از بین برود.»
اما چرا برای زنان دیگر چنین دعایی نکرد و تنها ام سلمه مشمول این دعا شد؟
شاید پیامبر به این خاطر چنین دعایی کرد که ام سلمه عیب خود را شناخت و به فکر اصلاح آن افتاد. هر کس عیب خود را فهمید و به فکر اصلاح آن افتاد، کوشش می کند و مقدمات آن را فراهم می نماید. اگر دعای رسول الله (ص) نیز ضمیمه شود ، آن صفت پلید از زندگی وی رخت بر می بندد، اما کسی که هنوز معیوب بودن خود را نمی داند و بر عیب خود اصرار می ورزد ، چگونه دعای پیامبر آن را برطرف سازد!

ب : جملات دیگری که ام سلمه گفت ، نشان آن است که نمی خواست بارش به دوش دیگران باشد و مزاحم دیگران شود، لذا بچه دار بودن خود را عذری می دانست که به نظرش مانع ازدواج بود. اگر به داستان هجرتش به مدینه بنگریم ، روشن می شود که تا چه حد از مزاحمت برای دیگران گریزان بود. خود، آن واقعه را این گونه بیان می کند :

وقتی خواستیم هجرت کنیم ، ابوسلمه مرا و فرزندم را بر شتری سوار کرد و افسار آن را به دست گرفت،اما طایفه من (بنی مغیره) آمدند و زمام شتر را از او گرفتند و گفتند : « تو خود می توانی بروی، ولی اجازه نمی دهیم فردی از افراد طایفه ما را به همراه ببری.» طایفه شوهرم (بنی عبد الاسد) وقتی وضع را چنین دیدند ، آمدند و بچه ام را به زور گرفتند و بردند و گفتند:« نمی گذاریم فرزند ما نزد بنی مغیره بماند .» به هر حال ، آنان مرا منع کردند و بین من و شوهر و فرزندم جدایی افتاد . شوهرم به مدینه رفت. هر روز صبح خارج می شدم و در

ابطح می نشستم و می گریستم، و یک سال گذشت تا یکی از پسرعموهایم بر من گذشت و دلش به حالم سوخت و به قبیله ام گفت :« چرا این زن مسکین را رها نمی کنید ؟ چرا بین او و شوهرش و فرزندش جدایی افکنده اید ؟» آنان مرا رها کردند و گفتند :« اگر خواستی به شوهرت ملحق شو» طایفه بنی عبدالاسد نیز بچه ام را دادند و و شترم را سوار شدم و بچه ام را در دانم گذاشتم . سپس به سوی مدینه خارج شدم . هیچ کس را همراه نداشتم . وقتی به تنعیم ( محله ای نزدیک شهر مکه ) رسیدم ، « عثمان بن ابی طلحه » را دیدم ، گفت : « کجا می روی ؟‌ » گفتم : « به سوی شوهرم در مدینه . » گفت :« کسی با تو هست ؟‌» گفتم : « نه ، سوگند به خدا ! غیر از خدا و فرزندم کسی با من نیست ، » گفت : «

به خدا سوگند ! رهایت نمی کنم . » افسار شترم را گرفت و شتر را می کشید تا مرا به مدینه رساند . سوگند به خدا ! کریم تر از او در بین عرب ندیدم . هرگاه به منزلی می رسیدم ، شتر را می خواباند و خودش زیر سایه درختی می رفت تا وقت سفر می رسید … تا مرا به قبا رساند ، گفت : « شوهرت در اینجا است » و سپس خود به سوی مکه برگشت .
روشن است که چرا او تنها با فرزندش تصمیم دارد راه طولانی چند روزه را بدون همراه بپیماید . او دوستدار شوهر خود و علاقه مند و علاقه مند به اسلام بود . او دارای اراده ای محکم و عزمی راسخ بود و در عین حال نمی خواست کسی را به زحمت اندازد . امثال این ویژگیهاست که او را در بین زنان ممتا می کند ، تا ابوبکر برای خواستگاری او برود و یا خود وی در پیشگاه پیامبر اکرم آن عذرها را بیاورد .

