دانلود مقاله اثرکودهای زیستی وشیمیایی برخصوصیات مرفولوژی یونجه درکشت مخلوط یونجه و رازیانه با word دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله اثرکودهای زیستی وشیمیایی برخصوصیات مرفولوژی یونجه درکشت مخلوط یونجه و رازیانه با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله اثرکودهای زیستی وشیمیایی برخصوصیات مرفولوژی یونجه درکشت مخلوط یونجه و رازیانه با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1391
محل انتشار: سومین همایش ملی علوم کشاورزی و صنایع غذایی
تعداد صفحات: 5
چکیده:
به منظور بررسی اثرکود وکشت درکشت مخلوط یونجه Medicago sativa L. و رازیانه Foeniculumvulgare L.) ازمایشی درقالب طرح اسپلیت پلات برپایه طرح بلوکهای کامل تصادفی درسه تکرار دردانشگاه شاهد اجرا گردید نظام های کودی بعنوان پلات اصلیدردوسطح شامل کود شیمیایی سوپرفسفات تریپل و کود زیستی نیتروکسین و فسفربارور 2+50درصد کود شیمیایی توصیه شده سوپرفسفات تریپل و نظام های کشت به عنوان پلات فرعی درچهارسطح شامل خالص یونجه یونجه 100درصد خالص رازیانه رازیانه 100درصد مخلوط افزایشی یونجه و رازیانه یونجه 100درصد و رازیانه 50درصد و مخلوط افزایشی یونجه و رازیانه یونجه 100درصد +رازیانه 100درصد مشخص شدند درمقایسه میانگین اثرات اصلی گیاه یونجه بیشترین ارتفاع بوته شاخه گل دهنده شاخه فرعی گره و پنجه درکشت مخلوط افزایشی یونجه 100درصد +رازیانه 50درصد درکود زیستی +50درصد کود شیمیایی درچین اول مشاهده شد دراثرات متقابل دوگانه کود و کشت کود وچین و کشت و چین بیشترین ارتفاع گیاه درکود زیستی +50درصد کود شیمیایی درکشت مخلوط افزایشی یونجه 100درصد +رازیانه 50درصد دردرچین اول بدست امد همچنین دراثرمتقابل کود کشت و چین بیشترین ارتفاع بوته شاخه گل دهنده و گره درکشت مخلوط افزایشی یونجه 100درصد +رازیانه 50درصد درکود زیستی +50درصد کود شیمیایی درچین اول مشاهده شد
دانلود بررسی نیازهای پژوهشی امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با word دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود بررسی نیازهای پژوهشی امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود بررسی نیازهای پژوهشی امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
هدف از انجام پژوهش حاضر نیاز سنجی پژوهشی و اولویت بندی ان در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در سال تحصیلی 92-1391 است این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی وبه لحاظ نحوه گردآوری داده ها از نوع تحقیقات میدانی می باشد این مطالعه از نظر نوع پژوهش با توجه به اهداف فرضیه ها؛ ماهیت و امکانات پژوهش از نوع توصیفی است روش انجام پژوهش به صورت پیمایشی بوده و جامعهآماری پژوهش شامل کلیه کارکنان اداری و مدیر گروه های دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل که به تعداد 300 نفر بوده است. به این ترتیب در حوزه فرهنگی اولویت اول نیاز پژوهشی مربوط به بررسی نوع فضا و مکان مناسب و مفید برای گفتمان های دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در حوزه امور دانشجویی علل افزایش افسردگی در میان جوانان می باشد نیاز سنجی پژوهشی اولویت بندی دانشکده پزشکی دانشگاه ازاد اردبیل
دانلود مقاله بررسی راهکارهای اقلیمی در مسکن سنتی شهرکرد با word دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله بررسی راهکارهای اقلیمی در مسکن سنتی شهرکرد با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی راهکارهای اقلیمی در مسکن سنتی شهرکرد با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1390
محل انتشار: نخستین همایش معماری و مصالح ساخت
تعداد صفحات: 11
چکیده:
برای ایجاد توازن زیست محیطی درکره زمین نگرش جدیدی درامر توسعه بوجود آمد که امروزه به نام توسعه پایدار شناخته می شود و طرفداران زیادی پیدا کرده است هماهنگی با توسعه پایدار و مصرف بهینه انرژی استفاده از مناسبع انرژی پاکیزه و تجدید پذیر نکاتی هستند که در طراحی و معماری ابنیه و اماکن باید مدنظر طراحان و معماران قرارگیرد به همین سبب توجه به معماری گذشته به عنوان الگویی مناسب و کارآمددرجهت پاسخگویی و فائق آمدن بربحرانهای موجود زمینه های ارزشمندی را برای کاوش فراهم آورده است در پژوهش حاضر گردآوری داده ها از طریق منابع کتابخانه ای بازدید میدانی و اسناد موجود صورت گرفته و با استفاده از روش استدلال منطقی به شناخت ارزشها و کیفیت های کالبدی به کاررفته درمساکن سنتی شهرکرد منجر شده است دراین راستا چهار نمونه با ارزش از معماری مسکونی شهر کرد معرفی و تحلیل شده است و پس از بررسی و تحلیل ویژگیهای آنه راهکارهای اقلیمی بومی به منظور طراحی مناسب دراین بافت ارایه گردیده است.
