مقالات من

دانلود مقالات

مقالات من

دانلود مقالات

دانلود مقاله بررسی تاثیر جنس بر تغییر شکل های پیشرونده در لوله های مستقیم تحت فشار داخل و ممان های خمشی متناوب مشابه اثرات زلزل


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسی تاثیر جنس بر تغییر شکل های پیشرونده در لوله های مستقیم تحت فشار داخل و ممان های خمشی متناوب مشابه اثرات زلزله با استفاده از مدل سخت شوندگی ترکیبی با word دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسی تاثیر جنس بر تغییر شکل های پیشرونده در لوله های مستقیم تحت فشار داخل و ممان های خمشی متناوب مشابه اثرات زلزله با استفاده از مدل سخت شوندگی ترکیبی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی تاثیر جنس بر تغییر شکل های پیشرونده در لوله های مستقیم تحت فشار داخل و ممان های خمشی متناوب مشابه اثرات زلزله با استفاده از مدل سخت شوندگی ترکیبی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسی تاثیر جنس بر تغییر شکل های پیشرونده در لوله های مستقیم تحت فشار داخل و ممان های خمشی متناوب مشابه اثرات زلزله با استفاده از مدل سخت شوندگی ترکیبی با word :

سال انتشار: 1387

محل انتشار: شانزدهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: 6

چکیده:

یک سری آزمایشات مربوط به تغییر شکل های پیشرونده در لوله های مستقیم تحت فشار داخلی تا حد فشار طراحی مطابق کد ASME و ممان های خمشی متناوب مشابه اثرات زلزله با دو نوع جنس فولاد نرم و فولادضد زنگ مورد بررسی قرار گرفته است. تغییر شکل های پیشرونده و برامدگی های موضعی درجهت محیطی ظاهر شده اند. با استفاده از روش عددی و با در نظر گرفتن مد سخنت شوندگی ترکیبی به کمک کد نرم افزاری آباکوسمدل سازی لوله های فوق انجام شده و نتایج حاصل از روش عددی با نتایج حاصل از روش تحلیلی و تجربی قابل دسترس مقایسه شده اند. نتایج نشان می دهند که مقادیر تغییر شکل های پیشرونده حاصل شده از روش عددی در ممان هایی با دامنه کم، با نتایج حاصل از روش تجربی و تحلیلی توافق خوبی دارد. همچنین در لوله مستقیم در مدل هایی از جنس فولاد ضد زنگ ، ممان مورد نیاز جهت شروع کرنش پیشرونده نسبت به ممان شروع کرنش پیشرونده در مدل هایی از جنس فولاد نرم با همان ضخامت و مشخصات هندسی ، کمتر می باشد.


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله جایگاه پوسته هوشمند در معماری پایدار و مزیت های آن در صنعت ساختمان با word