به هر حال ، ام سلمه ویژگیهای خاصی داشت که سزاوار بود همسر رسول الله شود و در بیت نبوت وارد گردد . اگر بکاتی که در خانه پیامبر داشته و وصایایی که نزد او گذاشته شده ، چه از ناحیه پیامبر و چه از سوی امام حسین و علامت هایی که برای کشته شدن حضرت ابا عبدالله الحسین نزد او گذاشته و نیز نزول آیه تطهیر در بیت او نصیحت هایی را که به عایشه کرده ، جمع آوری شود ،‌معلوم می گردد او باید به بیت نبوی راه می یافت ، تا همه‌این برکات از او حاصل شود .

افزونبر اینها ، او دارای چهار فرزند یتیم بوده که پیامبر به عنوان رهبر امت اسلامی باید برای تغذیه و امنیت و سرپرستی آنها فکری می کرد .
وی وارد خانه نبی اکرم شد ، ولی علی رغم این که خود را غیور و حسود می دانست ، دیگران بودند که بر او غیرت ورزیدند و او را مسخره کردند ، تا آیه « یا ایها الذین آمنوا لا یسخر قوم من قوم عسی ان یکونوا خیراً منهم و لا نساء من نساء عسی أن یکن خیراً منهن » آنا را از مسخره کردن باز داشت و با اشاره گفت « ام سله از آنا بهتر است » و در آخر آیه با صراحت بیشتری القاب ناپسندی را که برای ام سله به کار می بردند ، فسوق نامید تا شاید دیگر چنین القاب بدی را برای او بکار نیرند .

6 ازدواج با ام حبیه
یکی از همسران رسول الله ام حبیه دختر ابوسفیان است .که نامش رمله بود او همسر عبید الله بن جحش بود . هر دو در مکه مسلمان شدند و در اثر فشار مشرکان و آزار و اذیت آنا با گروهی از مسلمانان به حبشه هجرت کردند . در آنجا دارای فرزندی به نام حبیه شدند ،که کنیه ام حبیبه از همین فرزند گرفته شده است . در حبشه عبید الله مسیحیت را برگزید و نصرانی شد و در همان‌جا از دنیا رفت .

ام حبیبه بدون همسر در کشوری غریب باقی ماند و روحیه وی در اثر این دو حادثه تضعیف شد : شوهرش مسیحی شده و فوت کرده است و خود در غربت زندگی می کند .
پیامبر اکرم مصلحت دید او را به ازدواج خود در آورد تا به گونه ای روحیه او را تقویت کند . از این رو ، به نجاشی نامه ای نوشت و از او خواست ام حبیبه را برای ایشان خواستگاری کند ، و او چنین کرد . آن قدر ام حبیبه از این خبر خوشحال شد که تمامی این النگوهای خود را به غلامی که این خبر مسرت بخش را به وی داد بخشید .
پیامبر با زنی ازدواج کرد که نه او را می توانست ببیند و نه در شهر او بود و دنه رسیدن به وی برای ایشان ممکن بود . حال ، با این اوصاف ، معلوم نیست چرا افرادی دانسته یا ندانسته ،‌پیامبر را نظیر برخی افراد منحرف ، شهرت ران ، به حساب می آورند .

7 ازدواج با زینب دختر جحش
او خواهر عبدالله جهش و دختر عمه پیامبر اکرم است که از سابقان در اسلام بود . پیامبر او را به ازدواج زید فرزند حارثه در آورد . او مدتی نزد زید – که غلامی بود که پیامبر او را آزاد کرده و سپس به فرزندی پذیرفته بود – ماند ، اما به خاطر اختلاف های سلیقه ای و قبیله ای و شخصیتی نتوانستند زندگی را ادامه دهند و زید وی را اطلاق داد .

