مقالات من

دانلود مقالات

مقالات من

دانلود مقالات

دانلود مقاله تکرار بلاغی، اهمیت و لزوم بازنگری آن با word


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله تکرار بلاغی، اهمیت و لزوم بازنگری آن با word دارای 23 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله تکرار بلاغی، اهمیت و لزوم بازنگری آن با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله تکرار بلاغی، اهمیت و لزوم بازنگری آن با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله تکرار بلاغی، اهمیت و لزوم بازنگری آن با word :

دانلود مقاله تکرار بلاغی، اهمیت و لزوم بازنگری آن با word که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز و زمستان 1388 در زبان و ادب فارسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز) از صفحه 81 تا 103 منتشر شده است.
نام: تکرار بلاغی، اهمیت و لزوم بازنگری آن
این مقاله دارای 23 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله بلاغت
مقاله علم معانی
مقاله بدیع
مقاله تکرار (تکریر) و زبان فارسی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
تکرار یا به قول بلاغیون «تکریر به عنوان سری بلاغی از موضوعاتی است که در کتب بلاغی به آن اشارات فراونی شده است. در علم بلاغت برای تکرار، انگیزه ها و انواع بسیاری برشمرده اند و در آن موارد کثرت تکرار را مخل فصاحت و تکرار صحیح را مفید دانسته اند. اغلب محققان، تکرار در قرآن را نه تنها مطلوب، بلکه در حد اعجاز دانسته اند که دارای انگیزه و فایده هایی است. اما درباره تکرار در کلام بشری، آن گونه که باید، در کتب بلاغی قدیم فارسی بحث نشده است.
با بازنگری متون و نمونه های فراوان مشخص خواهد شد که تکرار چه نقشی در زبان و ادب فارسی دارد. در این مقاله، ضمن طرح اهمیت تکرار در ادب فارسی، و نیز تکرار در زبان فارسی، به این نتیجه رسیده است که تکرار، شگردی زبانی است که در زبان روزمره نیز بسیار کاربرد دارد و همین شگرد زبانی به عنوان ذات و سرچشمه زیبایی در خلق شعر و هنر نقش عمده دارد و لازم است همچون وزن در شعر و نظم در زیبایی شناسی مورد عنایت قرار گیرد. آنچه در این مجال آمده عبارت است از: تعریف تکرار، انگیزه تکرار، تمایل انسان به تکرار، تکرار در زبان و ادب فارسی. منظور از تکرار در این جا، تکرار اوج و تکواژ نیست بلکه تکرار عبارت یا فراتر از عبارت و جمله است.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.