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله جایگاه پوسته هوشمند در معماری پایدار و مزیت های آن در صنعت ساختمان با word دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله جایگاه پوسته هوشمند در معماری پایدار و مزیت های آن در صنعت ساختمان با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله جایگاه پوسته هوشمند در معماری پایدار و مزیت های آن در صنعت ساختمان با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله جایگاه پوسته هوشمند در معماری پایدار و مزیت های آن در صنعت ساختمان با word :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: اولین کنفرانس ملی جغرافیا، گردشگری، منابع طبیعی و توسعه پایدار
تعداد صفحات: 11
چکیده:
در عصر مدرن که تامین رفاه جامعه سرلوحه توسعه بود، با مطرح شدن مباحث مربوط به رابطه میان انسان، محیط زیست و توسعه دردهه 1970 ، مفهوم توسعه پایدار و معماری پایدار مورد توجه جدی قرار گرفت.از طرفی پیشرفت تکنولوژی و صنعت تمامی جنبه هایزندگی انسانها را تحت تاثیر قرار داده و اثرات زیانباری را متوجه خود کرده است.لذا ظهور معماری هوشمند در جهت مهیا ساختنمحیطی که بتواند چهار عامل سازه، سیستم، خدمات و مدیریت را به حد کمال برساندو ارتباط درونی میان آنها برقرار کند، پدیدار میشود.و بر این اساس بکارگیری شیوه های بهرمند از انرژیهای نو و بی پایان و صرفه جویی در مصرف سوخت مورد توجه طراحانساختمانی با رویکرد معماری پایدار قرار گرفت. در این راستا پوسته ها و نماهای خارجی ساختمان با فناوریهای صنعت ترکیب شدند ومطلوب ترین بهره وری را به کمک جذب انرژی طبیعی موجود در محیط پیرامون بناها فراهم آوردندو پوسته های هوشمند ساختمانیرا تشکیل دادند.هدف این پژوهش آنست تا با بررسی جایگاه پوسته هوشمند در معماری پایدار و مزیتهای آن در صنعت ساختمان،بتوانیم به پیدا شدن جایگاه شایسته این سیستم ها در معماری ایران یاری رساندو فرهنگ پذیرش تکنولوژیهای ساخت و فن آوری هاینوین در اجرای ساختمانها را در صنعت ساخت و ساز کشورمان ترویج دهد.این تحقیق به روش تحلیلی و توصیفی است و در آن بهمعرفی و شناخت و کاربرد معماری پایدار، ساختمانهای هوشمند، پوسته هوشمند و مزیتهای آن پرداخته شده است.


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله Adsorption of Chromium Ions from Aqueous Solution by Activated Carbon Adsorbent با word


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله Adsorption of Chromium Ions from Aqueous Solution by Activated Carbon Adsorbent با word دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله Adsorption of Chromium Ions from Aqueous Solution by Activated Carbon Adsorbent با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله Adsorption of Chromium Ions from Aqueous Solution by Activated Carbon Adsorbent با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله Adsorption of Chromium Ions from Aqueous Solution by Activated Carbon Adsorbent با word :

سال انتشار: 1390

محل انتشار: هفتمین کنگره ملی مهندسی شیمی

تعداد صفحات: 7

چکیده:

Rapid industrialization has led to increased disposal of heavy metals into the environment. Activated carbon adsorption has proven to be an effective process for the removal of trace metal contaminants from aqueous media. This paper was investigated chromium adsorption efficiency by commercial activated carbon. The sorption studied as a function of activated carbon particle size, dose of activated carbon and initial pH of solution. Adsorption tests for the effects of these factors were designed with Taguchi approach. According to the Taguchi parameter design methodology, L9 orthogonal array was used. Analysis of experimental results showed that, the most influential factor was initial pH of solution. The optimum conditions for chromium adsorption by activated carbons were found to be as follows: initial feed pH 6, adsorbent particle size 0.412 mm and activated carbon dose 6 g/l. Under these conditions, nearly %100 of chromium ions was adsorbed by activated carbon after 2 hours.


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله در مورد مدیریت اخلاقــی در جـامعه اسلامی با word


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله در مورد مدیریت اخلاقــی در جـامعه اسلامی با word دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله در مورد مدیریت اخلاقــی در جـامعه اسلامی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله در مورد مدیریت اخلاقــی در جـامعه اسلامی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله در مورد مدیریت اخلاقــی در جـامعه اسلامی با word :

مدیریت اخلاقــی در جـامعه اسلامی

چکیده :
امروزه شاهد این هستیم که اخلاقیات در سازمانها و جوامع کمرنگ شده و مادیات و منافع فردی جای خود را به ارزشهای اخلاقی داده اند . در این مقاله سعی شده ابتدا در مورد اصول مدیریتی در جوامع اسلامی بحث شود و سپس خصوصیات و ویژگیهای عمومی مدیر اخلاقی بیان شده و در انتها عوامل خود کنترلی را که موجب می شود فرد به اصول اخلاقی پایبند باقی بماند بیان شده است .