وقتی که عده زینب تمام شد ، پیامبر اکرم زید را فرستاد تا او را برای آن حضرت خواستگاری کند . زینب گفت : « تصمیمی نمی گیرم ، تا خدایم فرمان دهد .» به نمازخانه خود رفت و به عبادت پرداخت تا آیه قرآن نازل شد « فلما قضی زید منها و طراَ زوجنا کها» ؛ « وقتی زید بهره خود را از او بر گرفت ، ما وی را به ازدواج تو در آوردیم . »
به همین جهت ، رسول الله بدون اذن بر او وارد شد و وی بر سایر زنان افتخار می کرد که خداوند او را به ازدواج پیامبر در آورده است .
پیامبر در این ازدواج با نان و گوشت ولیمه داد .

زینب از زنان نیکو کار و بخشنده بود . به برکت او ، ازدواج با همسر پسرخوانده جایز شد و سنت جاهلی شکست و آیه حجاب نازل شد .
درباره زینب و ازدواج پیامبر با او و زمینه های قبلی آن بحث های گوناگونی مطرح شد که برای پاسخ به برخی پرسشها ، آیه 37 سوره احزاب را توضیح می دهیم :
« و اذ تقول للذی انعم الله علیه و انعمت علیه امسک علیک زوجک و اتق الله و تخفی فی نفسک ما الله مبدیه و تخشی الناس و الله احق أن تخشاه فلما قضی زید منها و طراً زوجناکها لکی یکون علی المؤمنین حرج فی ازواج ادعیائهم اذا قضوا منهن و طراً و کان أمر الله مفعولاً »

و یاد آور هنگامی که می گویی به آن کس که خدا به او نعمت داده است و تو به نعمت داده ای ، همسرت را برای خودت نگهدار و از خدا بترس . و در نفس خود چیزی را مخفی می کنی که خداوند ظاهر کننده آن است و از مردم می ترسی ، در حالی که خداوند سزاوارتر است که از او بترسی . هنگامی که زید از او خواسته و آرزویش را برآرود ، ما را به ازدواج تو در آوردیم ، تا برای مؤمنان ، ازدواج با همسران فرزند خوانده هایشان وقتی که آنا به کامیابی خود پایان دادند سختی نداشته باشد ، و امر و فرمان خدا انجام شده است .
از این آیه نکته های زیر استفاده می شود :

1 ازدواج بین پیامبر و زینب را خداوند بر قرار کرده و تصمیم خداوند بر آن بوده است .
2 هدف از این ازدواج شکستن رسم غلط حرمت ازدواج با همسر فرزند خوانده ، پس از طلاق او از سوی فرزند خوانده ، بود .
3 پیامبر از مسأله ای خوف داشت که خداوند به او فرماید که ترسی ندارد و باید فرمان و خواست خداوند متعال مبنی بر ازدواج با زینب صورت پذیرد .
4 زید کامیابی خود را از زینب به پایان رسانده و دیگر نمی خواست از او کامیاب شود.
5 پیامبر چیزی را در درون خود مخفی می کرد که خداوند خواستار علنی شدن آن بود .

8 ازدواج با جویریه
در غزوه بنی المصطلق ، جویریه دختر حارث – رییس قبیله بنی المصطلق – همراه با عده‌ای از زنان و مردان اسر شد . جویریه در تقسیم غنایم ،سهم ثابت بن قیس شد . جویریه به مولای خود عقد کتابت نوشت ؛ یعنی قرار دادی نوشت که در قبال پرداخت مقدار معینی از پول ازاد شود .
او برای تهیه پول نزد پیامبر آمد و گفت : « من جویریه ، دختر حارث ، رئیس قبیله بنی المصطلق هستم . بلاها و مصایبی که به من رسیده ، بر شما مخفی نیست . من عقد مکاتبه برای آزادی خود نوشته ام » . سپس سر خود را از خجالت پایین انداخت و بغض گلویش را گرفت و با صدایی حزین گفت : « مرا برای تهیه پول یاری کن ! »
پیامبر اکرم فرمود : « یا بهتر و بالاتر از کمک برای تهیه پول ؟‌» سپس پیامبر اکرم ادامه داد : « آیا حاضری آن مقداری را که با ارباب خود مکاتبه کرده ای ، بپردازم و تو را به ازدواج خود در آورم ؟ » جویریه گفت : « بله ، حاضرم » و رسول اکرم چنین کرد.

