مقالات من

دانلود مقالات

مقالات من

دانلود مقالات

دانلود مقاله اثر آللوپاتیک علف هرز ارزنی سبز (Setaria viridis L.) بر جوانه زنی و پارامترهای رشد آفتابگردان با word


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله اثر آللوپاتیک علف هرز ارزنی سبز (Setaria viridis L.) بر جوانه زنی و پارامترهای رشد آفتابگردان با word دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله اثر آللوپاتیک علف هرز ارزنی سبز (Setaria viridis L.) بر جوانه زنی و پارامترهای رشد آفتابگردان با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله اثر آللوپاتیک علف هرز ارزنی سبز (Setaria viridis L.) بر جوانه زنی و پارامترهای رشد آفتابگردان با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله اثر آللوپاتیک علف هرز ارزنی سبز (Setaria viridis L.) بر جوانه زنی و پارامترهای رشد آفتابگردان با word :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: سومین همایش کشاورزی و توسعه پایدار، فرصت ها و چالش های پیش رو
تعداد صفحات: 8
چکیده:
اثر آللوپتیک عصاره علف هرز ارزنی سبز (Setaria viridis L.) بر جوانه زنی و رشد آفتابگردان رقم گابور در محیط آزمایشگاهی و آبکشت به صورت فاکتوریل در قالب طرح کاملأ تصادفی (CRD) بررسی شد. تیمارهای علف هرز ارزنی سبز در محیط آزمایشگاهی شامل صفر، 5 و 10 درصد از عصاره 10 درصد آن در 4 تکرار بود. پس از یک هفته درصد جوانه زنی، طول ریشه چه و ساقه چه، وزن تر و خشک گیاهچه تعیین گردید. در محیط آبکشت تیمارهای عصاره اندام هوایی ارزنی سبز شامل صفر، 1 و 3 درصد از عصاره 10 درصد آن در 3 تکرار بود که در محیط کشت هوگلند اعمال شد. پس از 3 هفته پارامترهای رشد شامل طول ساقه و ریشه، وزن تر و خشک ریشه، ساقه و برگ، سطح برگ و میزان کلروفیل a و b تعیین گردید. اثر عصاره ریشه و اندام هوایی علف هرز ارزنی سبز بر جوانه زنی، طول ریشه چه، ساقه چه و وزن تر و خشک گیاهچه آفتابگردان معنی دار بود. نتایج نشان داد که بیشترین تأثیر آللوپاتی مربوط به عصاره اندام هوایی ارزنی سبز بود و عصاره ریشه اثر کمتری بر جوانه زنی داشت. در هر دو آزمایش سیستم ریشه ای آفتابگردان به اثر آللوپاتیک عصاره آسیب پذیرتر از بخش هوایی بود. پارامترهای رشد آفتابگردان در حضور عصاره ارزنی سبز کاهش معنی دار یافت. کاهش کلروفیل a و b در سطوح پایین عصاره معنی دار نبود. با توجه به این نتایج به نظر م یرسد وجود علف هرز ارزنی سبز در محیط رشد آفتابگردان می تواند به دلیل اثرات منفی آللوپاتیک موجب کاهش پارامترهای رشد آفتابگردان شود.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.