مقدمه
امروزه که قویاً موضوع تجدید و تعدیل وضعیت سازمانهای دولتی و سازمانهای قوی و غنی نهادهای موجود مطرح است. صرفاً با ایجاد تغییراتی در ساختارهای سازمانی و طراحی نمودارهای جدید تشکیلاتی, به مقصود خود نائل نخواهیم شد. به عبارت دیگر لازمه تجدید سازمان اصولی , صرفاً تغییر ساختار سازمانی نمی باشد بلکه مهمتر از این ایجاد تغییر و تحولات کیفی و کمی در مدیریت و مناسبات انسانی سازمان و تغییر فرهنگ حاکم بر سازمانها و سوق آنها به جهت فرهنگ اسلامی و رعایت اصول اخلاقی می باشد . (1)

به عبارتی باید مدیر با شناخت اصول اخلاقی آنها را در سازمان خود اجرا کند و کارکنان خود را با این اصول آشنا سازد . هدف در مدیریت اخلاقی عبارت است از رشد انسانها بطوریکه انسانیت جایگاه ویژه خود را در جان انسانها و اجتماعات بیابد . در قلمرو مدیریت چه بسا اتفاق می افتد منافع شخص مدیر , با مصالح مدیریت , تضاد پیدا می کند در این شرایط , نفس خودخواه و آزمند مدیر , فکر و اندیشه او را با منابع خویش همسو می سازد در حالیکه مدیر امین و متعهد نه تنها به دنبال منافع سازمان خود بلکه به دنبال منفعت تمام افراد جامعه است .(2)

مدیریت در میان علوم انسانی رابطه بسیار نزدیکی با فرهنگ دارد , به گونه ای که با اندک تأملی میتوان نقش فرهنگ را در جای جای آن به وضوح مشاهده کرد. به همین دلیل فرهنگهای گوناگون , برای خود مدیریتهای متفاوتی را اقتضاء می کنند ؛ مدیریت ژاپنی , آمریکایی و کره ای , نمونه هایی از این قبیل می باشند که متناسب با فرهنگ خود شکل گرفته اند .
مدیریتی که در کشور ما از دیرباز مورد توجه مجامع علمی و دانشگاهی بوده و همواره بدان توصیه شده, مدیریت از نوع غربی آن است . این امر با توجه به فرهنگ بومی کشور ما , که دین دارای کارکرد اصلی در آن می باشد , چندان منطقی به نظر نمی رسد؛ زیرا آن مدیریت با این فرهنگ سنخیت چندانی ندارد. از این رو نمی توان انتظار داشت تئوریهای موجود مدیریت که آمیخته با

فرهنگ غربی است به طور کامل در کشور ما کاربرد داشته باشد و به هیچ وجه صحیح نیست که آن تئوریها را به صورت مطلق و کلی به کشور خود منتقل کرد و با ترجمه ناقص و احیاناً نادرست منابع اصلی و لاتین مدیریت, خود را مصرف کننده و وامدار دیگران دانست و بی هیچ پیدایش و پالایش به کارگیری آن را توسط مدیران توصیه نمود.
با مراجعه به منابع دینی , می توان به گزاره هایی دست یافت که حاوی یک سری دستورالعمل ها و توصیفهای مدیریتی است . این دستورالعمل ها یک سری باید و نبایدهای مدیریتی هستند که مدیران مسلمان , با فراگیری و پایبند عملی به آنها , وظیفه دینی خویش را ادا می کنند.
بنابراین برای اثبات ضرورت مدیریت و اخلاق اسلامی دو راه وجود دارد : یکی ضرورت از راه فرهنگ می باشد , با این توضیح که علم مدیریت به دلیل آمیختگی با فرهنگ غربی , کاملاً پاسخ گوی نیازهای مدیریتی کشورهای اسلامی نیست و با توجه به فرهنگ این کشورها ضرورت دارد تا با پژوهش بر روی شیوه هایی از مدیریت که سنخیت با این فرهنگ دارد , نیازهای موجود را برطرف ساخت .