دانلود تحقیق نگاهی به مبادی علم اصول با word دارای 15 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود تحقیق نگاهی به مبادی علم اصول با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تحقیق نگاهی به مبادی علم اصول با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
تعریف مبادی
مبادی در لغت جمع«مبدء»اسم زمان، مکان و مصدر میمی از«بدء»به معنی آغازیدن و پیش داشتن است و شاید مراد از مبدء، «ما یبدء»یا «ما یجب ان یبدء»یعنی آنچه که به آن آغاز میگردد و پیش داشته میشود، یا ان چه بدان آغازیده شود و به عنوان پیش درآمد، از آن سخن رود، باشد. (1)
در اصطلاح عبارت است از پارهای دانستنیها که آگاهی بر موضوع، اجزاء و جزئیات آن و نیز استدلال بر مسائل دانش، به آن وابسته است.
این آگاهی از مسائل و مباحث علم به شمار نمیرود.چه، این که اساسا از مسائل دیگر علوم بوده که به جهت نیاز، در آغاز دانش و از دیدگاهی دیگرگون مورد بررسی قرار میگیرند تا برای رساندن به هدفی ویژه کارساز گردند.
گفتنی است پارهای از دانشیان معاصر مبادی را علمی مستقل به شمار آورده و برای آن تعریف و موضوع و فایده قرار داده و گویند:«علم مبادی عبارت است از دانستن یک سلسله تصورات یا تصدیقاتی که دانستن آن برای درک مسائل علم دیگری ضروری است، و از مسائل اصلی آن دانش به شمار نمیرود تا در خود آن علم مستقیما از آنها بحث شود بلکه برای دانستن آنها باید به علم یا علوم دیگری رجوع کرد ولی چون مراجعه به علوم دیگر کار دشواری است و احیانا بعضی از آنها در علم دیگر نیامده است اغلب دانشمندان برای آسان کردن کار و نزدیک نمودن راه طردا للباب به ذکر آنها در خود علم مبادرت میورزیدهاند». (2)
«موضوع علم مبادی خود اصلاح علم است زیرا مسائل مورد بحث در آن محمولات برای موضوعاتی هستند که همه آن موضوعات، اصطلاحات علم شمرده میشوند». (3)
«درباره فایده علم مبادی همین قدر کافی است که بگوییم بدون دانستن مبادی علم موفقیتی و پیشرفتی در علم به دست نخواهد آمد». (4)
بنابراین، از آن چه گفته شد، روشن میگردد که مقصود از مبادی دستهای از دانستنیهاست که در دریافت و درک بهینه دانش سودمند میباشند، نه دانشهایی که نسبت به دانشی دیگر تقدم رتبهای دراند؛اگر چه از آن دانشها به مبادی یاد میکنند.همچون علمای منطق که آن را مبادی فلسفه دانسته و گویند:یک فیلسوف بدون دانستن منطق از فلسفه طرفی نمیبندد و از لغزش ایمن نخواهد ماند.
