دانلود مقاله مرکز تجاری، محل تبلور حیات اجتماعی (راهکارهایی در جهت دستیابی به مرکز تجاری سرزنده) با word دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله مرکز تجاری، محل تبلور حیات اجتماعی (راهکارهایی در جهت دستیابی به مرکز تجاری سرزنده) با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله مرکز تجاری، محل تبلور حیات اجتماعی (راهکارهایی در جهت دستیابی به مرکز تجاری سرزنده) با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1392
محل انتشار: اولین همایش ملی جغرافیا، شهرسازی و توسعه پایدار
تعداد صفحات: 10
چکیده:
فضاهای عمومی در طول تاریخ به خاطر نیازهای روانی و اجتماعی انسان ها و بر اساس فرهنگ، ملیت، اقتصاد، اجتماع، سیاست و مذهب ملل مختلف شکل گرفته اند. اما همه ی فضاهای عمومی موفق، جنبه های مشترکی دارند، آنها بستری برای تعاملات اجتماعی جوامع هستند و از نظر فعالیتی می توانند جهت تأمین یک فعالیت ویژه طراحی و برنامه ریزی شوند و یا آنکه دارای تنوع کالبدی و فعالیتی و در نتیجه اجتماع پذیی بیشتر باشند. یکی از مهمترین فضاهای عمومی در جوامع مراکز تجاری هستند. از سویی دیگر امروزه با افزایش خیابان کشی ها و بالارفتن حرکت سواره، با کاهش فضاهای اجتماعی در شهرها روبرو هستیم و نیاز به این گونه فضاها بیش از گذشته احساس می شود. این پژوهش در جهت شناسایی عوامل مؤثر بر سرزندگی فضاهای عمومی به ویژه مراکز تجاری و ابعاد یک فضای عمومی سرزنده ا نجام گرفته است. در این پژوهش تلاش بر این بوده که ارتباط مؤثری میان فعالیت خرید، رضایتمندی افراد و سرزندگی این مراکز یافت. تمرکز بر تجزیه و تحلیل این موارد در راستای پاسخگویی به، «چگونه میت وان حیات اجتماعی و سرزندگی را به مراکز تجاری امروزی بازگرداند؟» و «فضای عمومی موفق چگونه فضایی ا ست؟» می باشد. در این راستا از دو روش توصیفی- تحلیلی و روش میدانی طی مراحل پژوهش استفاده شده است.