اما راه دوم اینکه وظیفه مسلمانی اقتضا می کند که در برابر فرامین الهی مطیع بود ؛ با توجه به دستورالعمل های مدیریتی که از سوی مدیران معصوم جامعه اسلامی صادر شده است, ضرورت دارد تا با عمل به آن دستورها و الگو قرار دادن آن معصومان ( ع ) مدیریتی را بکار بگریم که مورد رضایت و خشنودی پروردگار باشد . (3)
مدیریت اخلاقی یعنی شناسایی و الویت بندی ارزشها برای هدایت رفتارها در سازمان(4) , دریک نتیجه گیری می توان اظهار داشت که دین در مواجهه با نظریه های ارائه شده از سوی صاحبنظران مدیریت , نه نفی مطلق را توصیه می کند , و نه تأئید کلی را می پذیرد؛ بلکه راه میانه ای را برمی گزیند که حاصل آن طرد برخی از دیدگاههای محدود در ارائه نظرهاست . اسلام دیدگاه محدود مادی حاکم بر تئوریها را در اصول مدیریت و رفتار سازمانی رد می کند و با طرح موضوع دو ساحتی بودن انسان , بر دیدگاه الهی و نقش عوامل معنوی نیز تأکید دارد .
مفهوم مدیریت که از دیرباز در جامعه بشری سابقه داشته و در قرن حاضر به عنوان یک پدیده نو جلوه گر شده است در چند دهه اخیر تحقیقات وسیعی در زمینه های مربوط به آن توسط صاحبنظران به عمل آمد. نظری کلی بر اکثر مکاتب مدیریت در یکصد سال گذشته نشان می دهد که کوشش علمای مدیریت مصروف بهبود کار و نتایج حاصله آن بوده است .
حتی در مکاتبی چون «مکتب روابط انسان» که به ارتباط بین انسانها بیش از هر عاملی اهمیت می دهد, مراد و مقصود , بهره بیشتر و سودجستن بهتر از دستاورد انسان بوده است . بطوریکه هدف اصلی بهره وری از انسان به عنوان یک وسیله برای افزایش سرمایه یا ایجاد کار در جامعه بوده است .
لیکن مبانی نظری و عملی مدیریت از لحاظ بینش اسلامی بر اساس آیات قران کریم و احادیث و سیره معصومین ( ع ) با هدف مکاتب فوق یک فرق اساسی و عمده دارد و آن اهمیت دادن به انسان نه به خاطر بهره وری صرف , بلکه به خاطر شرافت , کرامت و تعالی اوست.
امروزه مدیریت یکی از موضوعات کاربردی و ضروری هر جامعه است ولیکن مدیر و مدیریت , جایگاه مشخص در محیط سازمانی کشورهای در حال توسعه پیدا نکرده و اغلب هم این دو واژه به جا یکدیگر بکار رفته است . مطالعه تاریخ کشورمان نشان می دهد که آنچه امروزه درقالب نظریه های مکاتب مختلف با عناوینی مثل : « اصول اداره امور عمومی , فلسفه و مبانی مدیریت , وظایف مدیر و ;» که از غرب به شرق آورده شده و نیز ریشه های بسیاری از نظریه های جدید رهبری , سازمان و مدیریت , از نظام های رهبری و مدیریت ایران باستان گرفته شده است.
با مطالعه تاریخ اسلام و بررسی دقیق آیه های قرآن کریم و مطالعه آثار , کتب و احادیثی که از ائمه معصومین بر جای مانده , در می یابیم که اسلام نه تنها به جنبه های معنوی و روحی , اخلاقی

ات , فضیلت و تقوای فرد و روابط اخلاقی خالق و مخلوق پرداخته . بلکه تکیه زیادی بر جنبه های

