مقالات من

دانلود مقالات

مقالات من

دانلود مقالات

دانلود پاورپوینت دیوار آکوستیک با word


برای دریافت اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

دانلود پاورپوینت دیوار آکوستیک با word دارای 18 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت دانلود پاورپوینت دیوار آکوستیک با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلوددانلود پاورپوینت دیوار آکوستیک با word

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلوددانلود پاورپوینت دیوار آکوستیک با word

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن دانلود پاورپوینت دیوار آکوستیک با word :

اسلاید 1 :

مقدمه

عایقهای صوتی در بخش اجرا چند دسته هستن که با توجه به کاربری فضا تعیین میشن . مثلا در یک فضای آپارتمانی برای جلوگیری از مشکلات صدا در طبقات از دو جداره سقف استفاده میشود یعنی اینکه سقف در دو قسمت روی هم و با فاصله کمی از هم اجرا میشود که مانع نفوذ صوت در طبقات میشود. این سیستم در اجرای دیوارهاهم کار برد دارد که البته اجرای این نوع سقف یا دیوار زیاد مقرون به صرفه نیست . در حال حاضر برای عایق بندیهای قانونمند از متریالهای ویژه ای استفاده میشود که مصطلح ترین آنه کناف است . کناف یکسری دیوارهای پیش ساخته گچی است که درای چندید لایه و ضخامت گوناگون است که با توجه به جنس مصالح می تواند عایقهای فوق العاده ایی را بسازد.

اسلاید 2 :

بحث عایقها در معماری بسیار اهمیت داره ولی در مراتب سوم و چهارم اهمیت قرار میگره به دلیل اینکه زیبایی ظاهری و تعادل فضایی حرف اول معماریه. اما در مورد عایقها می تونم بگم عایقهای صوتی و حرارتی و رطوبتی سه گروه مهم عایقها هستند که هرکدوم مقوله کاملا جدایی دارند مثلا بحث عایق بندی رطوبتی در ساختمان چند وجه داره مثلا موقع اجرا در بعضی از قسمتها عایق کاری هنگام زیر سازی و عملیات عمرانی انجام میشه و در بعضی قسمتها مثل سقف بعد از اتمام کار سفت کاری یا در مورد عایق بندی صوتی این موضوع به مراتب پیچیده تر میشه در عین حال متریال کار هم کاملا تفاوت میکنه . اگر اطلاعات دقیق تری راجه به کار تحقیقاتیتون در اختیارم بگذارید سعی میکنم بیشتر شما رو راهنمایی کنم. زنده باشید

اسلاید 3 :

عایقکاری صوتی دیوارها و کف ساختمان

به آن طرف نگاه کنید، آنجا اتاق پسر شماست که صدای استریوی آن خانه را برداشته است و به داد و فریادهای شما برای کم کردن صدای ضبط و استریو کمتر توجه می‌کند. این طرف اتاق دختر شماست که گوشی تلفن ساعت‌ها در دست اوست و شما از دست خنده‌های گاه و بی‌گاه و مکالمات طولانی او با دوستانش آرامش ندارید. به زیر پایتان نگاه کنید، طبقه پایین آپارتمان شما پارکینگ ساختمان چند طبقه‌ای است که در آن زندگی می‌کنید و صدای گاز و ترمز و بوق اتومبیل‌های همسایگان، گاه و بی‌گاه سکوت منزل شما را بر هم می‌زند. طبقه بالا، آپارتمان نزدیک‌ترین دوست و همسایه‌تان است ولی این صدای پا و دویدن کودکان خردسالش است که مانند صدای بمب در فضا پیچیده شده است. دیوارها و پنجره‌ها هم که صدای رفت و آمد ماشین‌ها در بزرگراه مقابل منزلتان را به داخل انتقال می‌دهند; شما فقط یک راه دارید برای اینکه سکوت و آرامش را در منزل حکمفرما کنید و آن هم استفاده از عایق‌های صوتی و کاهش آلودگی صوتی منزلتان است. چگونه؟ با ما همراه باشید.

اسلاید 4 :