*انواع مبادی
برای علم اصول مبادی گونهگونی شمار گردیده که به آنها اشاره میشود:
1-مبادی عمومی، مبادی خصوصی
مبادی عمومی اصطلاحاتی هستند که در همه ابواب علم به کار میآیند و برای همه مباحث آن دانش سودمندند؛ولی مبادی خصوصی اصطلاحاتی است که در مواردی خاص از علم مورد بهرهبرداری قرار میگیرد. (5)
2-مبادی تصوری، مبادی تصدیقی
مبادی تصوری عبارت است از هر آن چه که موجب شناخت موضوعات و محمولات گزارههای علمی گردد و به دیگر سخن، این دسته از مبادی به حدود قضایای مسائل علم بر میگردند. *
مبادی تصدیقی عبارت است از ادلهای که موجب روی آوردن و پذیرش ثبوت محمولات قضایا برای موضوعات میگردند. (6) *
3-مبادی لغوی
مبادی لغوی عبارت است از مسائل لغوی و ادبی که درک موضوعات و محمولات و یا نسبتهای پارهای از مسائل علم اصول بر آن توقف دارد.
این مسائل از مسائل اصلی علم اصول نیست و تنها به علّت بیان شده در بالا، در علم اصول مورد بررسی قرار میگیردند. (7)
4-مبادی حکمی
مبادی حکمی یا احکامیه عبارت است از: مسائلی که در آن احوال احکام از آن جهت که احکام هستند مورد بررسی قرار میگیرد.همانند مجعول بودن یا انتزاعی بودن احکام وضعی، شروط عقل احکام و از جمله مقدمه واجب، بحث ضد، اجتماع امر و نهی و... (8)
اگر چه پارهای از دانشیان اصولی، مبادی بودن این مسائل را پذیرفتهاند، (9) ولی گروهی دیگر بر این باورند که تنها هنگامی میتوان مبادی بودن این مسائل را پذیرفت که نتوان این مسائل را از مسائل علم اصول به شمار آورد.چه، در غیر این صورت بدون شک این مسائل، از مسائل اصلی علم اصول میباشند نه از مبادی ان. (10)
5-مبادی منطقی
مبادی منطقی عبارت است از مسائل منطقی که (*)مانند اینکه خبر واحد اجماع منقول در علم اصول چیست؟ حجیت چیست؟و امثال اینها.
(*)مانند ادلهای که در علم اصول حجیت را برای خبر واحد ثابت میکند. به گونهای طرح مسائل اصولی به آنها وابسته است همچون ذاتی، عرض، جنس، فصل نوع، صنف، حد، برهان و...
6-مبادی کلامی
مبادی کلامی عبارت است از پارهای مسائل کلامی که تصدیق پارهای از مسائل اصولی بر آنها توقف دارد.همانند حجیّت کتاب و سنت، وجوب شکر منعم و... (11)
*چند نکته
الف-پارهای از اصولیان در طرح مبادی علم اصول مبادی لغوی و حکمی را چیزی غیر از مبادی تصوری و تصدیقی به شمار میآورند. (12)
ولی پارهای دیگر بر این باورند که مبادی تصوری و تصدیقی هر یک به گونههای لغوی و حکمی فرو کاسته میشوند.به دیگر سخن اینان مبادی لغوی و حکمی را گونههای مبادی تصوری و تصدیقی به شمار میآورند. (13) همچنین میتوان گفت که هر یک از مبادی تصوری و تصدیقی خود از گونههای مبادی عمومی علم اصول میباشند.
ب-اگر چه در میان مبادی علم اصول از مبادی منطقی نام برده شده و بسیاری از دانشیان اصولی، پارهای از مسائل کلامی را در کتب اصول خود آوردهاند و حتی برخی هم مبادی منطقی را جزئی از مبادی کلامی به شمار آوردهاند، (14) لیکن طرح مبادی منطقی و کلامی از ویژگی اصول اهل سنت میباشد و به عنوان نمونه میتوان به«المستصفی» «غزالی»اشاره داشت.پس از بررسی کتب اصولی شیعه به این نتیجه خواهیم رسید که هیچ یک از دانشیان اصولی شیعه، به طرح مبادی منطقی و کلامی نپرداختهاند و این تنها«شیخبهائی»است که در کتاب خود«زبده الاصول»از آن سخن رانده است. (15) البته باید گفت اگر چه در اصول معاصر بحثی از مبادی منطقی و کلامی به میان نمیآید و استدلالات فلسفی جای آن دو را پر کرده است، لکن هنوز مسائل اصولی خود را تحت تأثیر آنها میبیند.