مربوط به روابط اجتماعی , اداره امور دنیایی و بالأخص شیوه های رهبری و آیین مملکت داری کرده است . اسلام روح اصیل , فرهنگ اصیل , مکتب اصیل و بالاخره برنامه های اصیلی دارد که از درون مکتب نشأت گرفته است .
بدیهی است از آن روز که اصالتهای تاریخی و دینی فراموش شد و مسلمانان پیشرفت خود را در وابستگی و دنباله روی از غرب دانستند , سقوط و عقب گرد آنان نیز شروع شد و امروز برای بازگشت به خویشتن و نجات از وضع فعلی راهی به جز احیای اصالتهای ملی و دینی و مذهبی خویش نداریم , احیای منطق و فرهنگ اسلام و میراثهای بزرگ نیکان و ترک وابستگیها به عنوان یک ضرورت ملی و مکتبی احساس می شود.
آری اگر بخواهیم در این دوره ویژه و بی نظیر از تاریخ کشورمان به رسالت سنگین و مسئولیت عظیم مکتبی خود عمل کرده باشیم , چاره ای جز اسلامی نمودن حرکات و مناسبات خود نداریم , امروزه قویاً موضوع تجدید و تعدیل وضعیت سازمانهای دولتی و سازماندهی قوی و غنی نهادهای موجود مطرح است .
صرفاً با ایجاد تغییراتی در ساختارهای سازمانی و طراحی نمودارهای جدید تشکیلاتی به مقصود خود نائل نخواهیم شد . به عبارت دیگر لازمه تجدید سازمان اصولی , صرفاً تغییر ساختار سازمانی نمی باشد بلکه مهمتر از این ایجاد تغییر و تحولات کیفی و کمی در مدیریت و مناسبات سازمان و تغییر فرهنگ حاکم بر سازمانها و سوق آن به جهت فرهنگ اسلامی و ملی می باشد. (1)

مدیریت اخلاقی از دیدگاه ارزش های اسلامی
برای مدیریت تعاریف گوناگونی ارائه شده که عمدتاً بر اساس ساخت و بافت ذهنی و بنیانهای
اندیشه ای افراد از مدیریت بود ه است. نمونه هایی از این تعاریف به شرح زیر است :
پیش بینی فعالیتها برای نیل به هدفهای سازمانی در آینده

همکاری دو یا چند نفر برای نیل به هدف معین ومشخص
توانایی شخص در رسیدن به هدف مشخص به وسیله افراد دیگر
اما آنچه در دهه های اخیر به عنوان تعریفی جامع تر از مدیریت مطرح شده و بیشتر تعاریف فوق را شامل می شود عبارت است از : هنر کشف استعدادها و فرآیند تجهیز , تنظیم و هدایت نیروها در جهت اهداف یک نظام در ابعاد مختلف همانند یک محور و مدار و قطب عمل کند. (5)

اصول و مبانی مدیریت اخلاقی در اسلام

1- تعیین هدف
اصول و پایه اساسی در مدیریت عبارت است از تعیین هدف نهایی بطوریکه نتیجه نهایی به طور راهبردی مطرح می شود و بقیه عوامل از جمله مدیریت جزء ابزار برای رسیدن به منظور می شود. هدف در مدیریت اخلاقی عبارت است از رشد انسانها بطوریکه انسانیت جایگاه ویژه خود را در جان انسانها و اجتماعات بیابد .
بر این اساس تشکلها و تجمعها , تأسیسات و تشکیلات باید گردونه هایی باشند

که با هدایت مدیریتهای صالح , انسانها را به رشد برسانند . (6)
2- دانشمندی و بینش
دانشمندی و بینش , دو عنصر تفکیک ناپذیری هستند که یکی از مبانی مدیریت اخلاقی را تشکیل می دهند . در زمینه ضرورت تجهیز مدیریت به عقل سیاسی و اجتماعی انبوهی از تعالیم وجود دارد که به طور اختصار به نمونه هایی اشاره می شود :
امام صادق ( ع ) می فرمایند :
اقدام کننده بی بینش , راهی بیراهه را ماند که شتاب حرکت و سرعت سیرش خبر دوری از مبدأ و مقصدش بیفزاید .
امام علی ( ع ) می فرمایند :
ژرف اندیش بینا , سرآغاز کردارش نیک می نگرد و محاسبه می کند که آیا عملش زیانبخش است یا مفید و سودمند ؟
اگر آن را مفید یافت , اقدام می کند والا متوقف می شود و می ایستد. به هر حال بصیت شرط اساسی اقدام و عمل است و این مهم حاصل نمی شود مگر با , درک قوانین عام حیات و شناخت علیت حاکم بر اجتماعات , واقع بینی و موقع9 شناسی قدرشناسی و موقع یابی و موضع یابی , مردم شناسی و فرهنگ شناسی . (7)
3- روش
سومین اصل از اصول مدیریت را «روش» تشکیل می دهد . مدیریت را بر پایه مبانی فکری و سیستم اجرا و اعمال , به طبقاتی می توان تقسیم کرد :
الف- مدیریت علمی و غیر علمی
ب- مدیریت شورایی و استبدادی
ج – مدیریت خیر اندیش و استعمار جویانه
د- مدیریت باز و بسته
هـ- مدیریت پویا و ایستا و ;
آنچه در بین نظریه پردازان علم مدیریت معمول است دو نظریه است :

