دانلود مقاله مقایسه شکل گیری مفهوم در کودکان ناشنوا و عادی شهر تبریز با word دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله مقایسه شکل گیری مفهوم در کودکان ناشنوا و عادی شهر تبریز با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله مقایسه شکل گیری مفهوم در کودکان ناشنوا و عادی شهر تبریز با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1390
محل انتشار: اولین همایش ملی علوم شناختی در تعلیم و تربیت
تعداد صفحات: 12
چکیده:
مفهوم یکی از یادگیریهای انسان محسوب می شود که در رشد شناختی حائز اهمیت فوق العاده ای است (بورن، دامینوسکی، لافتس و هیلی، 1988) به عبارتی، آن را می توان به صورت دسته بندی موجودات مختلف بر اساس شباهت های آنها تعریف نمود، به نحوی که این شباهت ها می توانند کاملاً عینی و یا انتزاعی باشند. علاوه بر این، مفهوم می تواند شامل اشیاء، رویدادها و فعالیت ها باشد، چنانکه برخی از مفاهیم، جزئی از طبیعت بوده و برخی دیگر مفاهیمی هستند که انسان برای رسیدن به هدف های خاصی آنها را ساخته است (زیگلر و آلیبالی، 1386). در واقع، در سطح شناختی، رویدادها به همان صورتی که وجود دارند، در حافظه ذخیره نشده، بلکه بازنمایی هایی از آنها ذخیره می گردند. از این رو، آنچه که به عنوان دانش با خود حمل می شود، به صورت مفاهیم به ما می رسد (بورن و همکاران، 1988). از طرفی، مفاهیم به انسان کمک می کنند تا تجارب خود را در قالب الگوهای منسجم سازماندهی نموده و با استفاده از آنها در موقعیت هایی که فاقد تجربه مستقیم است، به استنباط بپردازد. بعلاوه، از طریق تسهیل تطبیق دانش قبلی به موارد جدید، موجب صرفه جویی در تلاش های ذهنی وی می گردند. (زیگلر و آلیبالی، 1386)