از این دیوار صدا درنمی‌آید

اگر قرار است خودتان منزلتان را بسازید یا قرار است درون آن را بازسازی کنید، باید به شما تبریک بگوییم چون شما بخت این را دارید که خانه‌تان را به راحتی علیه سر و صدا ایزوله کنید. اول از هر چیز باید به سراغ دیوارهای داخلی منزلتان بروید. یک دیوار معمولی از آجر، گچ و رنگ پوشیده شده است، گرچه این مواد جامد تا حدی جلوی انتقال صدا را می‌گیرند ولی درون این مواد نیز حفره‌ها و فضاهای ریزی وجود دارد که دارای هواست و به هر حال صدا از دیوار به آن سوی آن منتقل می‌شود. یک راه‌حل این است که دیوارهای میان اتاق‌های منزلتان را با عایق‌های صوتی بپوشانید. بهتر است شما عایق‌های صوتی را که سنگین‌تر و دارای چگالی بیشتری هستند، انتخاب کنید چون بهتر از انتقال صوت جلوگیری می‌کنند. یکی از معمولی‌ترین عایق‌های صوتی برای دیوارها، ورقه‌های چوب پنبه‌ای است. دیوارهایی که به عنوان عایق صدا طراحی و ساخته می‌شوند، دارای جنس، طول، شکل، ارتفاع و طراحی ویژه‌ای هستند. مصالح مورد استفاده در ساخت و طراحی این دیوارها در مقدار کاهش صدای آنها تاثیر بسیار زیادی دارد. دیوارهایی که به صدا عایق هستند یا صوت را جذب کرده و یا از انعکاس آن در ساختمان جلوگیری می‌کنند. انرژی صوتی در مواد نرم و دارای تخلخل زیاد به صورت موثری جذب می‌شوند، در حالی که برای انعکاس از مصالح سخت و فشرده استفاده می‌شود. دیوارهای آجری عایق‌های صوتی بسیار خوبی هستند ولی از نظر جذب صوتی بسیار فقیرند. بنابراین با ترکیب یک دیوار با چگالی بالا می‌توان در کاهش بیشتر سر و صدا در ساختمان اقدام کرد.

اسلاید 5 :

گاهی به پنجره نگاه کن

این روزها کمتر خانه‌ای پیدا می‌شود که در بن‌بستی ساکت قرار گرفته باشد و بیشتر خانه‌ها یا در مجاورت خیابان و یا بزرگراه‌های پر رفت و آمد قرار گرفته‌اند. درها و پنجره‌ها آلودگی صوتی را به راحتی به درون فضای منزل شما منتقل می‌کنند. بنابراین هنگامی که قصد دارید منزل‌تان را علیه صدا ایمن کنید باید هوای درها و پنجره‌ها را نیز داشته باشید. جنس درها و پنجره‌ها نقش مهمی در انتقال صدا به فضای درون منزل شما دارد. مهندسان ساختمان می‌گویند درها و پنجره‌هایی که از جنس چوب و فوم‌های وینیلیی هستند بهتر از درها و پنجره‌های فلزی، جلوی انتقال صوت را می‌گیرند. درها و پنجره‌های فلزی در اثر صدا بیشتر دچار لرزش شده و صدا را بهتر منتقل می‌کنند. راه دیگر استفاده از شیشه‌های دوجداره در ساخت درها و پنجره‌ها است. درهایی که درون‌شان پر است بهتر از درهایی که درون‌شان خالی است در پیشگیری از انتقال سر و صدای بیرون به داخل فضای منزل موثرند. شما اگر تمایل داشته باشید می‌توانید یکی از این درها را برای اتاقی از منزل‌تان که نیاز به سکوت در آن بیشتر است با در معمولی اتاق جایگزین کنید. حتی اگر شما از چنین درهایی استفاده می کنید ممکن است صدا از زیر در یا فاصله میان در و دیوار وارد شود ولی برای این مشکل نیز راه‌حلی وجود دارد. برای حل این مشکل کافی است پایین در به طور کامل بر سطح زمین تطابق داشته باشد شما می‌توانید از مواد عایق صوت برای پوشاندن فاصله میان قسمت تحتانی در و کف اتاق استفاده کنید.

اسلاید 6 :

انتخاب و ایمنی

یکی دیگر از مشکلاتی که موجب ایجاد سر و صدا در اتاق شما می‌شود سر و صدای جریان آب درون لوله‌هایی است که درون دیوارها یا کف اتاق نصب شده‌اند. بنابراین لوله‌ها و سیم‌کشی‌های برق منزل باید در مناطقی از کف و دیوارها قرار گیرند که دارای عایق صوتی باشند. اگر قرار است خودتان با استفاده از مواد اولیه‌ای که خریده‌اید دیوارها و کف منزلتان را عایق‌بندی کنید حتما هنگام کار عینک و دستکش ایمنی بپوشید و روی بینی و دهانتان ماسک بگذارید. محصولاتی که برای عایق‌بندی صوتی استفاده می‌شوند تا حدی محرک هستند و ممکن است شما را دچار حساسیت کنند ولی برای اینکه از عایق‌بندی صوتی منزلتان راضی باشید و بهترین پوشش ضدهوا را برای دیوارها انتخاب کنید بهتر است از شرکت‌هایی که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیرید. مهندسان و معماران این شرکت‌ها با آشنایی با آخرین پوشش‌های عایق صوتی برای دیوارهایی که در بازار وجود دارد بهترین و موثرترین گزینه‌ها را به شما پیشنهاد خواهند کرد. پیش از خرید و انتخاب عایق‌های صوتی برای دیوارها و کف منزلتان تحقیق و پرس و جوی کامل انجام دهید. هر یک از این مواد می‌توانند تا چند درصد و درجه‌ای خاص صداهای منتقل‌شده را کاهش دهند. فراموش نکنید اگر شما بتوانید فقط به اندازه 10 دسیبل جلوی عبور صدا از در و دیوارها را با این روش‌ها و مواد به درون منزلتان بگیرید نیمی از سر و صداهایی را که پیش از این می‌شنیدید نخواهید شنید و منزل شما 50 درصد ساکت‌تر خواهد شد.