یکی مدیریت بر پایه تخصص که به مدیریت علمی مرسوم است و دیگری مدیریت بر پایه زور که هویتش استبداد و قدرت است . آنچه از متون اسلامی استخراج می شود و به عنوان مدیریت بایسته و شایسته شناخته می شود , عبارت است از :
مدیریت علمی , متمرکز , مشاوره جویانه , باز و آزاد .
از شرایط عام مدیریت , علم است. علم به قانون و آشنایی نسبت به حوزه اداری و امور اداری , آشنایی با محیط کار , شرایط کار و همکاران . (8)
مدیریت اخلاقی نوعی مدیریت ویژه است که به لحاظ تنگنای لغوی باید آن را مدیریت متمرکز نامید , منتها منظور از متمرکز , نوعی از مدیریت که روح مسئولیت پذیر را در افراد از بین می برد نیست , بلکه مقصود , وحدت مرجع تصمیم گیری , انسجام و هماهنگی بین نیروها و برقراری رابطه ارگانیک بین واحدها و بخشهای تابعه در حوزه مدیریت است .
مدیریت اخلاقی در اسلام , مشاوره جویانه است که در قالب فرم های مختلفی از شورا , می تواند در سه تشکل تصور پیدا کند :
الف- شورا به عنوان مقام مافوق مدیریت
ب- شورا به عنوان قائم مقام مدیریت .
ج- شورا به عنوان بازوی فکری مدیریت .
برای روشن شدن موضوع به شرح مختصری از طبقه بندی حوزه کاربردی شورا می پردازیم . بدین منظور سه نوع طبقه برای حوزه کاربردی شورا در نظر می گیریم :
1- شورای سیاستگذاری و برنامه ریزی
2- شورای اداری و اجرایی

3- شورای قانونگذاری
در متون اسلامی شورای سیاستگذاری و برنامه ریزی و قانونگذاری داریم , اما شواری اداری و اجرایی نداریم . آنچه موجود است به عنوان مشاوره جویی در امور اجرایی و اداری است . ولی تصمیم گیری بعد از مشاوره متمرکز انجام می شود.
مدیریت اخلاقی در اسلام , مدیریت باز و آزاد است . در این زمینه دکتر بهشتی می فرماید :
« بهترین مدیریت بر طبق معیارهای اسلامی , مدیریتی است که به عناصر و افراد امکان بدهد که خودشان را بر اساس معیارهای اسلامی اداره کننده خودگردانی بر اساس

معیارهای اسلامی این روح سیاست اداری در نظام اسلام است.»
4- رهبری و هدایت
الگوی مدیریت اخلاقی در اسلام رسالت و امامت است. بنابراین وظیفه مدیریت در هر سطحی ارشاد و هدایت است, مدیر مرشد و هادی است و در کار هدایتگری و ارشادش مسئولیتهای زیر را دارد : (9)
الف- کشف و شناخت استعدادها
ب- پرورش و ایجاد زمینه های شکوفایی عقل .
ج- سمت دهی و جهت بخشی به انگیخته ها
د- تعمیم نسبت به افراد حوزه اداری
هـ – تجهیز و تحریک نیروها , مستند به تکنیک و تاکتیکهای تشکیلاتی به سمت هدفهای مطلوب .