وقتی خبر به مسلمانان رسید گفتند :پیامبر ، داماد این قبیله شد ؛ پس در واقع ما خویشان رسول الله را به اسارت نزد خود گرفته ایم ، عجب کار بدی است !! سپس هرچه اسیر از قبیله بنی المصطلق نزد آنان بود ، آزاد کردند و به این ترتیب ، حدود صد اسیر آزاد شد .

نمی دانم انسانهای منتقد و گاهی معترض ، زنی با برکت تر از جویریه برای قبیله خود سراغ دارند ؟!
همانگونه که روشن شد ازدواج پیامبر با جویریه ،‌ آزادی اسرای بنی المصطلق و سپس مسلمان شدن آن قبیله را به همراه داشت . شایان ذکر است که جویریه قبل از پیامبر ، همسر پسر عموی خود (‌ ابن ذی الشفر ) بود . او از رسول الله صاحب فرزند نشد .
بله ، زن پاک و مؤدبی چون جویریه ، با آن ادب و تانت و آزادی خواهی سزاوار هر خانه ای نیست و چه بهتر که در خانه پیامبر اکرم آداب اسلامی بیاموزد .

9 ازدواج با صفیه
یکی دیگر از همسران پیامبر اکرم صفیه ، دختر حیی بن اخطب بود ، که در غزوه خیبر به اسارت مسلمانان در آمد . بلال پس از فتح خیبر ، صفیه و دختر عمویش را به اسارت گرفت و آنان را نزد پیامبر اکرم آورد و آنان را در مسیر ، از کشته شدگان یهود عبور داد . دختر عموی صفیه همین که کشته ها را دید ، بر سر و صورت زد و خاک بر سر ریخت ، ولی صفیه آرامش و وقار خویش را حفظ کرد .

وقتی نزد پیامبر اکرم رسیدند ، حضرت به بلال فرمود : « مگر رحمت و عطوفت از دلت رخت بر بسته است ؟ چرا آنان را از کنار کشته شدگان عبور دادی ؟ » پس از آن پیامبر اکرم دختر عموی صفیه را دید که شور و شیون سر داده و خاک بر سر ریخته است ؛‌ از این رو فرمود : « این شیطان را از من دور کنید . »

در این لحظه چشم حضرت به صورت کبود شده صفیه افتاد و پرسید : « چرا صورتت کبود شده است ؟ » صفیه جواب داد : « شبی در خواب دیدم که ماه در دامان من واقع شده است .صبحگاهان خواب خود را برای شوهرم – کنانه بن ابی حقیق – بیا کردم .و او سیلی محکمی به صورتم زد و گفت : مثل اینکه آرزوی محمد را در دل می پروری ؟!‌ »

پیامبر اکرم به پاس جبران ضربه ای که او خورده بود ، فرمود « اگر اسلام را قبول کنی ، تو را به همسری خود بر می گزینم و اگر بر یهودیت باقی باشی ، تو را آزاد می کنم ، تا نزد قبیله ات بر گردی . » صفیه جواب داد : « قبل از اینکه مرا به اسلام دعوت کنی ، ایمان ایمان آورده ام و ماندن نزد رسول خدا براینم ارزشمند تر است . » در صفحات اینده عشق وافر صفیه به پیامبر اکرم و گریه بی تابانمه وی هنگام فوت آن فوت آن حضرت و دعای سوزناک او را – که از صمیم دل از خدا می خواست دردهای پیامبر را به جان او بیندازد و او بجای پیامبر در بستر مرگ قرار گیرد – بیان خواهیم کرد .