دانلود مقاله اثربخشی مصاحبه انگیزشی بر اهمال کاری نوجوانان پسر دوره متوسطه دوم اصفهان با word دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله اثربخشی مصاحبه انگیزشی بر اهمال کاری نوجوانان پسر دوره متوسطه دوم اصفهان با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله اثربخشی مصاحبه انگیزشی بر اهمال کاری نوجوانان پسر دوره متوسطه دوم اصفهان با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
چکیده:
هدف این پژوهش اثربخشی مصاحبه انگیزشی بر اهمال کاری دانش آموزان پسر دوره متوسطه دوم شهر اصفهان در سال 93-94 بود. این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری این پژوهش، کلیه دانش آموزان پسر دوره متوسطه دوم شهر اصفهان بودند که به طور تصادفی در دو گروه آزمایش(15نفر) و گواه(15نفر) قرار گرفتند. ابتدا پرسشنامه اهمال کاری تاکمن((1991 اجرا و پس از انجام 8 جلسه مداخله گروهی ، پس آزمون از هر دو گروه گرفته شد. تحلیل داده ها از طریق کوواریانس نشان داد که مصاحبه انگیزشی بر اهمال کاری نوجوان پسر تاثیر معنی دار داشته و باعث کاهش اهمال کاری آن ها شده است(.(F=12.85, P<0.05
واژه های کلیدی
مصاحبه انگیزشی، اهمال کاری، نوجوان
مقدمه:
رشد در دوره نوجوانی متاثر از عوامل ژنتیک، زیستی، محیطی و اجتماعی می باشد. نوجوان یک دوره گذر میان دوران کودکی و بلوغ جسمانی را می گذراند، اجتماع از او می خواهد که به عنوان یک فرد رشد یافته، مستقل، خلاق و مولد جایگاه خویش را در جامعه باز کند، روابطش را با همسالان و بزرگسالان تغییر دهد و سازگاری جنسی و آمادگی شغلی داشته باشد و علاوه بر آن بکوشد هویتی برای خود کسب کند (پسندی،.(1389 استرس های این دوره، انگیزه نوجوان برای فعالیت را کم می کند. یکی از پیامدهای کمبود انگیزه، به تعویق انداختن کارها و اهمال کاری می باشد.
اهمال کاری عبارت است از یک تمایل روزانه در به تعویق انداختن کارها با وجود آگاهی از نتایج منفی آن(استیل،.(2007 اهمال کاری به عنوان یک خصیصه ی شخصیتی، می تواند هم به عنوان علت و هم به عنوان معلول در نظر گرفته شود که به هنگام تاثیر اهمال کاری بر انگیزش شخص، علت بودن آن مورد تاکید است. اهمال کاری از عوامل گوناگونی مانند اعتماد به نفس پایین، نداشتن طرح و برنامه کاری، عدم توانایی در مدیریت زمان، ترس از عدم موفقیت، احساس حقارت، مشکل در شروع نمودن کار، اضطراب و افسردگی تاثیر می پذیرد و چون پرخوری، عدم تحرک بدنی و سیگار کشیدن جنبه ای فراگیر دارد و با این که مردم به زیان های آن آگاهی دارند، بی توجه از کنار آن می گذرند. از طرف دیگر، پایه ی نظری و تجربی
تحقیقات اهمال کاری هم ضعیف تر از دیگر سازه های روان شناسی است و این در حالی است که اهمال کاری پدیده ای رایج است و می تواند منجر به استرس و بیماری شود(دویت و اسچوونبرگ1،.(2002 در این زمینه فراری(2002)2 نشان دادند که بیش از %20 بزرگسالان دچار اهمال کاری مزمن در کارهایشان هستند و این در بین دانش آموزان و دانشجویان بین 75 تا %95 تخمین زده شده است(استیل،.(2007