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود بررسی رابطهی سلامت معنوی و اضطراب موقعیتی قبل از عملجراحی پیوند عروق کرونردر بیماران بستری در بخش مراقبتهای ویژه قلب بیما


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود بررسی رابطهی سلامت معنوی و اضطراب موقعیتی قبل از عملجراحی پیوند عروق کرونردر بیماران بستری در بخش مراقبتهای ویژه قلب بیمارستان اردیبهشت شیراز با word دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود بررسی رابطهی سلامت معنوی و اضطراب موقعیتی قبل از عملجراحی پیوند عروق کرونردر بیماران بستری در بخش مراقبتهای ویژه قلب بیمارستان اردیبهشت شیراز با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود بررسی رابطهی سلامت معنوی و اضطراب موقعیتی قبل از عملجراحی پیوند عروق کرونردر بیماران بستری در بخش مراقبتهای ویژه قلب بیمارستان اردیبهشت شیراز با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود بررسی رابطهی سلامت معنوی و اضطراب موقعیتی قبل از عملجراحی پیوند عروق کرونردر بیماران بستری در بخش مراقبتهای ویژه قلب بیمارستان اردیبهشت شیراز با word :


نام کنفرانس یا همایش : دومین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی

تعداد صفحات : 10

چکیده مقاله:

بیماریهای قلبی- عروقی شایعترین علت مرگ و ناتوانی در سراسر جهان است. جراحی پیوند عروق کرونر یکیاز درمانهای پیشنهادی و شایع میباشد. لزوم انجام این عمل سبب ایجاد اضطراب موقعیتی در بیماران قبل از عمل جراحیمیگردد. این مطالعه با هدف تعیین رابطه ی سلامت معنوی و اضطراب موقعیتی قبل از جراحی پیوند عروق کرونر دربیماران بستری در بخش مراقبتهای ویژه قلب بیمارستان اردیبهشت شیراز طرحریزی شد. مطالعه از نوع همبستگی، برروی 100بیمار با گرفتگی عروق کرونر که کاندید عمل جراحی قلب بودند به روش نمونه گیری در دسترس انتخابشدند، در این مطالعه از پرسشنامه ی سلامت معنوی پالوتزین و الیسون( 1982)برای ارزیابی ابعاد مذهبی و وجودی سلامتمعنوی و از پرسشنامه ی اشپیلبرگر 2برای ارزیابی اضطراب موقعیتی 3استفاده شد. نتایج نشان داد میانگین نمرهی سلامتمعنوی بیماران 011/41±100/97از 120بود به طوری که بیشتر واحدهای مورد پژوهش دارای سلامت معنوی در سطح بالا( 100-120)بودند و میانگین نمرهی اضطراب موقعیتی بیماران 8/15±50/38از 80و در سطح متوسط ( 41-60)قرار داشت.بین سلامت معنوی و اضطراب موقعیتی بیماران، قبل از عمل جراحی پیوند عروق کرونر رابطهی معنادار و معکوس مشاهدهگردید ( p <0/05و .r = -0 / 324)با افزایش سلامت معنوی در بیماران بستری در بخش مراقبتهای ویژه قلب، قبل ازعمل جراحی، میزان اضطراب موقعیتی آنان کاهش مییابد، بنابراین سلامت معنوی در کاهش اضطراب قبل از عمل دربیماران تحت جراحی قلب نقش مهمی ایفا میکند و توجه کردن به جنبه های مثبت زندگی مانند سلامت معنوی، از جملهراهکارهایی است که میتواند از وخیمتر شدن اضطراب بیماران که به کاهش توانایی برای مقابله با بیماری منجر میشود،جلوگیری نماید. لذا پیشنهاد میشود در مراقبت از این بیماران به مقوله ی سلامت معنوی به عنوان یکی از راهکارهای ارتقاءسلامت توجه شود


برای دریافت اینجا کلیک کنید