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله در مورد نقش زن در جامعه با word


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله در مورد نقش زن در جامعه با word دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله در مورد نقش زن در جامعه با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله در مورد نقش زن در جامعه با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله در مورد نقش زن در جامعه با word :

نقش زن در جامعه

در رابطه با نقش زنان در عرصه‌های مختلف اجتماع و بهره‌مندی ایشان از آزادی‌های مشروع، در سالهای پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بسیار گفته‌ایم و شنیده‌ایم. چه بسیار جهادگران مبارزی که در دوران طاغوت ستم‌شاهی که زن را به بهانه ایجاد سپاه دانش با حضور در کاخ جوانان و خوشگذرانی مورد سوء استفاده ابزاری قرار می‌دادند و چه در زمان تحقق نظام

اسلامی ایران که پیدایش آن بشارتگر فصل نوینی از عزت و سربلندی اجتماعی زنان مسلمان ایران به الگوی «زن در جامعه منتظر ظهور» بود، برای تحقق عزت و سربلندی زن از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند.

حال که در آستانه ورود به دهه چهارم انقلاب آزادی آفرین جمهوری اسلامی ایران هستیم و نیاز به الگوپذیری از جامعه ترسیمی مهدوی و نقش زنان جامعه مطابق با ارزش‌های اصیل مکتب رهایی بخش شیعه با توجه به «اتوی فرهنگی شیطان صفتان غرب» بیش از پیش در جامعه به چشم می‌خورد، ضرورت دارد با توجه به تحولات اجتماعی صورت گرفته طی سه دهه اخیر، رشد و پیشرفت تکنولوژی و فراز و فرودهای پشت سر گذاشته اعم از سیاسی و فرهنگی، و به میدان آمدن نسل سوم انقلاب که بیش از گذشتگان خود نیازمند درک نور مهدویت هستند، نگاهی به گذشته و حال و وضعیت زن در اجتماع منتظر ظهور جامعه ایران داشته باشیم.

اکنون باید به این سوال پاسخ داد که آیا به حقوق حقه گوهری که شریعت اسلام تاکید فراوانی بر «نقش سازنده» او در اجتماع اسلامی داشته و خداوند در قرآن از آن به عنوان «ریحانه» یاد کرده برآورده شده است. آیا با وجود جفا و سیاهکاری‌های تاریخی به زن، امروز وی به آن عزتی که قرآن و شریعت اسلامی برای آن در نظر داشته و در جامعه مهدوی ترسیم شده، دست یافته است؟

بهره‌گیری زنان و دختران جامعه شیعه در فضاهای اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جامعه امروز چقدر مطابق با الگوی واقعی جامعه زمینه‌ساز ظهور است. آیا به واقع می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که امروز دیگر زنان ابزاری برای فروش کالا و بهره بیشتر اقتصادی صاحبان زر و زور قرار نمی‌گیرند.
***
برای پاسخ به این سوال سری به اجتماع می‌زنیم. در یکی از بوستان‌های شهر تهران در یک روز نسبتا سرد پاییز 87 با «محبوبه یزدانی»، 26 ساله که دانشجوی رشته زبان است به گفت‌وگو

می‌نشینیم. او که علاوه بر درس خواندن در یک شرکت تبلیغاتی نیز کار می‌کند، در پاسخ به سوال ما مبنی بر این که زن امروز در جامعه اسلامی چقدر احساس آزادی و استقلال دارد، و آیا این آزادی و استقلال مطابقت با دیدگاه ترسیم شده اسلام دارد، می‌گوید: «من می‌توانم به جرات بگویم تا به این سن که رسیدم به درستی معنی آزادی و حقوق زن از دیدگاه اسلام را درک

نکرده‌ام، از این رو نمی‌توانم در مورد آن نظر درستی بدهم، اما این را می‌دانم که طی سال‌های اخیر حضور زنان و بخصوص دختران در بخشهای مختلف بسیار چشمگیر بوده که به عقیده من گذشته از دیدگاه‌های مختلف از نظر اخلاقی ورود زنان به برخی مشاغل به صلاح نمی‌باشد. به عنوان مثال امروز شاهد هستیم حتی در بعضی از فروشگاه‌های پوشاک مردانه بی‌دلیل زن به