به نظر می رسد کارهایی که دانش آموزان در وظایف تحصیلی خود به تعویق می اندازند عبارت از تعلل در آماده کردن و ارائه دادن تکالیف، کامل کردن پروژه ها، انجام دادن تکالیف خانگی و حتی آماده شدن برای امتحانات می باشد. در آموزش و پرورش اصطلاح اهمال کاری تحصیلی به طور معمول برای اجتناب و به تاخیر انداختن کارهای تحصیلی اشاره دارد(حسین و سلطان3،.(2010 اهمال کاری در وظایف تحصیلی باعث به وجود آمدن مشکلاتی هم می شود که در تحقیقات مختلفی آن ها را به طور اولیه و ثانویه بیان کرده اند مانند کاهش موفقیت دانش آموزان، افزایش مشکلات روانی و جسمانی( فراری و پیچل4،.(2008 اضطراب(انووگیوز5،(2004، بی نظمی، سردرگمی و وظیفه شناسی(ریویت6،.(2007
اهمال کاری، با توجه به پیچیدگی و مولفه های شناختی، عاطفی و رفتاری آن، تظاهرات گوناگونی دارد؛ از آن جمله می توان به اهمال کاری تحصیلی (هیل، چاپوت و بارال 7،(1987، اهمال کاری در تصمیم گیری(ایفرت و فراری8،(1989، اهمال کاری روان رنجورانه (الیس و ناوس9،(2000 و اهمال کاری وسواس گونه(فراری10،(1991 اشاره کرد. متداول ترین شکل آن در حوزه تعلیم و تربیت، اهمال کاری تحصیلی است(به نقل از نامیان و حسینچاری،.(1390 افشار((1393 در پژوهشی به تاثیر آموزش گروهی مشاوره انگیزشی بر اهمال کاری و اشتیاق تحصیلی نوجوانان پرداخته و بیان می دارد که مشاوره انگیزشی بر اهمال کاری و اشتیاق تحصیلی نوجوانان اثربخش می باشد.
میلر و رولنیک(2002)11 معتقدند که تغییر مانند پازل از چندین قطعه تشکیل شده است. یکی از راه هایی که می توان قطعات را کنار هم چید، این است که انگیزه را به عنوان اساس فرایند تغییر تصور نمود. ایجاد انگیزه در دانش آموزان به منظور تغییرات یکی از مهمترین وظایف کادر آموزشی است. یکی از شیوه های مقابله با دانش آموزان بی انگیزه برای تغییرات رفتاری، مصاحبه انگیزشی است. روش بالینی مصاحبه انگیزشی اولین بار در سال 1983 به عنوان مداخله و نوعی درمان کوتاه مدت برای درمان معتادان به مشروبات الکلی که در آن انگیزه بیمار، مانع رایجی محسوب می شد، طراحی گردید. در آغاز سال 1990 در سایر اختلالات مربوط به سلامتی به ویژه بیماری های مزمن که در آن ها تغییر رفتار عامل مهم و انگیزه، چالشی معمول است، مورد آزمایش قرار گرفت.استفاده از مصاحبه انگیزشی در دنیا به سرعت پیشرفت می کند به طوری که در طی سه سال تعداد انتشارات در این زمینه به طور تقریبی دو برابر شده است(نویدیان و همکاران،.(1390
در تازه ترین کتاب، مصاحبه انگیزشی در مراقبت سلامت، رولینک و همکاران((2007 سه سبک ارتباطی(جهت دهی، دنباله روی و هدایت) و سه ابزار ارتباطی اساسی در این سبک ها(پرسیدن، گوش دادن و اطلاع دادن) را توصیف می کنند. هر یک از سبک های ارتباطی با برخی از موقعیت ها به خوبی سازگار است و با سایر موارد سازگار نیست. سبک جهت دهی یعنی متخصص، تخصص خود را اغلب به شکل نصیحت یا طرحی برای انجام عملی نشان می دهد. این فرایند به شکل حل مساله است. جهت دهی فرد معمولا در جهت تغییر است. پیام ضمنی این سبک این است که ” من برای حل این موقعیت نظراتی دارم”. در سبک دنباله روی، وقتی مراجع حوزه ای را بررسی می کند، متخصص راهنمایی مراجع را دنبال می کند.