اسلاید 7 :

از طبقه پایین صدا می‌آید

ممکن است شما در یک آپارتمان زندگی کنید که سر و صدای زیادی از اتاق‌های طبقه پایین، آرامش و آسایش شما را مختل کرده باشد یا در محل کارتان اتاق شما روی پارکینگ و اتاق‌های پرازدحام و شلوغ واقع شده باشد. در این صورت باید به فکر عایق‌بندی کف اتاقتان علیه صداهای گوشخراش باشید. یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید آن است که فوم‌های ضد صدا را درون هر شکاف یا سوراخی که در کف یا مجاورت کف اتاق می‌بینید بگذارید. این فوم‌ها به دلیل خاصیت ویژه‌ای که دارند درون شکاف و سوراخ منبسط شده و جلوی انتقال صدا را از طبقه پایین به اتاق شما می‌گیرند. کار دیگری که شما می‌توانید انجام دهید خرید کف‌پوش‌هایی مانند فرش و موکت است که خاصیت ضدصدا دارند. این کف‌پوش‌ها می‌توانند از انتقال صدا جلوگیری کنند. شما این کف‌پوش‌های ویژه را در زیر فرش و موکت اتاق خود پهن می‌کنید. این کف‌پوش‌های ضدصدا در رنگ‌ها و طرح‌های بسیار متفاوتی در بازار وجود دارند. راهکار سوم این است که کف آپارتمان یا اتاقتان را با آجرها یا کاشی‌های ضد صدا بپوشانید. این مصالح در زیر کف‌پوش عادی اتاق شما نصب می‌شوند. روش سوم موثرترین راه برای رهایی از سر و صدای همسایه‌های پر سر و صدا و شلوغ است چون بهتر از دو راه دیگر از انتقال صدا به طبقات بالاتر جلوگیری می‌کند.

اسلاید 8 :

شیشه و عایق صوتی

دسی بل واحد اندازه گیری شدت صوت است. شدت صوت دو یا چند منبع از طریق حاصل جمع آن افزایش می یابد. برای درک ملموس دسی بل به نمودار مقابل توجه کنید.

شدت صوت در شهرهای بزرگ حدود 65 تا 75 دسی بل می باشد. و حال آنکه این مقدار باید برای مراکزی (بیمارستانها، مدارس و ;) که نیاز به آرامش بیشتری دارند حداکثر 38 دسی بل می باشد.

اسلاید 9 :

STC یا میزان انتقال صدا، عددی است که به منظور تخمین میزان کاهش انتقال صوت توسط هر یک از مصالح ساختمانی، به کار می رود و بر حسب دسی بل بیان می شود. هرچه این عدد برای یک ماده بیشتر باشد بیانگر آن است که ماده مورد نظر میزان کمتری از صدا را به داخل ساختمان انتقال می دهد. در مجموع می توان گفت که شیشه های دو جداره (با شیشه های 4 و 6 میلیمتری) حداقل 50% در کاهش میزان شدت صوت تاثیر می گذارد. امروزه با استفاده از شیشه لایه دار (لمینت) بر اثر فرکانس بحرانی غلبه گردیده است.

اسلاید 10 :

آکوستیک اتاق

کنترل میزان انعکاس صدا و مقدار خروج صدا در یک اتاق از اولین و مهمترین اهدافی است که یک مهندس صدا (Sound Engineer) باید به آن دست پیدا کند. با وجود آنکه انعکاس صدا در بسیاری موارد باعث زیبایی صوت می شود ، در عین حال می تواند از کیفیت صدا بکاهد بنابراین معمول بر این است که به هنگام ضبط صدا آنرا بطور خالص و بدون هیچ افکتی ضبط می کنند و پس از آن افکت های لازم را به هر میزان که بخواهند اضافه می کنند.

این نیاز بحثی بنام ایزوله کردن یا Isolation را به میان می آورد که در آن باید از مجموعه مواد و تکنولوژیهایی در ساخت دیوارها، سقف و کف سالن استفاده کرد تا بتوان میزان انعکاس صدا را به میزان دلخواه تنظیم نمود و مانع از خروج صدا به بیرون از اتاق شد.

برای جلوگیری از خروج صدا از یک اطاق است نه تنها باید مواردی که برای کنترل انعکاس مد نظر قرار دارد را رعایت کرد، بلکه باید دیوارها، درها، کف و سقف و ; را ایزوله کرده و در مواردی که ممکن است آنها را دو جداره ساخت.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.