چشم می‌خورد، و یا در فروشگاه‌های لوازم صنعتی واقع در مکان‌های خالی از خانه و خانواده، هم چون محیط‌های صنعتی جاده کرج، زن به عنوان فروشنده و یا کارگر دیده می‌شود.
آیا با وجود اعتراض روزافزون مردانِ جویای کار نسبت به رانت زن بودن برای یافتن کار بهتر، سزاوار است که خانم‌‌ها در این محیط‌ها بازاریاب لوازم یدکی کاتر پیلار و جرثقیل باشند.

نمی‌دانم؟ شاید مردان به تازگی از عهده این کارها بر نمی‌آیند؟! زن امروز در مغازه‌های «فست فود» (غذای سریع) فروشندگی می‌کنند و بعضا در کارخانه‌ها، گاراژها و فروشگاه‌های قطعات ماشین‌های سنگین در نقش فروشنده، حساب‌دار و اپراتور فعالیت دارد. چرا؟ چون بسیاری از افراد جامعه اعتقاد دارند با این کار فروش و سود کار بیشتر است.

او در مورد شغل خود و علت این که در شرکت تبلیغاتی هم کار می‌کند می‌گوید: با این حال من خود احساس می‌کنم اشتغال زن در حوزه خارج از خانه با رعایت ملاحظات اخلاقی و دینی امتیازات فراوانی برای زنان و بخصوص برای دختران دارد.

از آنجایی که به عقیده من بسیاری از مشاغل در خور شأن زنان جامعه نیست به سختی توانستم شغلی مناسب روحیات خود و ارزشهای تعریف شده خود و خانواده بیابم. این را باور دارم که کار کردن زن امروز بیرون از خانه برای جامعه یک ارزش تلقی می‌شود: چرا که علاوه بر ایجاد استقلال مالی در دختران باعث می‌شود تا در خصوص ازدواج و گزینش همسر نیز موفق‌تر باشند. چون اغلب پسران تهرانی برای تشکیل خانواده دختران شاغل را به دختران خانه‌نشین ترجیح می‌دهند.
***
در گوشه دیگری از بوستان، آرزو سیف‌اللهی دانشجوی روان‌شناسی روی نیمکت با دوست خود سارا که او هم دانشجوی رشته گرافیک است، نشسته است. آرزو 20 سال دارد و به گفته خود در کنار درس خواندن ورزش و نقاشی می‌کند. گویا نگاه آرزو به زندگی به گونه دیگری است، چرا که در پاسخ به سوالمان مبنی بر میزان احساس استقلال زنان بر مبنای دین و آزادی‌های تعریف شده اسلام، می‌گوید: به عقیده من دختران امروز هر کدام به نوعی متفاوت از یکدیگر آزادی و استقلال را معنا می‌کنند و هر یک به فراخور آگاهی خود از آن قرائتی درست کرده‌اند. که بسیاری از این قرائت‌ها منطقی و مطابق با هنجارهای اسلامی نیست. من فکر می‌کنم با وجود شعارهای فریبنده غربی مبنی بر آزادی بی بند و بارگونه زن بسیاری از به ظاهر محدودیت‌های زن

باعث بدست آمدنِ فرصت‌های بیشتری برای دختران و زنان نسبت به پسران جامعه شده است.

به نظر من این دور از انصاف است در کشوری که یکی از پرفروشترین بازارهای لوازم آرایشی زنان جهان را داراست و تقاضای لوازم آرایشی بیشتر از عرضه آن است، به این اعتراض داشته باشیم که چرا تبلیغ لوازم آرایشی روی بیلبورد‌های شهر با تصویر زن وجود ندارد. چون دختران و زنان ایرانی طبق آمار و اخبار بزرگترین بازار تقاضای لوازم آرایشی را در جهان درست کرده‌اند.

و یا این که نباید اعتراض داشت که فرصت شغلی برابر با آقایان برای خانمها در جامعه وجود ندارد. زیرا با وجود این که خود علاقه‌ای به کار کردن بیرون از خانه ندارم چرا که رسالت اولیه زن را آبادانی هسته‌های اجتماع یعنی خانواده می‌دانم. اما با چشم خود می‌بینم که یکی از دوستانم در یک شرکت خصوصی مشغول به کار شده و ماهانه 450 هزار تومان به همراه بیمه خود حقوق دریافت می‌کند و برادر او که هر دو ساکن در یک خانه و خانواده در جنوب تهران هستند، در یک پیک

موتوری بدون تسهیلات بیمه، ماهانه 200 هزار تومان حقوق دریافت می‌کند. این در حالی است که هر دو دارای مدرک دیپلم هستند.

آرزو با تاکید بر این نکته که بسیاری از خانم‌ها راحت‌تر از آقایان کار پیدا می‌کنند و در بیشتر موارد موقعیت شغلی یک مرد بیکار را اشغال می‌کنند، ادامه داد: با این حال من عقیده دارم این شرایط به ظاهر ایده‌آل هم آزادی و استقلال زن به حساب نمی‌آید. چرا که آن طور که من دریافته و مطالعه داشته‌ام و از خانواده‌ام فرا گرفته‌ام اشتغال زن در خارج از کانون خانواده در شرایط ضرورت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آن گونه که از حادیث آیات و روایات گفته و شنیده‌ایم زن وظیفه خطیری در جامعه منتظر پیش از ظهور به عهده دارد و باید نقش خود در اجتماع را به گونه‌ای تعریف کند که بتواند آن نقش را در جامعه مهدوی تکمیل کند و نیازی به اصلاح و بازتعریف نداشته باشد. با وجود دیدگاه در حال ایجاد میان جوانان نسبت به کم درآمد بودن عایدی زن از کار کردن، زنان باید این را در نظر داشته باشند که در صورت توانایی اقتصادی مردان زن حق بهره‌مندی مناسبی از احوال همسر خود را نیز دارد


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود نقش پاداش مدیران بر فرار مالیاتی با word


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود نقش پاداش مدیران بر فرار مالیاتی با word دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود نقش پاداش مدیران بر فرار مالیاتی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود نقش پاداش مدیران بر فرار مالیاتی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود نقش پاداش مدیران بر فرار مالیاتی با word :


سال انتشار : 1395

نام کنفرانس یا همایش : کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت

تعداد صفحات : 9

چکیده مقاله:

پرداخت پاداش به مدیران براساس آنچه که سهامدارن شرکتها در نظر می گیرند تعیین می شود، و در این زمینه قانون مدونی وجود ندارد. سطح پاداش می تواند مشوقی برای پیشبرد اهداف شرکت و بالا بردن رتبه و میزان نقدشوندگی سهام آن باشد. اما در این میان مالیات متعلقه به هر شرکت را نباید از نظر دور داشت. یافته های ادبیات مالیاتی مکانیسم اینکه چگونه درآمدهای مالیاتی تاثیر مهمی در تبعیت از قوانین مالیاتی دارند را نشان می دهد . یک فرض این است که اگرمکانیزم توزیع مجدد حاکم باشد درک مثبت توسط مالیات دهندگان منجر به تطابق با قوانین مالیاتی صادقانه تر می شود.که در مقابل، برای ادراک منفی، پیروی از مالیات با صداقت کمتر انتظار می رود. توانایی دولت در اخذ مالیات، باعث می شود که نسبت به وجوه نقد شرکت ها از ادعای با اهمیتی برخوردار باشد. در نتیجه شرکت ها، زمان، پول و تالاش قابل ملاحظه ای را صرف محدود کردن پرداخت های مالیاتی شان می کنند. لذا در این مقاله به نقش پاداش مدیران در اجتناب مالیاتی شرکت ها پرداخته می شود.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید